Weekendbabbel 11/12 december: Over vertrouwen

Aanbevolen berichten

Nogmaals , dat hangt er vanaf over wat voor bedragen wij praten. Als we over 4000-8000 euro praten , dan MOET alles zeker zijn en anders gebeurt het niet.

 

Dit geldt hetzelfde voor Rickveenstra. Die gaat ook niet ff 5000 euro neerleggen waarbij die dus ook nog is zonder een contract of cash geld gaat werken. Die doet ook alles zo muur dicht mogelijk om belemmeringen tegen te gaan.

 

En zo werk ik ook. Als het om 50 cent gaat doe ik niet moeilijk. Maar 5000 euro is toch een flinke bedrag die ik beter niet kwijt kan raken. Niet nu.

 

Dit zijn mijn woorden Altan,

Idem heb ik bij mijn eigen klanten, of ik werk op uurtarief of ik breng een offerte uit en klanten vertrouwen erop dat ik het goed en vakkundig uitvoer.

 

Andersom vertrouw ik erop dat de klant op tijd betaalt.

 

En dat men eea met een handtekening bezegelt is niks mis mee, maar ook zonder handtekening hoeft het niet altijd fout te lopen, in een enkel geval komt men een parasiet tegen die er misbruik van maakt.

 

Gezonde dosis achterdocht is gerechtvaardigd, maar achte elke boom een aap of een beer zien, dat gaat te ver.

 

Als het van twee kanten 100% achterdocht is, dan dient men uit elkaar te gaan, dan is er absoluut geen basis voor verdere samenwerking. Dat is mijn idee over vertrouwen.

 

 

Je trekt het behoorlijk uit de context, omdat je wel weet dat het niet klopt wat je zegt.

Dan haal je alles uit de kast om gelijk te krijgen.

>:(

Link naar reactie

Nogmaals , dat hangt er vanaf over wat voor bedragen wij praten. Als we over 4000-8000 euro praten , dan MOET alles zeker zijn en anders gebeurt het niet.

 

Dit geldt hetzelfde voor Rickveenstra. Die gaat ook niet ff 5000 euro neerleggen waarbij die dus ook nog is zonder een contract of cash geld gaat werken. Die doet ook alles zo muur dicht mogelijk om belemmeringen tegen te gaan.

 

En zo werk ik ook. Als het om 50 cent gaat doe ik niet moeilijk. Maar 5000 euro is toch een flinke bedrag die ik beter niet kwijt kan raken. Niet nu.

 

Dit zijn mijn woorden Altan,

Idem heb ik bij mijn eigen klanten, of ik werk op uurtarief of ik breng een offerte uit en klanten vertrouwen erop dat ik het goed en vakkundig uitvoer.

 

Andersom vertrouw ik erop dat de klant op tijd betaalt.

 

En dat men eea met een handtekening bezegelt is niks mis mee, maar ook zonder handtekening hoeft het niet altijd fout te lopen, in een enkel geval komt men een parasiet tegen die er misbruik van maakt.

 

Gezonde dosis achterdocht is gerechtvaardigd, maar achte elke boom een aap of een beer zien, dat gaat te ver.

 

Als het van twee kanten 100% achterdocht is, dan dient men uit elkaar te gaan, dan is er absoluut geen basis voor verdere samenwerking. Dat is mijn idee over vertrouwen.

 

 

Je trekt het behoorlijk uit de context, omdat je wel weet dat het niet klopt wat je zegt.

Dan haal je alles uit de kast om gelijk te krijgen.

>:(

 

 

Ik wil dan graag morgen bij jou voor hulp vragen. En het moet minimaal 5000 a 8000 euro inkoop kosten zijn. Ik ga achteraf betalen. En ik teken geen contract , want je weet toch , we vertrouwen elkaar.

 

Kom je morgen langs , je moet eerst met jou eigen geld 5000 tot 8000 euro betalen(werkkosten apparatuur kosten enz). Nadat je klaar bent ga ik je achteraf wel betalen. Oke? Hebben we een deal?

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie

Natuurlijk niet! geen deal. Nogmaals vertrouwen win je. En dat doe je nu hier niet :)

 

Ik ga naar mijn garage koop een auto (16k) haal hem op, staat op mijn naam. En krijg na 2 weken de rekening!

 

Waarom zeg ik dit Altan! het werkt in de praktijk hier zo... enne ik zou niet anders willen werken.

 

 

 

Teken je ook geen juridisch muur dichte contract? Of doen jullie het op mondelinge afspraken omdat die gene jou vertrouwt?

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie

Teken je ook geen juridisch muur dichte contract? Of doen jullie het op mondelinge afspraken omdat die gene jou vertrouwt?

 

Op het moment dat jij al in het contract zet dat er geen garantie op je verkochte goederen of diensten zit, is het contract al niet meer juridisch muurdicht.

 

Ik wil dan graag morgen bij jou voor hulp vragen. En het moet minimaal 5000 a 8000 euro inkoop kosten zijn. Ik ga achteraf betalen. En ik teken geen contract , want je weet toch , we vertrouwen elkaar.

 

Kom je morgen langs , je moet eerst met jou eigen geld 5000 tot 8000 euro betalen(werkkosten apparatuur kosten enz). Nadat je klaar bent ga ik je achteraf wel betalen. Oke? Hebben we een deal?

Vertrouwen komt van twee kanten, Altan, ik heb jou nog nooit in de ogen gekeken. :)

 

Je wordt bedankt voor de leuke zondagavond.

Ik heb ervan genoten.

 

 

Link naar reactie

Teken je ook geen juridisch muur dichte contract? Of doen jullie het op mondelinge afspraken omdat die gene jou vertrouwt?

 

Op het moment dat jij al in het contract zet dat er geen garantie op je verkochte goederen of diensten zit, is het contract al niet meer juridisch muurdicht.

 

Ik wil dan graag morgen bij jou voor hulp vragen. En het moet minimaal 5000 a 8000 euro inkoop kosten zijn. Ik ga achteraf betalen. En ik teken geen contract , want je weet toch , we vertrouwen elkaar.

 

Kom je morgen langs , je moet eerst met jou eigen geld 5000 tot 8000 euro betalen(werkkosten apparatuur kosten enz). Nadat je klaar bent ga ik je achteraf wel betalen. Oke? Hebben we een deal?

Vertrouwen komt van twee kanten, Altan, ik heb jou nog nooit in de ogen gekeken. :)

 

Je wordt bedankt voor de leuke zondagavond.

Ik heb ervan genoten.

 

 

 

Kijk kijk kijk. Dus bij klanten die je voor het eerst ziet , vertrouw je voor geen cent?

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie

Kijk kijk kijk. Dus bij klanten die je voor het eerst ziet , vertrouw je voor geen cent?

 

Dit antwoord heb je vast al eerder gezien.

 

Je trekt het behoorlijk uit de context, omdat je wel weet dat het niet klopt wat je zegt.

Dan haal je alles uit de kast om gelijk te krijgen.

>:(

 

Link naar reactie

Over vrouwen en liefde daar zijn andere forums voor ;)

 

Volgens mij is menig ondernemer helemaal niets zonder een vrouw op de achtergrond :)

en zeker als er geen liefde meer is.

 

Daarom past dit volgens mij uitstekend op dit ondernemersforum :)

Link naar reactie

Kijk kijk kijk. Dus bij klanten die je voor het eerst ziet , vertrouw je voor geen cent?

 

Dit antwoord heb je vast al eerder gezien.

 

Je trekt het behoorlijk uit de context, omdat je wel weet dat het niet klopt wat je zegt.

Dan haal je alles uit de kast om gelijk te krijgen.

>:(

 

 

Vertrouw je ze ? Zo ja , wil ik graag een order van 10,000 euro bij jou bestellen/laten doen.]

 

Vertrouw je ziet niet , wees een man en zeg het open en eerlijk.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie

Kijk kijk kijk. Dus bij klanten die je voor het eerst ziet , vertrouw je voor geen cent?

 

Dit antwoord heb je vast al eerder gezien.

 

Je trekt het behoorlijk uit de context, omdat je wel weet dat het niet klopt wat je zegt.

Dan haal je alles uit de kast om gelijk te krijgen.

>:(

 

 

Vertrouw je ze ? Zo ja , wil ik graag een order van 10,000 euro bij jou bestellen/laten doen.]

 

Vertrouw je ziet niet , wees een man en zeg het open en eerlijk.

 

Doe nou eens niet zo eigenwijs en lees wat de beste man zegt (en anderen ook al). Vertrouwen moet er wederzijds zijn en iemand die zelf zo extreem wantrouwig is, zal ook geen vertrouwen van anderen krijgen. Werkt hetzelfde als met respect krijgen..........jij zult never nooit met respect behandeld worden door die westerse vrouwen als je er zelf ook geen respect voor hebt.

 

Jij kunt wel zo graag een order van 10.000,- willen plaatsen, maar dat betekend nog niet dat de tegenpartij jouw vertrouwd (en dat weiger je in te zien).

 

Waar komt toch die extreme achterdocht en wantrouwen bij jou vandaan? Omdat je zelf zo bent???

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie

Kijk kijk kijk. Dus bij klanten die je voor het eerst ziet , vertrouw je voor geen cent?

 

Dit antwoord heb je vast al eerder gezien.

 

Je trekt het behoorlijk uit de context, omdat je wel weet dat het niet klopt wat je zegt.

Dan haal je alles uit de kast om gelijk te krijgen.

>:(

 

 

Vertrouw je ze ? Zo ja , wil ik graag een order van 10,000 euro bij jou bestellen/laten doen.]

 

Vertrouw je ziet niet , wees een man en zeg het open en eerlijk.

 

Doe nou eens niet zo eigenwijs en lees wat de beste man zegt (en anderen ook al). Vertrouwen moet er wederzijds zijn en iemand die zelf zo extreem wantrouwig is, zal ook geen vertrouwen van anderen krijgen. Werkt hetzelfde als met respect krijgen..........jij zult never nooit met respect behandeld worden door die westerse vrouwen als je er zelf ook geen respect voor hebt.

 

Jij kunt wel zo graag een order van 10.000,- willen plaatsen, maar dat betekend nog niet dat de tegenpartij jouw vertrouwd (en dat weiger je in te zien).

 

Waar komt toch die extreme achterdocht en wantrouwen bij jou vandaan? Omdat je zelf zo bent???

 

Dus waar het op neer komt is dat als je een nieuwe klant krijgt , je die gene dus niet vertrouwt. Dus waarna je diegene een ''contract'' laat invullen of gelijk cash geld. Nadat de klant meerdere keren een bestelling heeft geplaatst , en je zegt dat je vertrouwen hebt in die gene , werk je dus na die ''begin'' fase , zonder contract en zonder cash geld. Gewoon puur op mondelinge afspraken. Klopt dat?

 

Ik heb een vriend die is momenteel multi miljonair geworden met zijn doner groothandel. Hij had eerst een klant die heel vaak bij hem had besteld waarna hij dus zonder contract ging werken en dus gewoon puur op mondelinge afspraken. Na een tijdje besteld die ene klant een zeer grote order. De order is zo groot , dat als die gene niet betaald , dat hij per direct failliet gaat.

 

En ja hoor , wat gebeurt er ? Klant neemt de spul mee, en betaald niet. Hij ging kei en kei hard failliet(in 1 klap). Na paar jaar , wonder na wonder is die toch overnieuw begonnen en heeft die het deze keer wel goed aangepakt waarbij alles ''ZWART OP WIT'' is. En momenteel gaat het echt heel goed met zijn zaak.

 

 

Ik heb respect voor westerse vrouwen. Ik vertrouw ze niet. Dat is alles.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie

Atlan, ik had je al niet hoog zitten maar na deze topic ben je bij gezakt naar een dieptepunt nog lager dan een luis.

 

Mijn vrouw is ondanks een faillisement in een ver verleden nog steeds bij me en zij is op en top Nederlandse.

In tegenstelling tot jouw gedachtegang is zij nog gewoon bij mij omdat er ook zoiets als "houden van" bestaat in plaats van eerwraak.

 

De laatste 8 jaar zijn wij zelfs op huwelijkse voorwaarden gehuwd waarbij, schrik niet Atlan, al onze bezittingen op haar naam staan.

 

Ga gewoon zo door Atlan en bevestig alle vooroordelen die veel Nederlanders hebben, jouw cultuur kan trots op je zijn.

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie

Atlan, ik had je al niet hoog zitten maar na deze topic ben je bij gezakt naar een dieptepunt nog lager dan een luis.

 

Mijn vrouw is ondanks een faillisement in een ver verleden nog steeds bij me en zij is op en top Nederlandse.

In tegenstelling tot jouw gedachtegang is zij nog gewoon bij mij omdat er ook zoiets als "houden van" bestaat in plaats van eerwraak.

 

De laatste 8 jaar zijn wij zelfs op huwelijkse voorwaarden gehuwd waarbij, schrik niet Atlan, al onze bezittingen op haar naam staan.

 

Ga gewoon zo door Atlan en bevestig alle vooroordelen die veel Nederlanders hebben, jouw cultuur kan trots op je zijn.

 

Je hebt me dan verkeerd begrepen. In het algemeen kun je vrouwen absoluut niet vertrouwen. Als we over ''individueel'' gaan praten , dan heb natuurlijk wel goede vrouwen ertussen. Ik heb het over het algemeen. Dus niet individueel.

 

Ik probeer een groep te vinden die over het algemeen juist wel goed is waarbij ze je neit zomaar verlaat en dat soort dingen. Ik wil niets te maken hebben met een groep die in het algemeen geen goed naam heeft. Ik wil die risico niet nemen.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie

 

Begrijp me niet verkeerd , ik heb respect voor iedereen , alleen elke mens heeft zijn eigen ideeén en gedachtes. Bij de ene is het een beetje gestoord en bij de andere niet :p

 

Ik heb respect voor westerse vrouwen. Ik vertrouw ze niet. Dat is alles.

 

 

Misschien moet je maar eens stoppen met de bewering dat je respect hebt voor mensen terwijl je ze langs de andere kant genadeloos neersabelt. Leer eerst eens begrijpen wat respect is voor je dergelijke woorden gebruikt.

Link naar reactie

 

Begrijp me niet verkeerd , ik heb respect voor iedereen , alleen elke mens heeft zijn eigen ideeén en gedachtes. Bij de ene is het een beetje gestoord en bij de andere niet :p

 

Ik heb respect voor westerse vrouwen. Ik vertrouw ze niet. Dat is alles.

 

 

Misschien moet je maar eens stoppen met de bewering dat je respect hebt voor mensen terwijl je ze langs de andere kant genadeloos neersabelt. Leer eerst eens begrijpen wat respect is voor je dergelijke woorden gebruikt.

 

Waarom? Ik heb respect voor iedereen. Ik vertrouw een bepaalde groep niet wegens slechte ervaringen. (persoonlijke relatie's enz) Van mij mag iedereen doen wat die wilt zolang die niemand schade of wat dan ook aanbrengt.

 

Relatie gericht vertrouw ik meisjes in NL voor geen cent.

Zakelijk vertrouw ik niemand. Ik vertrouw ze alleen als ze gelijk cash contant geld geven. Of gewoon een contract die muur dicht is.

 

 

Kan toch. Snap niet dat mensen hier zo moeilijk om doen. Dat ik ze niet vertrouw betekend niet gelijk dat niemand ze vertrouwt ofzo. Ik ben gewoon een individuele persoon en praat gewoon puur en alleen voor mezelf. Niet voor een heel volk ofzo.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie

Inloggen doe ik hier bijna nooit meer, reageren nog minder..........

 

maar hier moet ik als VROUW toch echt op reageren......

 

Altan: Ik lees vaker je topics, maar ik begin me steeds meer af te vragen of jij wel echt een ondernemer bent

en geen een of andere puber bent, die het leuk vindt een discussie op gang te maken.

Je hebt respect voor mensen.....euh waar??

 

Ik kan maar 1 ding bedenken bij jou op dit ogenblik: Zoals de waard is....vertrouwd ie zijn gasten

 

 

En dan je opmerking over een faillisement en de vrouw die er vandoor gaat..

Ik kan je vertellen, mijn man en ik zijn nog erg gelukkig met elkaar. ;)

 

Groetjes Didi

 

 

 

Zorg dat je altijd een lichtpuntje blijft zien,

 

En van iedere teleurstelling kun je leren

Link naar reactie

Inloggen doe ik hier bijna nooit meer, reageren nog minder..........

 

maar hier moet ik als VROUW toch echt op reageren......

 

Altan: Ik lees vaker je topics, maar ik begin me steeds meer af te vragen of jij wel echt een ondernemer bent

en geen een of andere puber bent, die het leuk vindt een discussie op gang te maken.

Je hebt respect voor mensen.....euh waar??

 

Ik kan maar 1 ding bedenken bij jou op dit ogenblik: Zoals de waard is....vertrouwd ie zijn gasten

 

 

En dan je opmerking over een faillisement en de vrouw die er vandoor gaat..

Ik kan je vertellen, mijn man en ik zijn nog erg gelukkig met elkaar. ;)

 

Groetjes Didi

 

 

 

 

 

Er is zelfs een HL lid bij mij op visite gekomen naar mijn bedrijf. :p dat was wel grappig. Heb ook gelijk paar belangrijke dingen van hem geleerd. Ik ben hem zeer dankbaar.

 

 

Zijn HL naam =    Siemi

 

Ik heb zijn site waar je dus bpm kunt berekenen aan heel veel mensen doorgegeven. Hij heeft door mij veel mensen op zijn site gehad. Ik heb aan meerdere handelaren zijn site geadviseerd.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie

Individueel gezien kan er paar goeie tussen zitten. Maar in het algemeen rennen jullie heel hard weg. Ik heb zelf ook een bedrijf en praat met veel mensen. En dit is iets wat echt opvalt. Iedereen mag het zelf weten. Ik ga mezelf niet voor de gek houden.

 

Altan je hebt helemaal gelijk!

Het is net zoals met Turken, individueel zullen er best wel een paar goeie tussen zitten. Maar over het algemeen is het toch tuig van de bovenste plank.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 224 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.