• 0

Nieuw scheermes op de markt brengen

Hoi allemaal,

 

Ik loop al een tijdje rond met het idee om een nieuw scheermesje op de markt te brengen en daaraan een nieuw merk te koppelen. Ben benieuwd wat jullie met jullie kennis van deze markt vinden. Misschien hebben jullie een idee over de valkuilen of misschien goeie tips.

 

Hoor het graag van jullie..

 

Mvgr,

 

Joey

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

  • 0

Aan wie wil je de nieuwe mesjes slijten?

 

Om "in te breken" in de markt heb je veel, heel veel geld nodig voor een marketingscampagne. Er zal geen winkelketen zijn die de mesjes in de verkoop wil nemen zonder dat er vraag naar is.

 

Misschien is het beter je idee goed uit te werken en te verkopen aan een fabrikant.

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie
  • 0

Ga je hem helemaal opnieuw ontwikkelen? Of neem je een bestaant model.

 

Waar ga je het fabriceren? Kortom waarom een nieuw scheermes.

 

 

Als extra info is er dit jaar bekend geworden dat het vervangingsmesje van Gilette maar 25 cent productiekosten heeft, ongeacht het type. Denk je dat je hiermee kan concureren?

 

zelfs maar 6 cent volgens volgende artikel: http://www.gillettescheermesjes.nl/blog/?p=71

 

en lees ook het volgende eens:

 

 

even een quote van die pagina: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:31993D0252:NL:HTML

 

Bovendien verlangen de onderzoek- en ontwikkelingskosten voor een nieuw scheerapparaat grootschalige investeringen. Gillette schijnt naar raming 200 miljoen US-dollar besteed te hebben voor de ontwikkeling van zijn nieuwste produkt, de "Gillette Sensor", en nogmaals 175 miljoen US-dollar te hebben uitgegeven voor een reclamecampagne in Noord-Amerika en Europa alleen, om het nieuwe systeem op de markt te brengen
Link naar reactie
  • 0

Aan wie wil je de nieuwe mesjes slijten?

 

Om "in te breken" in de markt heb je veel, heel veel geld nodig voor een marketingscampagne. Er zal geen winkelketen zijn die de mesjes in de verkoop wil nemen zonder dat er vraag naar is.

 

Misschien is het beter je idee goed uit te werken en te verkopen aan een fabrikant.

 

Niet helemaal mee eens, je hebt ook winkelketens als Lidl, die een onbekend merk verkopen met dezelfde look als bijvoorbeeld Gilette. (Let hierbij wel even op wat wettelijk wel en niet mag)

Link naar reactie
  • 0

Zowel de A merken als de private labels en B merken kennen een verzadigde markt met daarbovenop nog een giga hoeveelheid vervalste mesjes die via Ebay en Marktplaats gaan.

 

Mesjes kopen in China en ze daar van een eigen merk voorzien lijkt lucratief maar je vergeet dat er talloze patenten zitten op de moderne mesjes van de grote merken en je dus met hoge licentiekosten te maken krijgt of met een legertje advocaten van Procter & Gamble (Gillette).

 

Waarom niet gewoon gras verkopen? ;) ;D

Link naar reactie
  • 0

Niet helemaal mee eens, je hebt ook winkelketens als Lidl, die een onbekend merk verkopen met dezelfde look als bijvoorbeeld Gilette. (Let hierbij wel even op wat wettelijk wel en niet mag)

 

De mesjes van de Lidl zijn van hun huismerken tevens is de organisatie Lidl eigenaar van het merk.

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie
  • 0

Ik loop al een tijdje rond met het idee om een nieuw scheermesje op de markt te brengen

 

David kan Goliath heus wel verslaan hoor. Moet je alleen wel een slinger, steen een goed richtingsgevoel en wat geluk of hulp hebben (ofwel : de juiste wapens).

 

De belangrijkste vraag is dus: Is je idee uniek, nieuw en heeft het eigenschappen die (veel) beter zijn dan de huidige beschikbare mesjes.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik loop al een tijdje rond met het idee om een nieuw scheermesje op de markt te brengen en daaraan een nieuw merk te koppelen. Ben benieuwd wat jullie met jullie kennis van deze markt vinden. Misschien hebben jullie een idee over de valkuilen of misschien goeie tips.

Ambitieus plan Joey. Er zijn veel liefhebbers op HL van ondernemers die voor World Domination gaan.

 

Valkuilen worden al aangegeven: dit is het speelveld van de grote jongens (fabrikanten en winkelketens).

 

Kansen: een uniek product? een unieke wijze van distributie?

 

Dus we lezen graag iets meer over jouw idee.

Link naar reactie
  • 0

Ga je hem helemaal opnieuw ontwikkelen? Of neem je een bestaant model.

 

Waar ga je het fabriceren? Kortom waarom een nieuw scheermes.

 

 

Als extra info is er dit jaar bekend geworden dat het vervangingsmesje van Gilette maar 25 cent productiekosten heeft, ongeacht het type. Denk je dat je hiermee kan concureren?

 

We gaan fabriceren in China, er zijn een aantal productiemaatschappijen in zicht waarmee we zaken willen doen.

Ik werk namelijk zelf veel in China. Werk bij www.inkoopchina.nl

 

Het wordt een geheel nieuw scheermes. Daar wil ik samen met een aantal technici naar onze ideeen laten kijken om vervolgens met echt wat nieuws te komen. Er zijn slechts een beperkt aantak grote spelers op de markt en daar wil ik op inbreken.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik loop al een tijdje rond met het idee om een nieuw scheermesje op de markt te brengen en daaraan een nieuw merk te koppelen. Ben benieuwd wat jullie met jullie kennis van deze markt vinden. Misschien hebben jullie een idee over de valkuilen of misschien goeie tips.

Ambitieus plan Joey. Er zijn veel liefhebbers op HL van ondernemers die voor World Domination gaan.

 

Valkuilen worden al aangegeven: dit is het speelveld van de grote jongens (fabrikanten en winkelketens).

 

Kansen: een uniek product? een unieke wijze van distributie?

 

Dus we lezen graag iets meer over jouw idee.

 

Ik heb toegang tot investeerders maar dan moet eerst het scheermes ontwikkeld zijn.

 

Qua marketing willen het op een nieuwe manier aanbieden, kan ik weinig over zeggen want dat wil ik niet direct prijs geven.

Denk aan een route mobile vs de traditionele wegenwacht.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik loop al een tijdje rond met het idee om een nieuw scheermesje op de markt te brengen

 

David kan Goliath heus wel verslaan hoor. Moet je alleen wel een slinger, steen een goed richtingsgevoel en wat geluk of hulp hebben (ofwel : de juiste wapens).

 

De belangrijkste vraag is dus: Is je idee uniek, nieuw en heeft het eigenschappen die (veel) beter zijn dan de huidige beschikbare mesjes.

 

 

Goeie vragen. Van belang is dat het mesje anders is en dat het super scheert. Daarom willen we eerst het mesje ontwikkelen. Daarnaast wil ik er echt een merk van maken aangezien dat van toegevoegde waarde is. Tevens is je prijsstrategie van belang, dit in relatie tot de marketing hebben we daar ons idee over.

Link naar reactie
  • 0

Zowel de A merken als de private labels en B merken kennen een verzadigde markt met daarbovenop nog een giga hoeveelheid vervalste mesjes die via Ebay en Marktplaats gaan.

 

Mesjes kopen in China en ze daar van een eigen merk voorzien lijkt lucratief maar je vergeet dat er talloze patenten zitten op de moderne mesjes van de grote merken en je dus met hoge licentiekosten te maken krijgt of met een legertje advocaten van Procter & Gamble (Gillette).

 

Waarom niet gewoon gras verkopen? ;) ;D

 

Mocht het mesje enigszin lijken op die van de grote spelers zal een rechtzaak ons alleen maar een hoop promotie brengen.

Ik zie dat zeker als een vorm van marketing. Kijk maar naar Marlies Dekkers die Saph hele dagen aanklaagt. Ondertussen is de omzet van Saph groter dan die van Marlies Dekkers.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Aan wie wil je de nieuwe mesjes slijten?

 

Om "in te breken" in de markt heb je veel, heel veel geld nodig voor een marketingscampagne. Er zal geen winkelketen zijn die de mesjes in de verkoop wil nemen zonder dat er vraag naar is.

 

Misschien is het beter je idee goed uit te werken en te verkopen aan een fabrikant.

 

We willen het absoluut volledig zelf doen. Desnoods trekken we een investeerder aan. Beginnen we met NL.

Een relatief kleine testmarkt die we kennen. Als het product goed is en we kunnen de vraag creeeren komen de ketens vanzelf.

Link naar reactie
  • 0

hoe denk jij een goed mesje te kunnen laten maken met een klein budget dat kan concureren met de grote jongens die daar 200 miljoen (naar ik laatst ergens las hebben ze in de ontwikkeling van het laatste product zelfs ruim 900 miljoen geinvesteerd) in hebben geinvesteerd.

 

Waarom denk jij dat je met een heel klein budget een net zo goed mesje kan laten maken?

Doet gillette soms iets fout dat ze er zoveel geld aan uitgeven om iets goeds te maken en weet jij iets wat zij niet weten dat je het ook voor een heel laag bedrag kan laten doen?

 

Net als de marketing: gillette heeft al een super naamsbekendheid waardoor mensen hun mesjes al sneller kopen, maar evengoed geven ze honderden miljoenen uit aan reclame, hoe denk jij daar mee te kunnen concureren?

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een veel beter idee voor je: Goede, betaalbare scheermessen en wegwerp scheermesjes ontwikkelen.

 

Ik heb laatst bij de Hema een scheermes gekocht van het huismerk, ik dacht zo erg kan het niet zijn, maar na het scheren was mijn huid op maar liefst 16 plaatsen aan het bloeden.

 

En nee het ligt niet aan de manier waarop ik scheer, want bij Gilette mesjes heb ik dit op hoogstens 2 plaatsen bij een nieuw mes.

 

Ook een goed idee is misschien om te kijken naar een veilige variant van een scheermes waar je langer mee kan doen/mesjes van kan slijpen (het bekende kappers scheermes)

Link naar reactie
  • 0

hoe denk jij een goed mesje te kunnen laten maken met een klein budget dat kan concureren met de grote jongens die daar 200 miljoen (naar ik laatst ergens las hebben ze in de ontwikkeling van het laatste product zelfs ruim 900 miljoen geinvesteerd) in hebben geinvesteerd.

 

Waarom denk jij dat je met een heel klein budget een net zo goed mesje kan laten maken?

Doet gillette soms iets fout dat ze er zoveel geld aan uitgeven om iets goeds te maken en weet jij iets wat zij niet weten dat je het ook voor een heel laag bedrag kan laten doen?

 

Net als de marketing: gillette heeft al een super naamsbekendheid waardoor mensen hun mesjes al sneller kopen, maar evengoed geven ze honderden miljoenen uit aan reclame, hoe denk jij daar mee te kunnen concureren?

Vraag jezelf eens af hoe het Dell gelukt is om een marktpositie op te bouwen in een zeer competitieve markt?

 

(door de spelregels te veranderen)

 

Ik heb Gilette qua product nooit echt onder de loep genomen maar back in de seventies ging het over 2 mesjes ... daarna over 3 ... toen 4 .... toen 4 + een batterijtje (volgens mij zaten ze toen ook in een holding die ook batterijen verkoopt). Vast kopje. Kantelbaar kopje. Een cremestripje erop.

 

Gilette innovatief? Ik zet er in ieder geval vraagtekens bij. Hun distributiemethode is inmiddels bejaard. Kanaal volduwen met artikelen. Nieuw model + 2 mesjes tegen een introprijs. Vervolgens 5 of 10 mesjes verkopen tegen de hoofdprijs. Dan 5 + 1 gratis.

 

Succes met het verder ontwikkelen van je concept.

 

Link naar reactie
  • 0
Vraag jezelf eens af hoe het Dell gelukt is om een marktpositie op te bouwen in een zeer competitieve markt?

 

waarschijnlijk met het investeren van veel geld.

TS geeft aan dat hij mogelijk met investeerders wil gaan werken maar dat daarvoor eerst het mesje ontwikkeld moet zijn.

 

Hij wil de ontwikkeling van het mesje dus uit eigen zak gaan betalen.

Ik weet natuurlijk niet hoe diep de zakken van de TS zijn maar ik denk niet dat je met 100.000 euro een heel nieuw mesje laat ontwikkelen wat vergelijkbaar kwa kwaliteit is met een gillette mesje waar gillette 200 tot 900 miljoen euro aan heeft uitgegeven kwa ontwikkeling.

 

Niet bedoeld om hem te ontmoedigen maar zijn vragen waarbij hij dus eens moet proberen een antwoord te geven, zal ook voor zijn strategie heel verhelderend werken.

Link naar reactie
  • 0

Bekijk

en vraag je je dan nog eens af of je echt zoveel geld moet gaan pompen in zo'n vechtmarkt.

 

 

Mogelijkheden zie ik eerder in een super de luxe scheermes waarmee je de bovenkant v/d markt aanspreekt. dus niet zo'n wegwerpmesje maar een echt life-style hebbeding.

Daar een plekje veroveren zal makkelijker zijn dan in het vechterssegment van de grote namen en de grote naäpers.

 

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

Beste TS, waarom creëer je niet een niche waarin je kan beginnen met je nieuw scheermesje? Ik noem maar iets raars, maar bv het scheren van schaamhaar. Als ik nu zo het topic lees, wordt gelijk geassocieerd met gezichtsbeharing, maar probeer verder te kijken dan de standaard markten, want je zult het zeker lastig hebben met een Procter & Gamble als concurrent.

 

 

Always think beyond stage 1.

Link naar reactie
  • 0

 

We gaan fabriceren in China, er zijn een aantal productiemaatschappijen in zicht waarmee we zaken willen doen.

Ik werk namelijk zelf veel in China. Werk bij www.inkoopchina.nl

 

 

Beste Joey, ik zie andere topics waar je mensen aanraadt om contact te zoeken met het hierboven genoemde bedrijf waar je dus zelf werkt. Gelieve er rekening mee te houden dat het op dit forum "not done" is om je eigen onderneming actief te promoten.

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 213 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.