• 0

pas op voor Europe Business Guide!

Zojuist een e-mail ontvangen van Europe Business Guide (engelstalige e-mail)

 

Of je even gegevens wil controleren en terugsturen.

In de e-mail staat: Updating is free of charge!

 

In de bijlage staat in een haast onleesbare text echter het volgende:

 

THE SIGNING OF THIS DOCUMENT REPRESENTS THE ACCEPTANCE OF THE FOLLOWING CONDITIONS AND THE CONDITIONS STATED IN “THE TERMS AND CONDITIONS FOR INSERTION” ON WEBPAGE: WWW.EUROPEBUSINESSGUIDE.NET THE SIGNING IS LEGALLY BINDING AND GIVES YOU THE

RIGHT OF AN INSERTION ON THE ONLINE DATA BASE OF THE EUROPE BUSINESS GUIDE, WHICH CAN BE ACCESSED VIA THE INTERNET. AND A CD ROM WITH EUROPEAN BUSINESSES IS GRANTED, ALL IN ACCORDANCE WITH THE CONTRACT CONDITIONS STATED IN “THE TERMS AND

CONDITIONS FOR INSERTION” ON WEBPAGE: WWW.EUROPEBUSINESSGUIDE.NET THE VALIDATION TIME OF THE CONTRACT IS THREE YEARS AND STARTS ON THE EIGHTH DAY AFTER SIGNING THE CONTRACT. THE INSERTION IS GRANTED AFTER SIGNING AND RECEIVING THIS DOCUMENT BY

THE SERVICE PROVIDER. I HEREBY ORDER A SUBSCRIPTION WITH SERVICE PROVIDER EU BUSINESS SERVICES LTD “EUROPE BUSINESS GUIDE”. I WILL HAVE AN INSERTION TO ITS DATA BASE FOR THREE YEARS. THE PRICE PER YEAR IS EURO 990. THE SUBSCRIPTION WILL BE

AUTOMATICALLY EXTENDED EVERY YEAR FOR ANOTHER YEAR, UNLESS SPECIFIC WRITTEN NOTICE IS RECEIVED BY THE SERVICE PROVIDER OR THE SUBSCRIBER TWO MONTHS BEFORE THE EXPIRATION OF THE SUBSCRIPTION. YOUR DATA WILL BE RECORDED. THE PLACE OF

JURISDICTION IN ANY DISPUTE ARISING IS THE SERVICE PROVIDER’S ADDRESS. THE AGREEMENT BETWEEN THE SERVICE PROVIDER AND THE SUBSCRIBER IS GOVERNED BY THE CONDITIONS STATED IN “THE TERMS AND CONDITIONS FOR INSERTION” ON WEBPAGE:

WWW.EUROPEBUSINESSGUIDE.NET

 

fijne poging tot oplichting misleiding dus

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zo zijn er allerlei adresboekjes, telefoongidsen en klungelige websites. Ze zetten je bedrijf in hun register, met opzettelijke fouten en vragen je om correctie. Als je goed leest, zie je dat je daar voor moet betalen.

 

Zo kreeg ik ook eens een vriendelijk emailtje, met de vraag of men een link naar mijn website mocht plaatsen. Het adres waar die link op zou komen, zag er uit, alsof ze op de kleueterschool met een computer hadden zitten spelen. Desgevraagd was het nog maar "een eerste opzet" waar nog veel aan verbeterd ging worden.

 

Laat maar wat horen als het er beter uit ziet, reageerde ik.

Maar mogen we dan een link plaatsen?

 

Nu weet ik, dat je geen toestemming nodig hebt voor het linken naar vrij toegankelijke websites. Maar voor het laten vermelden van een link mag dan weer betaling gevraagd worden. Dus heb ik maar heel duidelijk laten weten, dat ik niets zou betalen voor zo'n link vermelding en dat ik niet van plan was daar ooit voor te gaan betalen.

 

Elk jaar krijg ik ook post van schimmige ondernemingen die de registratie van mijn merknaam willen "bewaken" voor grof geld. De KvK inschrijving zou ook al gecontroleerd moeten worden door derden. Je kunt het zo gek niet bedenken, of er is wel iemand die tegen betaling niets zinnigs voor je wil doen.

 

 

Link naar reactie
  • 1

Deze bump ik ook even omhoog, omdat dit klaarblijkelijk nog steeds relevant is. Zie de bijlage. Die is gisteravond binnen gekomen. Hierbij dus nogmaals de waarschuwing dit niet in te vullen. Ik krijg het ook nog regelmatig per post met een antwoordenvelop.

 

Ik heb een tijdje terug ook de politie hierover gebeld, omdat ik aangifte wilde doen voor oplichting. Ze konden mijn aangifte niet opnemen, omdat ik niet daadwerkelijk opgelicht was. Ook poging tot oplichting, fraude, etc konden ze geen aangifte voor opnemen. Ik mocht alleen aangifte doen, als ik getekend had. Dan was ik immers daadwerkelijk opgelicht. Maar eigenlijk mocht ik ook dan geen aangifte doen, want dan was ik akkoord gegaan en dus feitelijk ook niet echt opgelicht.

 

Heel vreemd dat na jaren deze partij nog steeds met deze oplichtingspraktijken wegkomt. Tijd voor een wetswijziging?

EU-Business-Register.pdf

Link naar reactie
  • 0

Misschien een idee om een verzameltopic te maken op HL? Met een lijst in het startbericht die telkens ge-update wordt wanneer iemand een bericht plaatst in het topic met een nieuwe 'creatieve' oplichtmethode.

 

Vorige week had ik er 2 met als titels: 'FW: Payment #514104' , 'FW: Refund RF-336341' Telkens met een zip bestand bij.

 

Als je op je eentje werkt weet je wel dat zoiets niet kan kloppen maar in een bedrijf met enkele mensen is het mogelijk snel gebeurd.

 

Een tijd geleden had ik ook een vage mail(zonder bijlage) in het engels uit China waarbij men vroeg of dat ik mijn domeinnaam nog gebruikte en of ik contact wilde opnemen.

 

www.evelo.be - Elektricien in regio Kortrijk - technical support for creative people.

Link naar reactie
  • 0
Misschien een idee om een verzameltopic te maken op HL? Met een lijst in het startbericht die telkens ge-update wordt wanneer iemand een bericht plaatst in het topic met een nieuwe 'creatieve' oplichtmethode.
Een verzameltopic is een verraderlijke valkuil. Dan associëren we die Poolse en Chinese scammers immers met Nederlandse uitgevers van dubieuze gidsen en nieuwsbrieven, wat een open deurtje is voor lokale advocaten om verwijdering te eisen.

 

Nu wordt het omgekeerde geprobeerd, voor elke scam* een apart topic. Dat is lastig zat, want sommige groepen hanteren verschillende namen en dan heb je nog mensen die topics vullen met vergelijkbare voorvallen en algemene discussies.

 

Het belangrijkste effect van dit soort topics is dat ondernemers die zoeken (is dat aanbod van X wel kosher?) snel een antwoord vinden. HL helpt voorkomen! Daarom zijn gescheiden topics belangrijk en is het noemen van namen essentieel. Ondernemers zoeken niet op algemene termen, maar op naam en toenaam. Degenen die de werkwijze herkennen, hebben geen preventie meer nodig.

 

Slachtoffers helpen is een stuk lastiger. En oplichters achter de tralies krijgen, is zo goed als onmogelijk.

 

 

* En dan doel ik niet op obvious scams zoals Nigeriaanse of Chinese emails. Misschien dat daar een verzameltopic wel werkt. ;)

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Eensch, door te googlen op naam ben ik op dit forum beland en bleken mijn nekharen hun gelijk weer te claimen...

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 229 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.