• 0

Binnenkort staking onderneming: hoe zit het dan met BTW?

Beste mensen,

 

Ik heb een eenmanszaak waarvan ik de onderneming middels een activa transactie heb overgedragen. De eenmanszaak heb ik nog aangehouden omdat er zaken waren die nog afgewikkeld moesten worden. Nu is de verwachting dat ik het einde van de maand ga uitschrijven bij de KvK.

 

Nu is mijn volgende vraag: mijn printer heeft het begeven en heb er één nodig (ook voor de zaak ivm afwikkeling). Kan ik deze op de zaak kopen en de BTW geheel terugkrijgen. De volgende vraag is: moet ik na de uitschrijving van de KvK de BTW weer terugbetalen aan de fiscus omdat het maar een paar dagen op mijn zaak is geweest?

 

Alvast bedankt en groeten

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Jouw vraag gaat dus over een printer van 8 tientjes waar 13 euro BTW inzit?

 

Ik kan wel 10 redenen verzinnen waarom je het niet zou mogen aftrekken, maar ik zou het in dit geval toch gewoon wel doen. (Kantoorkosten)

 

Tenzij dat je de op de snelweg niet harder rijdt dan 120,5 km.

 

Je je theekopjes standaard met soda uitkookt.

 

En je een reisverzekering boekt als je een dagje naar de Efteling gaat ...

 

Dan heb je een ander risicoprofiel, in dat geval zou ik het zeker niet aftrekken.

 

(ik ga er even van uit dat dit een studievraag is .... je kunt dit toch niet serieus vragen ...)

Link naar reactie
  • 0

Beste Anton,

 

het is niet persoonlijk bedoeld maar de vraag werkte aanstekelijk op mijn lachspieren. (Ik heb een beetje een rare dag achter de rug).

 

De strekking van mijn antwoord blijft overeind. Aftrekken, het is zakelijke BTW. (Gaat over 5 tientjes BTW. Er gebeuren spannendere dingen in de wereld. Het is geen investering)

 

De kostenaftrek kan discutabel zijn in het geval die in een werkruimte thuis staat (maar daar is genoeg over geschreven op HL).

 

Ga je nog iets anders ondernemen?

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 165 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.