• 0

Al een jaar failliet en nog geen licht aan de horizon.

 

Hallo,

 

Na 8 jaar een ICT bedrijfje te hebben gehad lang mijn reguliere 40 uur was het laatste jaar (2007) een top jaar met 250k omzet en een paar mensen part time in dienst. Ik ga er verder niet op de details in maar mijn vrouw en ik samen in een man/vrouw VOF hebben begin 2008 de stap gezet om het volledig zelfstandig te proberen. We hebben daarbij de klassieke fouten gemaakt met leningen, te kleine financiële buffers, slechte planning, domme aankopen etc etc.

Begin 2009 was het geld op en ik ben toen direct een baan gaan zoeken. Als alround ICTer was het bij het 2e gesprek raak en ik werk er tot op heden nog altijd met super veel plezier. Probleem was echter het krediet, een paar crediteuren en de lease maatschappij van de auto. Dit heeft geresulteerd in een faillisementsaanvraag die gehonoreerd is door de rechter en vanaf 24 november 2009 zijn we failliet.

 

Omdat we een simpel gevalletje failliet waren kregen we een curator aangewezen die in hoofdzaak als bewindvoerder werkte. Volgens de rechter wel zo gemakkelijk dan konden we daarna direct bij haar blijven.

Na 2 dagen rust kwam er een telefoon van een oudere man die zei dat hij de curator was en hij moest en zou direct een afspraak plannen. dat gebeurde en al snel bleek dat de oudere man handelde voor zijn dochter die advocaat/curator was.

We kregen de benodigde papieren te ondertekenen en we kregen als advies om zo snel mogelijk uit ons koophuis te gaan want dat werd ook "ten gelde" gemaakt. Op de vraag waar we naartoe moesten antwoorde hij maakt me niet uit wat je gaat huren zolang het maar geen 1000 euro per maand is. Gelukkig had mijn vrouw nog een oude inschrijving bij een woning coöperatie lopen met als gevolg dat we 1 februari al aan het verhuizen waren. Wat hij niet verteld had was dat we vanaf 1 feb. voor alle dubbele woonlasten konden opdraaien en daardoor weer nieuwe schulden gingen maken.

Toen het huur contract bij hem aankwam bleken we een te hoge huur te betalen (647 euro) voor zijn 90% WNSP berekening en mochten we daardoor ook nog eens 150 euro extra zelf betalen. Toen ik in verweer ging dat hij bij de "Intake" had gezegd zolang het maar geen 1000 euro was ontkende hij dat gezegd te hebben. Dat was het begin van de ellende.

 

Het bleek dat vader met veel plezier Hitlertje speelt met de "klanten" van zijn dochter en als het er op aan komt heeft hij dat niet gezegd of is het niet waar wat we vertellen. Tot overmaat van ramp woont onze curator (de dochter dus) In Duitsland en als je haar een email stuurt kan het tussen een dag en 3 maanden duren voordat je antwoord krijgt. Sommige directe vragen zijn zelfs nooit beantwoord. Het afgelopen jaar heeft zoveel stress met zich meegebracht dat mede daardoor ons slecht lopende huwelijk ook is geëindigd in een scheiding en ook daar probeert het Hitlertje zijn stem in te hebben en maakt vooral mijn (ex)vrouw gek met allerlei dreigementen.

 

Een erg lang verhaal kort gemaakt: Mijn vrouw en ik praten gewoon met elkaar en hebben samen besloten om zoveel mogelijk informatie te verzamelen en te beschrijven om er een zaak van te maken. De ellende en frustratie wat het Hitlertje samen met zijn dochter heeft veroorzaakt is genoeg voor veel mensen om ter plekke dood neer te vallen!

 

Mijn vraag is nu hoe kunnen we dat het beste aanpakken. De bewijzen van het slechte functioneren van de curator en haar vader zijn er in overvloed en zijn we nu aan het uitwerken. We willen in een keer bereiken dat we of door kunnen stromen naar de WNSP (ondanks het lezen van de verhalen daarover) met natuurlijk andere bewindvoerders of een nieuwe curator toebedeeld krijgen die wel zijn/haar zaken regelt ipv van huismoedertje te gaan spelen in Duitsland en die haar zaken aan een onkundig persoon in Nederland overlaat.

 

Zijn er speciale advocaten?

Zoja, wat kosten ze?

Hebben we als failliet nog rechten?

 

 

Na het lezen van veel forums en vooral het higherlevel forum snap en voel ik aan mijn eigen lijf dat een faillissement de ergste doodsteek is die je kunt krijgen (ook al heb je er zelf schuld aan) Eerst nemen ze je bedrijf (je kind) af en daarna vliegen ze je regelmatig naar de strot om je duidelijk te maken wie er de baas is. Af liggen en bibberen als baasje dat zegt!

Heb je eindelijk eens een week waarin je je wat beter voelt komt er weer een domme telefoon of stuurt het Hitlertje weer een aanmaning weken te laat door die je moet betalen.

 

In ieder geval ga ik als ik alles op papier heb staan naar een rechtswinkel om te kijken wat ik kan en zal indien nodig dit forum gebruiken om de door ons gezette stappen met hun resultaten te beschrijven.

 

Bij deze wens ik iedereen alvast een fijne curator vrije kerst toe :)

 

Carlo K.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zoek eens even naar de posts van StevenK op dit forum over de kosten van een advocaat in dit soort situaties. Dat kan vrij laag uitvallen voor zover ik regelmatig gezien heb ik zijn berichten. Je hebt sowieso iemand nodig met kennis van zaken die aan jouw kant staat en nergens anders als je zo'n twijfel over bewindsvoerder cq. curator hebt.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt djluc. als ik straks thuis ben ga ik zijn reacties nalezen!

 

 

Vandaag bericht terug gekregen van de curator.

 

Bij mijn 2e aanvraag om een nieuwe rekening te openen (ING was mijn laatste bank dus kan alleen daar) duurde het weer te lang en ik ben op een kantoor bij de ING verhaal gaan halen.

Nadat ze flink hadden gebeld met hun backoffice (Afdeling RR) kwam het verlossende antwoord.

Alleen de curator mag een rekening voor mij aanvragen.

 

Dus als je bij de ING als failliet iets aanvraagt komt het via een paar omwegen altijd in de papierversnipperaar terecht.

En je krijgt geen bericht van de ING dat het geweigerd is.

 

Aangezien ik al een paar keer verteld had aan de curator dat ik met de aanvraag van een rekening bezig was heb ik een net maar pittig mailtje naar haar toegestuurd met het verzoek een rekening voor me aan te vragen.

 

De curator kwam ook met een verhaal terug dat ik dat wel zelf moet doen (ze had ook met afdeling RR gepraat) en ING afdeling RR zal dan de aanvraag afhandelen nadat ze goedkeuring hebben gevraagd aan de curator.

De mensen achter de balie wisten dat niet en hebben zich hiervoor erg netjes verontschuldigd

Dus vandaag opnieuw de pen in om een rekening aan te vragen.

 

Verder had ik haar ook gevraagd hoe lang het nog allemaal ging duren en om inzicht in de rapportage die ze naar de rechtbank maakt. Daarop werd een tegenaanval op mij ingezet en gewaarschuwd dat ik niet netjes alle informatie op tijd heb aaangeleverd die verplicht was en dat er nu een kans inzat dat de rechter kan besluiten om mij niet toe te laten tot de wnsp.

De rapportages heb ik wel netjes als bijlage ontvangen

 

 

To be continued........

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 187 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.