• 0

Marketing met favicons

Een favicon is veel te klein joh om te gebruiken voor iets anders. Hoogstens inderdaad voor een tooltip o.i.d., maar die dingen zijn vaak niet grotere dan 16x16 pixels.

 

Dit is een zijspoor van de originele vraag over logo's op startpagina's. Waarschijnlijk had ik beter een nieuw topic kunnen openen: Marketing met Favicons*. Die 16x16 labels lenen zich voor allerlei toepassingen, niet alleen in je browser maar ook op je mobiel, op maps, voor apps en binnenkort in de lopende tekst van i-books en webzines (of als voetnoot). Ik ruik een startup...

 

* misschien kan een mod dit onderwerp afsplitsen...

 

 

mod-edit: topic afgeplitst & verplaatst naar marketingboard

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

De afmeting 16x16 pixels is de standaard maat voor in de adresbalk. Een favicon kan tot 128x128 pixels (even uit m'n hoofd) Daarnaast zijn er nog de icons die bijvoorbeeld voor de iphone gebruikt worden. Deze zijn 57x57 pixels. Code daarvoor ziet er zo uit "".

 

Okay: ik kijk dus naar site/favicon.ico maar wat doe bij domeinen die wel een favicon hebben maar niet op die plek?

 

De favicon.ico staat altijd in de root van de site. Dus http://www.hl.nl/favicon.ico Ergens anders kan niet. De originele manier is de favicon in de root van de site dus http://www.hl.nl/favicon.ico. Maar dit is later uitgebreid met dezelfde optie als de iphone icons: ""

 

 

En kan ik een favicon opnemen als tag-link in mijn lopende tekst?

Je bedoelt iets als favicon.ico als link? Een image linken werkt hier in ieder geval niet.

Link naar reactie
  • 0

Bij verschillende bedrijven kom ik op de /favicon.ico positie het volgende beeld tegen, dat afwijkt van het gebruikte favicon. Wat gaat daar mis?

 

Je kunt het icoon op twee manieren instellen:

 

1) via een regel in de HTML pagina

2) via een bestand favicon.ico in de root van de site

 

Optie 1 gaat voor optie 2. Ik gok dat de 'foute' icoon een standaard icoon is voor een server-, cms- of commercepakket en de site dus via optie 1 z'n eigen logo toont.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 247 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.