• 0

Welke bank?

Zoveel banken, zoveel meningen.

 

De ene bank is sneller met overmaken, de andere zit lekker dicht in de buurt en weer een andere is goedkoper met alle diensten.

Sommige denken met je mee (zeggen ze) en andere doen het juist niet. Betrouwbaarheid, locatie, de naam, de service, welke bank is volgens jullie de bank voor de startende ondernemer (en waarom)?

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wij zitten bij de Postbank omdat we daar een gratis rekening kregen. Inmiddels nemen we er ook betaalde diensten af, erg goed gerekend dus van de Postbank (voor zover ik weet de enige die gratis rekeningen opent voor starters). Persoonlijk zit ik bij de Rabobank waar ik gratis rekeningen voor starters tijdens een evaluatie ook heb aangeraden, maar daar heb ik niets meer van gehoord. Rabobank is naar mijn mening (van de zijlijn) één van de meest actieve en meest uitgebreide banken op ondernemersgebied (o.a. mede-eigenaar van zibb.nl). Verder maakt de ABN Amro goede sier met hun starters- en ondernemersfaciliteiten, maar dat ken ik niet uit eigen ervaring.

Link naar reactie
  • 0

Wat ik tot nu toe ervaren heb van de banken:

 

Op de startersdag vond ik de ABN het meest eruit springen qua informatie voor de startende ondernemer. Daarna is het Postbank zakelijk en de ING.

De rabobank vond ik weining te bieden hebben op de beurs.

 

De ABN stuurde een set visitekaartjes naar me op, met mijn eigen naam enzo. Best makkelijk en ook wel meedenkend vind ik!

 

De ING heeft in mijn ogen als voordeel dat je er het abbonement "De Zaak" bij krijgt. Leuk blad met veel informatie.

 

Prive zit ik momenteel bij de Rabobank, wat me goed bevalt. Contacten zijn prima, vriendelijk en goed geholpen en ook de ondersteuning voor de startende ondernemer vind ik niet slecht!

 

Maar goed, wat ik ga doen... weet het nog niet... ga ik voor het blad "De zaak", dus de ING... voor de dichtsbijzijndste en bekendste vestiging, dus de Rabobank of wordt het de ABN? I Dont Know...

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Door een ander topic hier gekomen en mijn stem uitgebracht.

 

Ik ga voor de Rabobank. Ik wordt altijd goed en snel geholpen, zelfs omzeilden ze hun eigen systeem om voor mij (een minderjarige) een zakelijke rekening te kunnen openen. Dit ging nogal moeilijk omdat ik geen KVK registratie heb maar wel erkend wordt door de Belastingdienst. Zij waren toen zeer bereidwillig om mij te helpen en alles werkt super! Internet bankieren gaat zeer makkelijk, heb je geen software voor nodig. Ik raad ze iedereen aan.

 

Jelmer.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zelf gekozen voor postbank. Aangezien ik geen financiering uit het bankwezen heb gehaald, gebruik ik ze uitsluitend voor betalingsverkeer. Dat is gratis, en online... voor mij prima geregeld.

 

Over de rabobank: De ene is de andere niet, je moet het zien als een franchise waarin ieder filiaal zijn eigenlijk 'bankje' is, met allemaal een ander beleid. In principe zou je met een verzoek om een lening bij het ene filiaal kansloos kunnen zijn, en bij het filiaal 5km verder met open armen ontvangen kunnen worden.

 

Link naar reactie
  • 0

Over de rabobank: De ene is de andere niet, je moet het zien als een franchise waarin ieder filiaal zijn eigenlijk 'bankje' is, met allemaal een ander beleid. In principe zou je met een verzoek om een lening bij het ene filiaal kansloos kunnen zijn, en bij het filiaal 5km verder met open armen ontvangen kunnen worden.

 

Dat is zeker waar! Wij wonen op een grensregio en zelf zit ik bij een andere Rabobank als me ouders. Mijn ouders hebben altijd problemen met de bank (Den Haag), terwijl me zus en ik nooit ergens last van hebben.

 

'Verhuizen' van de bank in Den Haag naar het Westland was geen mogelijkheid, volgens de Rabobank. Jammer, want anders zouden alle klanten in Den Haag weg lopen ;D

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Hoor dezelfde verhalen over de Rabo in de regio hier (Haarlem)

 

Heb net als Benm de Postbank genomen. Verreweg het goedkoopste. Alleen maak ik veel gebruik van automatische incasso's en die functie boden ze niet aan starters. Postbank verwees me door naar ING. Daar afspraak met accountmanager Die gaf aan dat ik daarvoor niet bij de ING hoefde te zijn. Zij hebben uiteindelijk wel een incassocontract voor mij geregeld bij de Postbank. Doe bijna alles online. Behalve de incasso's want dat kan weer niet :(. Girotel zelf is daarvoor ook weer redelijk omslachtig.

 

Saillant detail: Ik wilde een PPT presentatie naar de accountmanager mailen en ze had geen e-mail adres. :o Ze moest intern vragen waarnaar het gestuurd kon worden...... Is inmiddels wel ruim een jaar geleden maar toch.

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

Hallo...

 

Ik open dit topic naar aanleiding van een topic met de titel "ABN AMRO gesprek". Uit dat betreffende topic maak ik op, dat de ABN AMRO de startende ondernemer niet zo vriendelijk behandeld.

 

Wat ik mij nu als (bijna) starter afvraag is naar welke bank ik zou moeten gaan. Om hier achter te komen, zou ik graag de reacties van de diverse personen hier willen horen over zijn/haar bank.

 

Peter.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 151 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.