• 0

Belasting terug gave voor scholing

Hallo Higherlevel leden,

 

Ik ben van plan om 2dagen in de week bij te scholen. Volgens de studie gids zijn de school kosten ook belasting aftrekbaar en voor werkgevers tegen zeer geringe kosten.

 

Ik heb een eigen horeca zaak, alleen de opleiding die ik ga volgen is interieurdesigner(binnenhuis architectuur). Is het mogelijk om toch bij de belasting aan te kloppen, want deze opledeiding heeft niets met mijn branche te maken al hoewel ik wel interieur in de horeca wil doen. De kosten zijn wel hoog om precies te zijn betaal ik even 6475 eurotjes en komt nog even 2250 eurotjes boeken geld bij kijken.

 

Is het mogelijk om geld terug te krijgen voor een opleiding wat buiten mijn branche valt?

Zo ja, hoeveel procent of een andere methode om het uit te rekenen?

 

Vriendelijke groet,

Yalcin

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 1

Kan hij niet de omschrijving van zijn bedrijf uitbreiden (bij de kvk) met het geven van interieuradviezen en de kosten dan alsnog in aftrek brengen? Ook even een website lanceren waarin je de diensten aanbiedt. Of anders wellicht de opleiding volgen t.b.v. verfraaiing van de eigen zaak. Inrichting is in horeca een redelijke succesfactor, dus ik vind het verdedigbaar deze kosten zakelijk te bestempelen.

Link naar reactie
  • 0

De vraag is waarom je de aftrek persé in de onderneming zou willen hebben? Je kunt scholing en studie aftrekken van de inkomstenbelasting dus daar zit (hopelijk) een gelijkwaardige of zelfs betere teruggave. De scholing hoeft dan ook niets meer met je huidige onderneming te maken te hebben, maar moet wel gericht zijn op toekomstig werk. Dit werk hoef je niet daadwerkelijk te vinden, als het nu maar aannemelijk is dat dit het doel is.

 

Lesgeld en boeken zijn dan geheel aftrekbaar maar wel tot een bepaald maximum (ik meen iets van € 13.000 ofzo maar weet ik niet zeker).

Link naar reactie
  • 0

Hartstikke bedankt voor jullie tips en reacties.

 

Ik heb heb wel een verhaal gehoord over 500,00 terug gave, maar zo ver ik het heb begrepen is dat gewoon als partucilier. En de reden dat ik het via de zaak wil doen is omdat het volgens de studie gids voor werkgevers tegen geringe prijzen zijn. Ik ga het even uitzoeken bij me accoutant en anders even bellen met meneer belasting.

Link naar reactie
  • 0

Ik ga het even uitzoeken bij me accoutant en anders even bellen met meneer belasting.

 

Dan ben ik toch verbaasd waarom je het eerst hier vraagt en nu toch elders bevestiging gaat zoeken??? Het juiste antwoord staat er al tussen namelijk. Het is geen keuze tussen zakelijk of privé. Het is nieuwe kennis, dus geen zakelijke kosten.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 271 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.