• 0

Indoorspeeltuin starten

Na een speurtocht op het internet heb ik helaas niet kunnen achterhalen of er speciale eisen cq. vergunningen nodig zijn voor het openen van een indoorspeeltuin. Wel kwam ik jullie forum tegen. Hopelijk vind ik hier mensen die hier antwoord op weten.

 

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Er zijn geen speciale eisen en vergunningen buiten dat gezien de doelgroep en hoeveelheid bezoekers er vanuit de normale gebruiksvergunningen hoge eisen worden gesteld aan (brand)veiligheid. Ook moeten de speeltoestellen voorzien zijn van een CE. Denk ook nog aan de horeca in de de speeltuin die ook speciale eisen kan opleveren afhankelijk wat je wilt gaan serveren.

Link naar reactie
  • 0
  • 1

Ondanks dat dit een oude topic is wil ik TS (e.a.) het volgende meegeven.

 

Het starten van een indoor speeltuin doe je niet zomaar. Je bent gebonden aan vele gemeentelijke regels. Ik ken veel collega's die pas na vele jaren gestart zijn met een speeltuin.

 

Het beste is je eigen aan te sluiten bij een bestaande keten. Deze weten de wandelgangen en kunnen je bijstaan. Vaak worden er ook geen financieringen verstrekt aan ondernemers die op eigen houtje willen starten maar wel als die een franchise achter zich hebben staan.

 

In ieder geval succes.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Monkey Town maakt toch het voorbehoud dat hij reageert op een ouder topic? Verder zie ik diverse berichten uit september dus zie ik gewoon een enthousiast gebruiker die hier een advies of mening deelt over zijn branche.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik schat dat anders in.

 

Maar om er dan toch op door te gaan: waarom zou een franchise formule dan zoveel beter zijn?

Alleen omdat het de startende ondernemer wat bespaart aan uitzoekwerk irl regelgeving? Die informatie kun je overal opvragen.

Financieringen worden verstrekt obv verwacht rendement, niet omdat er een franchise formule achter zit.

 

Je bent naar mijn idee zooveel meer ondernemer als je niet in zo'n formule stapt.

 

Suscipere et finire

Link naar reactie
  • 0

Je bent naar mijn idee zooveel meer ondernemer als je niet in zo'n formule stapt.

 

Wel erg algemeen gesteld naar mijn mening. Heeft met name met de franchisevoorwaarden en manier van samenwerking te maken.

Misschien ben je wel een hele goede ondernemer als je vooraf eea uitzoekt en tot de conclusie komt dat je bedrijf meer kans van slagen heeft als deel van een franchiseformule :) dan wanneer je onafhankelijk begint

 

 

Link naar reactie
  • 0

Frans, ik reageer ook niet op jou post maar op die van Monkey die, blijkbaar geheel belangeloos, startende indoorspeeltuinondernemers (doet het goed bij scrabble) adviseert om aan te sluiten bij een franchise keten. Want dat is toch echt het beste.

 

Frans, kwestie van afwegen is duidelijk. Dat lijkt me dan ook een veel beter advies.

 

Voor mij is dit topic sluss. Je raad het niet, ik moet mijn oudste van school halen en afzetten bij een indoorspeelparadijs voor een feestje ;D

 

 

Suscipere et finire

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 94 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.