Als ik een werknemer aan het einde van het jaar een (eenmalig) extraatje wil geven, in welke vorm c.q. omschrijving kan ik dat het beste doen? Het gaat om een substantieel bedrag, ongeveer een (1/2) maandsalaris.
Van belang vind ik het onverplichte karakter, in die zin dat men het als gevolg van een eenmalige uitkering, het niet jaarlijks kan claimen. Ik hoorde dat je het dan moet omschrijven als "onverplichte gratificatie"? Er is verder niets in de arbeidsovereenkomsten hierover opgenomen.
Zijn er verder nog handige belastingtips hiervoor?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Peter_W
Peter_W
Als ik een werknemer aan het einde van het jaar een (eenmalig) extraatje wil geven, in welke vorm c.q. omschrijving kan ik dat het beste doen? Het gaat om een substantieel bedrag, ongeveer een (1/2) maandsalaris.
Van belang vind ik het onverplichte karakter, in die zin dat men het als gevolg van een eenmalige uitkering, het niet jaarlijks kan claimen. Ik hoorde dat je het dan moet omschrijven als "onverplichte gratificatie"? Er is verder niets in de arbeidsovereenkomsten hierover opgenomen.
Zijn er verder nog handige belastingtips hiervoor?
Bij voorbaat hartelijk dank voor uw hulp!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/29787-kerstgratificatie-13e-maand-eindejaarsuitkering/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag