• 0

Nieuwe website, hoe zorg ik ervoor dat de conversie omhoog gaat

Sinds begin oktober zijn "de deuren" van mijn online schoenenwinkel..

Vooraf heb ik mij verdiept in alles wat met online winkelen en het bouwen van internet sites te maken heeft.

Sinds de site online staat, ben ik bezig met verbetering van de vindbaarheid van de site door Google.

Daarnaast staat er op alle mogelijke relevante sites (bv shopwiki, girlstyle, fashionchick, schoenwinkel, schoenengids.. etc) een link naar mijn website.

Dit heeft er wel voor gezorgd dat de vindbaarheid is vergroot en nog elke dag verbeterd.

Mijn vraag aan jullie is: Willen jullie mijn site hierop beoordelen? Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik nog beter gevonden wordt?

En belangrijker nog: Hoe zorg ik ervoor dat kijkers kopers worden? Hoe kan ik ervoor zorgen dat de conversie verhoogd.

Op dit moment gebeurt het nog vaak dat kijkers veelvuldig producten in het winkelmandje stoppen en doorklikken tot de uiteindelijke bestelpagina, maar daar afhaken.

Om dit te veranderen heb ik inmiddels al zoveel mogelijk onduidelijke en overtollige informatie van de bestelpagina verwijderd. Om klanten niet af te leiden, waardoor ze afhaken.

Er zijn volgens mij voldoende verschillende betaalopties, dus daar kan het niet aan liggen. Er zijn duidelijke voorwaarden. En ik heb een keurmerk dat klanten vertrouwen zou moeten geven.

Verzendkosten zijn gratis. Alleen bij retoursturen zijn de kosten voor de klant.

 

Kunnen jullie mij helpen? Zie ik iets over het hoofd?

 

[Mod edit: link verwijderd, hoort in signature. Deze vraag hoort thuis in het "wat vinden julle van mijn" board. Lees hier de toelichting ]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je bent goed op weg zo te zien. Drie dingen die meteen opvallen:

 

1. Jouw bureablad met paarse schoenen is veel te druk. Ik word er scheel van. Daarnaast maakt het je popup schermpje (als je iets in de winkelwagen plaatst) onleesbaar.

2. Bij de prijzen staat geen valuta vermelding.

3. En dan de belangrijkste: zet bij iedere vermelding van de prijs en het totaalbedrag dat je aan gratis verzending doet. Dat gaat je van alle dingen die je kunt doen het meeste opleveren.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Ik ben ook even wezen kijken op je site! En een soort proefbestelling te doen, maar als je komt op de pagina bestellen... staat er alleen een bedrag en "ik keur de voorwaarden goed" verder niets... ik vond het een beetje raar en misschien dat andere mensen daar ook tegen aan zijn gelopen??

 

Verder hele mooie schoenen! Mooie collectie!

 

Maar ik moet je eerlijk bekennen dat ik je site niet zo fijn vindt, al die paarse schoenen er om heen en het stukje met foto's is zo klein. Als je iets toevoegd in je mandje krijg je een 'pop upje' ook weer met die paarse schoenen waardoor je niet kan zien wat je er in doet.

 

Misschien kan je twitter, facebook en hyves gebruiken om nog meer gerichte bezoeken te krijgen die vervolgens bestellingen kunnen worden.

 

Heel veel succes!

Jewels from Above - Handgemaakte sieraden van oa. Swarovski Crystal en echt zilver www.jewelsfromabove.nl

Link naar reactie
  • 0

 

 

 

Maranello en Jewelsfromabove, bedankt voor jullie snelle reacties!

ik ga zeker wat met jullie comentaar doen.

De achtergrondpagina heb ik inmiddels wat lichter gemaakt, dit zal zeker wat meer rust geven. Voor een andere oplossing heb ik wat meer tijd nodig.

Maranello, je geeft aan dat er geen valuta staat aangegeven. Waar bedoel je dan? volgens mij staan er overal euro-tekens of iig de vermelding "euro".

Jewelsfromabove, je geeft aan dat je de orderpagina leeg vindt. En daardoor raar overkomt. Kun je aangeven wat hier volgens jou zou moeten staan? Ik heb hier zelf ook over nagedacht, maar vind het een lastige.. Ik kom er niet helemaal uit. Ik wil er ook weer niet teveel info neerzetten, wat afleidt van het bestelproces.

 

Hoor graag weer van jullie!

 

Groetjes

Link naar reactie
  • 0

Maranello, je geeft aan dat er geen valuta staat aangegeven. Waar bedoel je dan? volgens mij staan er overal euro-tekens of iig de vermelding "euro".

 

Verrek, je hebt gelijk. Kennelijk brengt het verschil tussen tekst en tekens mijn hersenen in de war. Ik zou zweren dat ik vanmiddag nergens letters of tekens zag.

 

Nou, nog drie tips dan, omdat je zo enthousiast aan de slag bent. Als ik niks invul bij het vullen van mij mandje, dan zeg jij: "In de volgende velden moet u gegevens invullen". Dan voel ik mij een beetje terechtgewezen. Het zou iets vriendelijker zijn als je zegt: "Geef maat en kleur op". Daarnaast heb je de navigatie omgekeerd. De navigatie kun je beter rechts plaatsen en de buttons die je onderop hebt gezet bovenaan. Dan hoeven mensen niet zo te zoeken, 99,999999% van de webwinkels heeft de navigatie namelijk zo ingedeeld. Kun je daarnaast die logo's van de payment provider en Qshops ook in de winkelwagen plaatsen? Daar heb je maximaal vertrouwen van je klant nodig om te gaan bestellen.

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

De achtergrond is nog steeds 100x te druk. De achtergrond valt meer op dan de website zelf en dat mag natuurlijk nooit. Hieronder een snel lijstje van hoe je de website kan verbeteren:

 

1. Achtergrond opaciteit op 3% zetten.

2. Menu naar de linker kant verplaatsen. Gebruikers verwachten het hoofdmenu niet aan de rechterkant, het hoofdmenu hoort altijd bovenaan of aan de linker kant.

3. Je hebt nu een scrollbar midden in je website zitten. Dit is irritant, je kan beter gewoon je hele website mee laten rekken met de content zodat de scrollbar aan de rechterzijde van het scherm gebruikt kan worden. Je website is nu absoluut slecht op lage resoluties te bekijken.

4. Wanneer je een vergroting van een foto bekijkt (via de foto's aan de rechterzijde bijv op de pag. voor de ballerina's, dus niet de thumb bovenaan), kan je niet terug naar de vorige pagina. Tevens heb ik het gevoel dat ik andere info krijg dan een vergroting van de foto.

5. Je in de winkelwagen plaatsen knop is te onduidelijk. Sommige bezoekers gaan deze knop niet zien.

6. Het bestelproces moet je echt optimaliseren.

 

Misschien moet je is een wat meer ervaren webdesigner naar je website laten kijken en deze laten optimaliseren. De code is niet optimaal en dat zal ten koste gaan van je vindbaarheid in de zoekmachines. Tevens is de indeling van veel pagina's niet goed. Ik moet bijvoorbeeld scollen op je winkelwagen pagina (ik gebruik een 27" imac).

 

Ik moet wel zeggen dat ik het ontwerp van je logo en van de schoenen op de achtergrond wel netjes vind.

 

Sorry als ik misschien wat negatief overkom, maar ik denk dat je nu in ieder geval wel verder kunt.

Wil jij een website laten maken, een webshop laten maken of een online platform opzetten? Ik sta graag voor jou klaar. Ik doe dat met een PaaS oplossing via Start-platform.com of met maatwerk via Vwebdesign.nl.

Link naar reactie
  • 0

Je zou op de bestelpagina kunnen vermelden binnen hoeveel tijd je het pakket verzend, hoe je het verzend, hoeveel het kost, wat er vervolgens gaat gebeuren.... dus op de volgende pagina kan u uw gegevens invullen.... ze alvast een keuze laten maken tussen de verschillende betaalmogelijkheden

 

Denk als je klant... Wat zou jij willen weten?

 

Bekijk anders gewoon de websites van grote bedrijven als bol.com wehkamp etc.

 

Hopelijk heb je er iets aan!

Jewels from Above - Handgemaakte sieraden van oa. Swarovski Crystal en echt zilver www.jewelsfromabove.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik kan ook wel een paar puntjes opnoemen.

 

1. Dit stukje tekst maakt mij in de war...

 

Onze verzendkosten bestaan uit de kosten voor het pakken van het juiste artikel, logistieke verwerking en het pakket bij TNT aanbieden. Voor een bestelling binnen Nederland berekenen we GEEN verzendkosten.

 

Heb je nou wel of geen verzendkosten? Of bereken je alleen het posttarief niet? ???

 

2. Je site is op mij computer traag. Dit ervaar ik als erg vervelend. Misschien komt dit door de grootte van de foto's? Of ligt het wel aan mijn pc ;).

 

3. Ik mis een optie om me op te geven voor een nieuwsbrief. Ik als consument vind het te veel moeite om jouw eerst een mail te moeten sturen om op een mailing lijst te komen. Misschien kan je daarvoor nog stukje vrijmaken op je website?

Link naar reactie
  • 0

Bedankt weer allemaal!! Echt super dat iedereen zo enthousiast met me meedenkt!

Word helemaal hyper en wil direct aan de slag om alles direct toe te passen en uit te zoeken.. leuk!!!

Helaas geeft mn systeem even een onoplosbare foutmelding.. moet dit eerst oplossen voor ik jullie opmerkingen kan verwerken! Even geduld dus ajb ;-)

 

Dark Yuna: Grappig dat je het zegt over de verzendkosten.. heb de tekst "geleend" van een site van een groot schoenen bedrijf.. Nu je het hier zo zegt, is het inderdaad raar! Ga het direct aanpassen!

En.. de site traag.. ik heb zelf dat idee niet.. ligt het misschien toch aan je pc?

Optie voor de nieuwsbrief.. wordt inderdaad aan gewerkt!

 

Jeweldfromabove: De bestelpagina wordt aangepast! Bedankt voor je tips!

 

JVreeswijk: Nee, geen probleem! Ik vind het niet negatief. Heb liever opbouwende kritiek waar ik iets mee kan.

Wat bedoel je met:

 

"1. Achtergrond opaciteit op 3% zetten. "

 

 

Maranello: Bedoel je dat ik de nvagatie links moet plaatsen in plaats van nu rechts? Of kan ik deze volgens jou wel gewoon rechts laten staan..

Super tip trouwens om de betaallogo's en Qshop logo aan de winkelwagen toe te voegen..

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 208 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.