• 0

Gezocht: Oplossing voor het centraal brengen van alle ict gegevens?

Hallo allemaal,

 

Wij zoeken een oplossing om alle gegevens vanaf een centraal punt te beheren.

 

Op dit moment werken wij allebei vanuit huis, met 2 verschillende laptops, dit werkt echter heel lastig om alles synchroon te laten lopen met elkaar. Facturen en bestanden worden nu gewoon heen en weer gemaild, wat voor ons belangrijk is een opslag ruimte om alle documenten te benaderen, aan te passen en of toevoegen.

 

Op dit moment heb ik thuis een oude computer 24/7 aanstaan met het programma logmein.com maar dit werkt echt te traag.

 

 

Alvast bedankt!

www.we-are-entertainment.nl

www.wre.nl

 

Dream you Life

Live your Dream

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het fijne van dropbox is ook dat op je pc een folder aangemaakt kan worden dat automatisch synchroniseert.

 

Een puntje is wel, als er veel bestanden uitgewisseld worden en veel tegelijkertijd gewerkt wordt in bestanden, het onoverzichtelijk kan worden.

 

Tis gratis, dus probeer het gewoon uit. Baat 't niet, schaadt 't niet.

Always think beyond stage 1.

Link naar reactie
  • 0

Enige wat niet werkt is inderdaad het werken met meerdere personen tegelijk werken. Dat is bij facturen e.d. niet het geval dus daarvoor werkt het prima.

 

Daarnaast kan je er een simpele workflow in maken, bijvoorbeeld mapjes met:

1. Urenregistratie

2. Facturen concept voor akkoord Tim

3. Facturen te verzenden

etc.

 

Je stemt dan af wie wat moet doen, bijvoorbeeld de een maakt de facturen, de ander verplaatst ze voor akkoord etc. Je kan zelfs een log opvragen in dropbox wie wijzigingen e.d. gedaan heeft!

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Alles wat ik je kan adviseren staat in dit topic.

 

Overigens ben ik met onze keuze (extern bureaublad op een in een datacenter gehoste VPN server) nog steeds enorm tevreden (inmiddels 1 jaar dat we daarmee werken). Het is vooral flexibel en vraag relatief weinig onderhoud (minder onderhoud dan 5 laptops apart, waar ook overal de nieuwe versie van programma X op moet komen te staan).

Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

Link naar reactie
  • 0

Ik zou persoonlijk voor een Office 365 (BPOS) i.c.m. Sharepoint gaan.

 

Naast de handige functies die Sharepoint heeft voor het beheren van documenten/taken/werkstromen e.d., kan je ook

gewoon je documenten in office openen en bewerken, de mappen in je Windows Explorer openen en je bestanden heen/weer kopieren.

 

Qua onderhoud is de gehoste versie van Microsoft ook erg prettig. Zoals eerder al genoemd, gewoon betalen voor je gebruikers/opslag en de rest regelen ze voor je.

 

Dit lijkt me voldoende voor het simpel delen van bestanden...

Synenso.nl - Helpt ondernemers om m.b.v. slimme software koppelingen, onnodig of dubbel werk te voorkomen...
Link naar reactie
  • 0

Zoals dhr Regelink al zei is het extern hosten de toekomst.

Je zorgt ervoor dat je server in een datacenter staat. Kan bijv een VPS zijn. Zolang jij een internetverbinding hebt kan je bij de data. Ook is het mogelijk dat meerdere pc's inloggen op de VPS. Je hebt dus 1 centrale plek waar alle data staat. Tevens staat het veilig in een datacenter en kan je overal waar internettoegang is inloggen. Dus niet meer plaats gebonden.

 

Ik merk wel dat mijn klanten dit ook zien als de toekomst. Maar durven toch nog niet snel de servers te verplaatsen naar een datacenter. Grote bedrijven zullen dit niet snel doen aangezien ze vaak zelf ICT mensen in dienst hebben maar voor kleine bedrijven en ZZP-ers is het ideaal.

 

 

Parte-ICT . Voor ICT beheer, en clouddiensten zoals: Hosted Exchange, Hosted Desktop. Gericht op het MKB

Link naar reactie
  • 0

Ik zou persoonlijk voor een Office 365 (BPOS) i.c.m. Sharepoint gaan.

 

Naast de handige functies die Sharepoint heeft voor het beheren van documenten/taken/werkstromen e.d., kan je ook

gewoon je documenten in office openen en bewerken, de mappen in je Windows Explorer openen en je bestanden heen/weer kopieren.

 

Qua onderhoud is de gehoste versie van Microsoft ook erg prettig. Zoals eerder al genoemd, gewoon betalen voor je gebruikers/opslag en de rest regelen ze voor je.

 

Dit lijkt me voldoende voor het simpel delen van bestanden...

 

Sharepoint voor met z'n tweeën ?? is dat niet wat overkill.

website zonder gedoe? www.zondergedoe.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 222 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.