• 0

lease ellende

Begin april heb ik een lease overeenkomst gesloten voor fitness toestellen.

Nu wil het geval dat ik problemen heb met die lease maatschappij om het volgende.

Het is namelijk zo dat ik niet alle toestellen heb gekregen en de toestellen die ik zijn in slechte staat of zijn onbruikbaar,

sommige waren na 2 weken al kapot. Hierover heb ik meerdere malen contact gezocht met de bovengenoemde partij.

 

Nu zit het hele contract erg vreemd in elkaar men heeft een offerte alszijnde afleverbon gebruikt in dat contract???

Ik heb een paraaf op die offerte gezet maar een vrachtbrief of ontvangst bewijs heb ik nooit getekend.

Na zelf het 1 en ander uitgezocht te hebben ben ik erachter gekomen dat elk toestel afgeleverd hoort te worden met een certificaat waar een serienummer en een verdere beschrijving van het toestel op staat.

Bij de machines die ik heb ontbreken die certificaten maar ook zijn de serie nummers uit de toestellen verdwenen let wel eruit gehaald.

Ik heb de betalingen stop gezet omdat ik niet voor kapotte toestellen betaal en omdat ik niet alles heb gekregen.

Meerdere partijen hebben mij proberen te helpen met dit gedoe, geprobeerd de lease lager te krijgen als ook alles over te kopen zonder succes overigens.

 

Nu wil de lease maatschapij de spullen terug halen en het contract ontbinden (ik ook)

Alleen wil de lease maatschapij de spullen terug halen en heeft er een vordering voor het totale lease bedrag bij gedaan dus dubbel op spullen weg en bijna 175.000 bij betalen dit is toch dubbel op???????????

Ook wil de maatschapij mij op laten draaien voor de spullen die ik nooit heb gehad alsof ik die achter over heb gedrukt en heb verkocht!!!!!!!

 

Ik heb nooit een ontvangst bewijs voor welk toestel ook getekend.

Ook de lease maatschapij komt niet verder dan een offerte, ze kunnen zelfs niet aan tonen dat het hun spullen zijn ook zij hebben geen serienummers waar zij op terug kunnen vallen.

Normaal komt er ook altijd iemand van de maatschapij langs om met een controle lijst die je dan met elkaar langsloopt om te kijken of alles er wel staat ook dit is nooit gebeurd!!!!

De toestellen zijn nooit bedrijfsmatig afgeleverd??

Ik denk dat deze toestellen ergens zijn ontvreemd, ik heb de politie hierover ingelicht maar die doen niks???????????jammer.

 

Nu is mijn vraag hoe kom ik zonder kleer scheuren van dit (contract) afkom??

Of welke stappen ik moet ondernemen ik begrijp er zelf weinig meer van?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 0

De leverancier heeft ook de lease geregeld, dit zijn namelijk vrienden van elkaar.

Het is 1 kliek waar ik niet doorheen kom zelfs mijn advocaat snapt er niks van.

 

Toen die spullen geleverd werden zouden ze ter plekke gerepareerd worden daarom heb ik die spullen neer laten zetten ik heb ook niet getekend want ik was het er niet mee eens dat alles er niet was en kapot was

Link naar reactie
  • 0

Het zijn gebruikte spullen.

 

Ik heb vorig jaar nieuw gekocht op een beurs met een grote korting van de producent.

De lease maatschapij toen had al uitgekeerd aan de importeur maar die ging falliet en ik kreeg toen geen spullen.

Mijn zaak ging toen open met een lege zaal.

Via een gmbh van wie??? ik denk van dezelfde mensen. hebben ze deze toestellen geregeld ik stond met mijn rug tegen de muur ik kon verder nergens spullen krijgen.

Omdat mijn geld aardig op begon te raken en ik niet het geld had om een grote aanbetaling te doen voor nog eens nieuwe toestellen

Link naar reactie
  • 0

De jurist is hier mee bezig die is aan het graven maar stuit ook op een muur.

Ik zou niet weten wat voor jurist ik hiervoor in moet schakelen.

Het gekke is dat ze de toestellen niet ophalen, het is alleen druk zetten zoals die vordering waar ik het over had in mijn verhaal. Er is geen deurwaarder aan te pas geweest.

 

Ook heb ik de politie al eens gebeld maar die willen ook niet onderzoeken of het misschien is ontvreemd.

 

Link naar reactie
  • 0

Je hebt een jurist cq. advocaat nodig die voor je de boel compleet duidelijk maakt. Je moet als je zo'n dienstverlener inhuren een topgevoel hebben! Gewoon dat je precies weet waar je aan toe bent, wat je kansen cq. risico's zijn enzovoorts. Daarnaast moet je dit snel doen want er kunnen vervelende termijnen voor reclamaties e.d. bestaan.

 

Kijk eens op dit forum voor mensen met veel juridische ervaring. Dan kan je een beetje zien wat ze doen, hoe ze communiceren etc. Er lopen er voldoende rond.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Ze willen totaal niet mee werken aan een oplossing van het probleem.

Ze willen de toestellen terug en het volledige bedrag.

 

Ja ben naief geweest dit komt omdat ik via een oud werkgever van mij bij hun terecht ben gekomen.

En men heeft me meermalen belooft uit de problemen te halen zodat ik mijn zaak op kon bouwen.

Ik was er nota bene ook door hun in beland omdat ze falliet zijn gegaan met een ander bedrijf.

Link naar reactie
  • 0

Als je van je eerdere vermeldingen alles netjes op papier hebt staan, kunnen ze je niet veel maken denk ik. Onzin natuurlijk om zowel de toestellen als een volle betaling te verlangen Dat zal geen enkele rechter goedkeuren als je jour correspondentie klopt. Maak een duidelijke brief, dat je het helemaal hebt gehad met ze en breng daarin precies de financiele schade in beeld, die ze je vanaf het begin hebben aangedaan. Daarna stel je dat ze de kans krijgen om de handel binnen 2 weken op te komen halen en dat het anders op hun kosten wordt gedumpt.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou toch eerst nog even de hulp van een expert erbij halen. Misschien zie je iets over het hoofd. En vraag dan ook eens aan die persoon of jij geen recht op een tegemoetkoming hebt. Zij zijn immers in gebreke gebleven. Maar deze materie is te complex, bovendien hebben we geen inzicht in alle stukken. Dus voordat je stappen onderneemt eerst even uitzoeken wat je rechten en plichten zijn.

Link naar reactie
  • 0

Serie nummers die verwijderd zijn... is het gestolen spul? Of zijn het professionele oplichters?

 

Heb je deze mensen nagetrokken? (bv bij KvK)

 

 

Heb je de offerte getekend voor dat het bedrijf failliet is gegaan of daarna , ik denk als ik je verhaal zo lees dat ze het achterovergedrukt hebben uit het failliesement , serie nummers verwijderd zodat het moeilijker cq niet te traceren is en toch nog maar even snel geleverd.

Ik denk dat je inderdaar een goede advocaat nodig hebt die dit goed in kaart kan brengen en evt contact op kan nemen met de curator die het faillisement in handen heeft gehad van de leverancier, misschien kun je daar nog wat informatie uit krijgen die je tegen de lease maatschappij kan gebruiken.

Link naar reactie
  • 0

Zover ik het heb kunnen nagaan hangt alles van bv tjes aan elkaar.

Ik denk ook dat het uit het fallietsement komt dat kan haast niet anders, waarom zouden die nummers anders weg zijn.

En een claim lijkt mij niet zo gek dit heeft me gigantisch veel geld gekost,

Ik heb de offerte ernaa getekend zodat hun denk ik alles buiten de curator om konden doen, dat lease bedrijfje viel helemaal buiten dat fallietsement

 

 

Link naar reactie
  • 0

Zover ik het heb kunnen nagaan hangt alles van bv tjes aan elkaar.

Ik denk ook dat het uit het fallietsement komt dat kan haast niet anders, waarom zouden die nummers anders weg zijn.

En een claim lijkt mij niet zo gek dit heeft me gigantisch veel geld gekost,

Ik heb de offerte ernaa getekend zodat hun denk ik alles buiten de curator om konden doen, dat lease bedrijfje viel helemaal buiten dat fallietsement

 

 

Je kunt altijd proberen om een claim naar hun te sturen via je advocaat voor inkomsten bederf maar ik weet niet of dit zou helpen, ze hebben je wel geleverd alleen heb je geen nieuw maar gebruikte apparaten gekregen als ik het goed begrijp, maar zolang jij geen lease contract getekend hebt voor deze geleverde spullen kunnen zij denk ik ook niks dan alleen maar dreig brieven sturen en uiteindelijk ophalen. Misschien wel wat voor opgelicht.nl

 

 

Link naar reactie
  • 0

Zover ik het heb kunnen nagaan hangt alles van bv tjes aan elkaar.

Ik denk ook dat het uit het fallietsement komt dat kan haast niet anders, waarom zouden die nummers anders weg zijn.

En een claim lijkt mij niet zo gek dit heeft me gigantisch veel geld gekost,

Ik heb de offerte ernaa getekend zodat hun denk ik alles buiten de curator om konden doen, dat lease bedrijfje viel helemaal buiten dat fallietsement

 

 

 

wat zijn je plannen nu?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 222 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.