• 0

Kerstgratificatie, 13e maand, eindejaarsuitkering?

Als ik een werknemer aan het einde van het jaar een (eenmalig) extraatje wil geven, in welke vorm c.q. omschrijving kan ik dat het beste doen? Het gaat om een substantieel bedrag, ongeveer een (1/2) maandsalaris.

Van belang vind ik het onverplichte karakter, in die zin dat men het als gevolg van een eenmalige uitkering, het niet jaarlijks kan claimen. Ik hoorde dat je het dan moet omschrijven als "onverplichte gratificatie"? Er is verder niets in de arbeidsovereenkomsten hierover opgenomen.

Zijn er verder nog handige belastingtips hiervoor?

Bij voorbaat hartelijk dank voor uw hulp!

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

• 0

Ik zou het “eenmalige eindejaarsuitkering” of iets dergelijks noemen.

Dan lijkt het mij duidelijk dat het eenmalig is. Je moet toch een heel gekleurde bril opzetten als je meent dat je daarna alsnog recht hebt op een herhaling.

• 0

Houd je wel in de gaten dat dergelijke gratificaties niet onbelast gegeven mogen worden?! Ik kom in de praktijk regelmatig tegen dat mensen denken dat de Belastingdienst hier heel coulant in is >;(

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

• 0

Boekhouding wordt goed verzorgd door Dikke Willem 8) van snackbar 't Snorretje die boven zijn zaak met beduimdelde, vlekkerige kasboeken een extra zaakje runt. Hij adviseert mij trouwens het gewoon handje contantje te doen maar wel kleine bankbiljetten te gebruiken. Dat is toch wel goed hè? Ben ik meteen van een hoop gezeik af.

• 0

Zeg maar tegen Willem dat hij het nog steeds niet verleerd is ;D

Maar zonder gekheid, als je ze allemaal te ten zou moeten geven (ook mooie handel voor die dikke) die er anders over denken dan de Belastingdienst (en ook anders doen!) zou je dat toch heel veel gratificaties kosten...

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar