• 0

verhuren appartementen box 3 of zakelijk

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

• 0

Wellicht is het handig om wat meer details te vertellen, is dit verder een ondernemersvraag of een prive vraag?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

• 0

het is voor ons een persoonlijke vraag, want we zijn hier tegen aan gelopen en de woning wordt voor ons betaalbaar omdat er 4 verhuur appartementen bij zitten.

Wij zijn eigenlijk van plan om het (net zoals de huidige eigenaar) in box 3 te houden, maar omdat er nu een aantal kennissen met een eigen zaak (zzp) tegens ons hebben gezegd dat het misschien wel slimmer is om het in een bedrijfje te doen zijn we hier aan gaan twijfelen.

Ik heb me helemaal kleurenblind gezocht op internet, maar kom er niet uit.

de rente welke per jaar betalen voor de appartementen komt neer op ongeveer 12000 euro; de WOZ van het (box 3) gedeelte is: 180.000.

de inkomsten zullen maximaal 30.000 per jaar zijn, maar daar gaan dan nog de energiekosten e.d vanaf.

met mijn vaste baan zit ik in het 52% belasting tarief.

alvast bedankt

• 0

Dag Sico

Als het resultaat (huuropbrengst min kosten) positief is, dan is box 3 vaak gunstiger.

Los daarvan: zolang je alleen verhuurt en je niet intensief bezig bent met die verhuur (zelf onderhoud doen, huismeester spelen, etc.) gaat het om box 3. Het is geen keuze. De feitelijke omstandigheden bepalen de box.

Verder gaat dit niet over ondernemen, wat de bedoeling is van ons forum, zodat ik het topic sluit.

groet

Joost

HL admin

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar