• 0

Geld verdienen met een website – de meest efficiënte manieren

Hallo iedereen!

 

Ik heb wat zoekwerk gedaan op dit forum en ben tot mijn verbazing geen bericht tegengekomen waar de manieren om geld te verdienen met een website verzameld zijn in één bericht (dit bericht is gericht naar de beginnende internet marketeers, ik hou het dus zo simpel mogelijk). Hier ga ik dus…

 

Het is nogal vanzelfsprekend dat je eerst een eigen website moet hebben. Als je dit nog niet hebt, geen zorgen. Een eigen website maken is niet zo moeilijk (wel wat tijdconsumerend). Je kan gratis een eigen website maken (www.kompozer.net) of je kan een gratis website layout downloaden (www.freelayouts.com). Ik ga hierop niet verder ingaan, want hier gaat het bericht niet over.

 

Hier zijn de meest efficiënte manieren (naar mijn mening):

 

# Affiliate marketing

Affiliate marketing is een zeer populaire, en volgens mijn ervaring zelfs de beste manier om geld te verdienen.

Met dit systeem heb je een productverkoper die andere personen (affiliates) zijn producten, direct of indirect, laat verkopen. Met direct bedoel ik dat de affiliate het product verkoopt op zijn eigen website, met indirect bedoel ik dat de affiliate de bezoeker doorverwijst naar de productverkoper zijn website.

De affiliate krijgt dan een commissie voor elk product dat verkocht wordt door hem of voor elke bezoeker die hij doorverwijst naar de producteigenaar. Enkele populaire affiliate marktplaatsen: www.clickbank.com, www.tradedoubler.com/nl-nl/ , www.daisycon.com/nl/

 

# Pay per click (PPC)

Geld verdienen met een website gaat ook met PPC reclame.

Je schrijft je eerst in bij een bepaald netwerk (google adsense, Yahoo Publisher network,…) en plakt dan wat codefragmenten op je website. Het netwerk zal dan bij je website passende reclame toevoegen.

Telkens als iemand op die reclame klikt krijg je een kleine commissie.

 

# Eigen producten

Ebooks (elektronische boeken, meestal in pdf formaat) schrijven of video tutorials maken en verkopen is een van de oudste technieken om geld te verdienen met je website.

Het werkt zo: je verdiept je in een bepaald onderwerp (zoals diëten, fitness, fotografie,…) en als je genoeg kennis hebt schrijf je een ebook of maak je een video. Je maakt dan een website met als enkel doel je producten te verkopen. Je moet wel zorgen dat je producten zeer doeltreffende informatie bevatten!

In plaats van zelf je producten te verkopen kan je ook affiliates het werk voor je laten doen.

 

# Donaties

Via donaties kan je ook geld verdienen met een website.

Eerst maak je een website dat, net als een ebook, zeer efficiënte informatie over een bepaald thema bevat. Die informatie is gratis leesbaar voor iedereen die je website bezoekt.

Dan zet je een doneerknop op je website. Je bezoekers kunnen dan geld storten om je website te ondersteunen, en kiezen ook zo zelf het bedrag dat ze voor je informatie willen geven.

Als je website echt doeltreffende informatie bevat, dan zal je versteld staan hoeveel bezoekers daadwerkelijk iets geven!

 

 

Hopelijk helpt dit de beginnende internet marketeers onder jullie wat verder!

 

Haal het maximale uit je leven!

http://www.waytosucces.com

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

De verschillende modellen -op eigen producten na- zijn niet geschikt om een onderneming om heen te bouwen. Mocht je al een bestaande, goed bezochte site hebben, dan kan je de methodes wel gebruiken voor een dekking in de kosten, maar ik zie niet in hoe je een onderneming kan laten draaien op bovenstaande verdien modellen. Je biedt dan namelijk niet echt een product of dienst aan. Een site bouwen met puur als doel er advertenties op te zetten of donaties te ontvangen werkt niet.

 

Met het voorbeeld die je noemt met eigen producten kan wel werken, maar dan verdien je feitelijk geld met jouw producten, diensten en/of kennis welke je bijvoorbeeld via jouw website kan aanbieden. Je verdient dan niet persee direct aan jouw eigen website.

 

Ik denk dat je een aantal essentiële dingen hebt omgedraaid. Stel je hebt een website waar je jouw product of dienst op aanbied, dan kan je die meer onder de aandacht brengen door middel van affiliatie reclame op andere sites, denk aan forums die gaan over een onderwerp wat past bij jouw product of dienst, of door middel van CPC advertenties op Google zelf.

 

Als je nog geen site hebt maar ook nog geen goed product of dienst hebt die je aan wilt bieden, dan is het plaatsen van advertenties of het vragen om donaties geen oplossing.

Link naar reactie
  • 0

@Wouter, ik ben het niet met je eens dat deze verdienmodellen niet voldoende zouden zijn om een onderneming om heen te bouwen. Wij hebben dit wel gedaan, inmiddels heeft mijn vrouw hier haar eigen onderneming omheen opgezet, en het is ook onderdeel van mijn onderneming.

 

Het probleem is echter dat je wel eerst een website moet hebben die voldoende bezoekers trekt om het rendabel te maken. Hier heeft TS het in het geheel niet over. Ik vrees dat deze post een lokkertje is naar zijn website, lekker snel veel geld verdienen is daarop de boodschap, en nog een paar kreten als snel op gewicht komen.

 

Zo werkt het dus niet!! Het opzetten van een website waarmee je geld kan verdienen kost veel tijd en toewijding. Die tijd dien je eerst te steken in goed onderzoek, en vervolgens moet je de juiste tools inzetten om er te komen. Het kan dus wel, maar de belangrijkste benodigdheden zijn motivatie en doorzettingsvermogen. Effe snel rijk worden is er niet bij.

 

Link naar reactie
  • 0

Patrick,

 

Maar jij/jullie zijn toch niet begonnen met een “non-site” met alleen Google-ads, links en donatieverzoeken?

Jullie bieden aan om websites te maken (dat is dus jullie “Eigen product”). Dat maakt een groot verschil volgens mij.

 

Ik sluit mij bij de mening van Wouter aan, met de kanttekening dat je ‘eigen product’ ook wel advertenties kunnen zijn (als je een goede advertentiesite hebt dan!). Maar dan moet men inderdaad meer doen dan alleen Google-ads van anderen te tonen en hopen dat het geld binnenstroomt…

 

Peter

 

Link naar reactie
  • 0

# Webshop

Verkoop producten aan klanten die er voor betalen. <- Getest en in orde bevonden!

 

@Msteer het kan inderdaad werken als je al een succesvolle site hebt. Ik denk oa. aan de grote vergelijkingssites. Je verdient dan wel door middel van affiliate of CPC, maar in feite bied je een dienst aan, namelijk het vergelijken van prijzen van producten. De bezoekers moeten immers een reden hebben om jouw site te bezoeken.

 

Zoals Alexander Kurkiewicz het hier stelt is het zwaar onrealistisch.

Link naar reactie
  • 0

Patrick,

 

Maar jij/jullie zijn toch niet begonnen met een “non-site” met alleen Google-ads, links en donatieverzoeken?

Jullie bieden aan om websites te maken (dat is dus jullie “Eigen product”). Dat maakt een groot verschil volgens mij.

 

Sorry voor de late reactie, ik had blijkbaar niet aangevinkt dat ik reakties wilde ontvangen.

 

@Peter, jazeker zijn wij daar mee begonnen!! Al was het natuurlijk geen non-site, maar een zeer goed gevonden, informatieve website, en nu meerdere.

 

Donatieverzoeken doen we niet, wel Google ads (niet zoveel meer, want levert niet zo veel op), affiliate links (dat is op dit moment de bulk van de inkomsten) en advertenties.

 

Het aanbieden van websites maken is pas daarna gekomen, daar ben ik pas mee begonnen toen onze eigen sites succesvol werden en ik in de gaten kreeg dat anderen dit ook wilden. En nu ligt mijn focus niet meer alleen op het bouwen van websites (dat doen er zo veel), maar op het trekken van klanten.

 

Link naar reactie
  • 0

Met Google Adsense kan je zonder meer de meeste inkomsten genereren tegen de minste inspanningen. Ik heb alle bovenstaande geprobeerd, maar kom hier toch steeds weer op uit.

 

Je kan er goed van leven en zelfs nog meer. Het grootste nadeel: als ze je blokkeren is het feest afgelopen. En denk maar niet dat je even makkelijk kan mailen of bellen, het is over en sluiten.

 

Daarin hebben ze gelijk trouwens, adverteerders tevreden houden gaat boven alles. Neemt niet weg dat het erg naar is je constante stroom aan inkomsen abrupt te zien opdrogen.

 

Gok daarom nooit op een paard, maar zorg dat je ook over kan gaan op bijvoorbeeld affiliate marketing, ook al zullen de inkomsten dan lager uitvallen.

 

Ik heb ooit een bedrijf gezien dat volledig op Adsense draaide en na blokkering hun personeel op straat konden schoppen. :-\

 

Grappig wanneer ik zoek op zijn tekst, vindt Google zijn tekst exact terug.

 

Ik zeg slotje op dit topic!

 

Als je zijn website ziet wel ja, snel rijk worden concept >;(

Link naar reactie
  • 0

Als je met affilliate minder verdient dan met Adsense, dan doe je toch echt iets niet goed. Je zult er misschien wat meer tijd in moeten steken, maar dat betaalt zich dubbel en dwars terug. Als dat bedrijf dat had gerealiseerd, dan hadden ze het personeel niet hoeven te ontslaan. Maar ja, als je door Google geblokkeerd wordt, dan zal er ook wel sprake geweest zijn van dubieuze praktijken...

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb verschillende affiliate programma's geprobeerd, maar blijft toch iedere keer terug komen bij adsense. Get rich fast zal je hier echt niet mee gaan lukken, of je moet enorm veel verkeer hebben op je site(s).

Met één site die veel verkeer heeft kun je misschien eens proberen te lobby'en bij ondernemingen. Door ze direct te laten adverteren op je site. Denk dat je hier nog het meeste aan kunt verdienen.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb Adsense geprobeerd. Maar wat ook goed werkt (mits je website regelmatig geupdate wordt en veel bezoekers trekt) is adverteerders vinden op sites als sitedeals.nl. Je kunt dan zelf bedragen bepalen wie er op je website adverteren en voor welk bedrag. En ook voor de lengte van de periode. Maar zoals gezegd, zul je eerst bezoekers moeten trekken. Een uitdaging op zich!

Fotografie & Webdesign, bezoek http://rossumedia.nl

Link naar reactie
  • -1

Google and Ebay kunnen je blokkeren voor bijna niks,wees daarom nooit afhankelijk van hun.

affliates is vooral in amerika populair hier staat het nog in de kinderschoenen.

Alleen als je er heel veel tijd insteekt kan het wat opleveren maar je zult heel veel werk moeten doen tegen een zeer modaal inkomen als je mazzel hebt.

www.merkkledingworld.nl

www.merkkledingworld.com

Link naar reactie
  • 0

De verschillende modellen -op eigen producten na- zijn niet geschikt om een onderneming om heen te bouwen. Mocht je al een bestaande, goed bezochte site hebben, dan kan je de methodes wel gebruiken voor een dekking in de kosten, maar ik zie niet in hoe je een onderneming kan laten draaien op bovenstaande verdien modellen. Je biedt dan namelijk niet echt een product of dienst aan. Een site bouwen met puur als doel er advertenties op te zetten of donaties te ontvangen werkt niet.

 

Met het voorbeeld die je noemt met eigen producten kan wel werken, maar dan verdien je feitelijk geld met jouw producten, diensten en/of kennis welke je bijvoorbeeld via jouw website kan aanbieden. Je verdient dan niet persee direct aan jouw eigen website.

 

Ik denk dat je een aantal essentiële dingen hebt omgedraaid. Stel je hebt een website waar je jouw product of dienst op aanbied, dan kan je die meer onder de aandacht brengen door middel van affiliatie reclame op andere sites, denk aan forums die gaan over een onderwerp wat past bij jouw product of dienst, of door middel van CPC advertenties op Google zelf.

 

Als je nog geen site hebt maar ook nog geen goed product of dienst hebt die je aan wilt bieden, dan is het plaatsen van advertenties of het vragen om donaties geen oplossing.

 

Wat is dit voor een onzin Wouter? Natuurlijk kan je een website vol pompen met advertenties en die duizenden zoniet tienduizenden euro's per maand binnen brengen. Voorbeeld; http://www.actiecode.nl/ (Alle links zijn affiliates ;) )

Link naar reactie
  • 0

Daar heeft w-media toch een punt. Het gaat vooral om de aantal bezoekers die een website bezoeken.

Zodra er maar genoeg bezoekers komen en doorklikken, dan kunnen de inkomsten aardig oplopen.

 

Natuurlijk kan je ook gewoon advertentieplaats verkopen en zo schatrijk worden (milliondollarhomepage.com) maar dat

is een uitzondering waar slechts enkeling echt rijk van wordt.

dus...

Link naar reactie
  • 0

Google and Ebay kunnen je blokkeren voor bijna niks,wees daarom nooit afhankelijk van hun.

affliates is vooral in amerika populair hier staat het nog in de kinderschoenen.

Alleen als je er heel veel tijd insteekt kan het wat opleveren maar je zult heel veel werk moeten doen tegen een zeer modaal inkomen als je mazzel hebt.

 

Google Adsense wordt steeds strenger. Ze zijn opzoek naar websites die puur op een adsense verdienmodel draaien. Als je de bezoeker nonsense voorlegt kan het je al snel berouwen met een levenslange uitsluiting bij Adsense.

 

Mocht je interesse hebben in de het opzetten van zo'n website, lees dan de voorwaarden bij Google Adsense volledig en ga niet op de lijntjes lopen. Google Adsense is zeer streng.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 236 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.