• 0

Een webshop starten, maar waar?

Beste collega's,

 

Ik wil een webshop gaan starten. Leveranciers heb ik inmiddels gevonden, ondernemingsplan is bijna klaar. Dus ik vind het nu wel tijd om alvast te gaan kijken hoe ik een webshop moet laten maken.

 

Vandaar dat ik op zoek ben naar een website die kant en klaar webshops maakt. Ik kan hier op het forum genoeg vinden over open source software etc. maar ook na enkele tijd zoeken kom ik nergens een goed topic tegen waar mensen websites aanraden die kant en klare webshops hebben.

 

Ik beschik zelf niet over de capaciteiten om zelf een webshop te maken, vandaar ook dat ik geen open source software wil. Hierdoor moet ik alsnog alles zelf doen en ben ik bang dat het gewoon een prut webshop gaat worden.

 

Dus mijn vraag is, kunnen jullie websites aanraden die kant en klare webshops hebben?

 

Eisen aan de webshop:

- Professionaliteit

- Makkelijk te vinden via google

- Gebruiksvriendelijk

 

Dat zijn op dit moment de dingen die ik belangrijk vind. Ik hoop dat julie me kunnen helpen

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

25 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik ben zelf ook net bezig met het opzetten van een webshop.

Ik heb 'huur' zelf een webshop van onetoshop.nl (hoop dat dit niet als spam gezien wordt, anders sorry!).

ben er sinds een week mee bezig en het bevalt tot nu toe goed.

Had verschillende vragen en daar kreeg ik binnen een paar uur antwoord op via mail.

Is ook niet duur en je mag het 2 weken gratis uitproberen.

Veel succes!

Link naar reactie
  • 0

Je geeft aan ''goed te vinden in Google'' dit is vrijwel een heel algemeen begrip. Je hebt tegenwoordig honderden marketingbureau's die de online marketing voor je kun verzorgen. Misschien wellicht handig om meteen een bedrijf te zoeken die de gehele website kan maken maar ook het SEO (zoekoptimalisatie) en het online marketing voor de eerste tijd te kunnen regelen. Verder zou je op webmaster forums zoals sitedeals.nl, tbforum.com etc kunnen zoeken naar freelancers die wellicht een website voor je kunnen maken..is vaak ook nog wat goedkoper.

Posters kopen bij Posters-kopen.nl, Aanbod van ruim 5.000 verschillende posters en schilderijen voor uw kantoor, bedrijf of huis.
Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie reacties!

 

Danielos, wat ik in mijn openingsbericht ben vergeten te zeggen is dat ik geen groot budget hiervoor heb. Maximaal 300,- Euro.

 

Dus kom je al snel uit bij de websites zoals WBA aangeeft, onetoshop.nl en www.mijnwinkel.nl etc.. Welk van dit soort website makers zouden jullie het beste aan kunnen raden?

 

Wat ik bedoel met goed te vinden bij google is niet dat ik daarvoor een marketingbureau in wil schakelen, want ook dit gaat buiten mijn budget. Maar ik heb wel is gelezen dat ook dit bij de alle websitemakers verschillend is. Dat de ene wel goed is te vinden en de ander niet goed is te vinden via google. Dat bedoel ik er eigenlijk meer mee te zeggen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Sorry dat ik een dubbelpost doe maar ik kon me vorige bericht niet meer aanpassen.

Misschien dat een admin. dit voor me zou kunnen doen?

 

@WBA

De website die je me aanraad heb ik net heel even een klein beetje getest en deze is zeer gebruiksvriendelijk. Als ik deze vergelijk met Mijnwinkel en Mijnwebwinkel etc. is deze erg makkelijk te gebruiken. Producten kunnen makkelijk toegevoegd worden, pagina's kunnen makkelijk worden aangemaakt etc.

 

Ben tot nu toe erg tevreden en zal vanavond en morgen nog even verder testen, ieder geval bedankt voor je tips.

 

Als er nog andere aanraders zijn hoor ik dat ook graag.

Link naar reactie
  • 0

Ok, je wilt echt iets goedkoops begrijp ik Er zijn inderdaad veel verschillende mogelijkheden zoals mijnwebwinkel.nl maar onthoud wel dat deze erg minimaal en standaard zijn. Uiteraard kun je hier wel een leuke webwinkel van maken, maar verwacht dan nooit te veel en als je nog is wilt uitbreiden kun je vrijwel ook niet verder.

 

Je hebt dacht ik bij mijnwebwinkel een proffesionele versie voor €20,- ook ik heb hier een jaar van gebruikt van gemaakt vroeger..Goed om ervaring op te doen zou ik zeggen. Je kunt er wel een leuke webshop van maken maar dit blijft te standaard (vind ik). Verder succes toegewenst!

Posters kopen bij Posters-kopen.nl, Aanbod van ruim 5.000 verschillende posters en schilderijen voor uw kantoor, bedrijf of huis.
Link naar reactie
  • 0

Bedankt Danielos.

 

Dit is inderdaad om ervaring op te doen. Ik wil gewoon met iets simpels beginnen. Gaat het goed lopen dan wil ik met het verdiende geld investeren in verdere professionalisering waaronder dus ook een professionele website valt.

 

Bedankt ieder geval voor je advies.

 

Toch hoop ik dat er nog mensen zijn die websites zoals onetoshop.nl en mijnwebwinkel.nl kan aanraden. En vooral de voor- en nadelen tegen over elkaar.

Link naar reactie
  • 0

Voordelen en nadelen van gehuurde webwinkels...

 

Voordeel:

-kant en klare software, kind kan de was doen

 

Nadelen:

-geen baas in eigen winkel

-weinig tot geen mogelijkheid om essentiële dingen te veranderen

-weinig tot geen mogelijkheid om je eigen data(base) te im- of exporteren

-13 in een dozijn website

-complete afhankelijkheid t.o.v. de verhuurder

 

Positieve berichten behalve dan dat het makkelijk is om te beginnen en dat een helpdesk snel reageert heb ik vrij weinig kunnen vinden. Ook niet op het forum voor webwinkeliers.

 

If you have to think... You haven't been Zenned! http://getzenned.nl

Link naar reactie
  • 0

Ikzelf heb een tijd geleden gebruik gemaakt van one-stop-webshop.nl Ze bieden het nu aan vanaf 24,95 p.m inclusief iDeal. Dat laatste heb je eigenlijk wel nodig om geen klanten kwijt te raken.

 

In het begin waren ze erg traag met het opzetten van mijn webshop (ik wilde iets speciaals en ik denk dat hun programmeur het erg druk had), maar toen ik daar een boze email over schreef zijn ze voorbeeldig geweest en zeer snel. Dus ik kan ze zeker aanraden.

 

Als je het heel, heel goedkoop wil doen (en een klein beetje weet hoe html eruit ziet) zou je zelf een webshop kunnen opzetten met paypal. Ik verkoop maar 1 product en het maken van een paypal button is kinderspel. Als je maar 1 of een paar producten verkoopt en alleen wil uitproberen of het aanslaat zou je daarvoor kunnen gaan: website template kopen voor een paar tientjes en zo'n paypal button erop zetten. Als je het zelf niet kan zijn er best mensen te vinden die het voor je willen doen. Op marktplaats.nl bieden geregeld studenten zich aan voor dit soort karweitjes.

Zelf hypotheek afsluiten scheelt een paar duizend euro. Zie http://www.executiononlyhypotheek.net/

Link naar reactie
  • 0

[...]

maar ook na enkele tijd zoeken kom ik nergens een goed topic tegen waar mensen websites aanraden die kant en klare webshops hebben.

[...]

Die topics zijn er niet voor niets niet.. Een kant en klare webshop is sterk af te raden! Je zult toch aan de open-source of op maat gemaakt moeten als je het goed wilt doen. Wil je het goedkoop en maakt het niet je niet zo veel uit als de shop minder draait dan hij eigenlijk zou kunnen, dan zou je een kant en klaar huurpakket kunnen nemen.
Link naar reactie
  • 0

Een kant-en-klare versie is inderdaad beperkt, maar voor sommigen (zoals ikzelf) is het een ideale manier om mee te beginnen.

Vooral als je een kleine budget hebt en geen kennis.

Wat ik als een groot voordeel ervaar bij Onetoshop is dat ze open staan voor opmerkingen en dat ze dit ook proberen direct aan te passen.

Zo had ik een paar mogelijkheden die ik miste en dit hebben ze direct aangepast.

Dit zal uiteraard maar in beperkte mate mogelijk zijn, maar ik was er in dit geval erg blij mee.

Ik had het eerlijk gezegd ook niet verwacht voor een prijs van 9,95€ per maand.

 

Link naar reactie
  • 0

Hi Robbert,

 

Tegenwoordig heb je verschillende sitebuilders incl. webshops die ontzettend makkelijk werken.

Zonder enige kennis, en weinig investering zet je je webpage en webshop in een handomdraai online.

Ik kan je wel wat voorbeelden geven, maar welke voor jou van toepassing is, is een kwestie van smaak.

Google maar eens op sitebuilders en je komt er verschillende tegen waar je ook een testversie van kan downloaden.

Ook zijn er verschillende die online staan, en waar je jou content op de server plaatst en doorlinkt naar jou website.

Persoonlijk geef ik de voorkeur aan een versie die je kan downloaden.

 

Het werkt echt supergebruiksvriendelijk, en vergeet niet dat wanneer jijzelf even wat tijd steekt in je pagina, je niet afhankelijk bent van derde om evt. wijzigingen aan te brengen. Zowel in je webpage als webshop ben je dan dus totaal onafhankelijk.

Dat lijkt me zeker de moeite waard even rond te speuren en deze optie te bekijken.

 

Succes.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik hoop niet dat dit als reclame wordt gezien maar zelf gebruik ik Shoptrader. Zij maken gebruik van een software die eigenlijk open source is oscommerce ze hebben het backoffice prachtig omgebouwd en ze hebben veel veranderingen en uitbreidingen in de positieve zin gedaan. Ik zelf ben erg tevreden met ze. Ze hebben een half jaar geleden een koppeling met mijn leverancier gemaakt op maat en dit was gezien het werk wat het koste relatief goedkoop. Uitbreidingen zijn in principe altijd mogelijk en bijna alles wat je maar kunt bedenken op maatwerk gebied kunnen ze (uiteraard tegen een vergoeding) dit komt mede omdat oscommerce open source is en er dus al 1000en uitbreidingen beschikbaar zijn en ze deze zo kunnen kopiëren en overzetten op de webwinkel. Je betaald bij hun per maand een x bedrag afhankelijk van het aantal producten en dit betaal je voor de ondersteuning die ze bieden en uiteraard omdat ondanks dat het een open source programma is totaal verbouwd is en je kan kiezen uit veel templates. Verder doen hun alles op technische gebied en is alles kant en klaar en hoef je er zelf niks aan te doen. Uiteraard moet je zelf wel alle producten etc. toe te voegen (wat tevens door de koppeling die ze met mijn leverancier bij mij ook niet meer hoeft want dit is volledig geautomatiseerd). Ik heb ook mijnwebwinkel.nl vergelijkt vindt ik Shoptrader misschien wel 10 keer zo goed. Waarom? Omdat alles mogelijk is en ze voor alles en ieder bedrijf maatwerk oplossingen hebben. Mocht je webwinkel ooit succesvol worden kan je dus gewoon bij hun blijven en kunnen hun je webwinkel laten meegroeien met dat succes. Wat helaas niet bij iedere webwinkel het geval is.

 

Hopelijk heb je er wat aan en veel succes toegewenst.

When you're good for your customers, the customers will be good for you.

Link naar reactie
  • 0

Beste Braco,

 

Ik heb zelf een webwinkel gehad in het online verkopen van mobiele telefoonabonnementen.

Aangezien er zoveel concurentie hier in is heb ik dit opgezegt, maar ik had een goeie profesinele webwinkel.

En betaalde er ook nier erg veel voor.

Kijk eens op www.biedmeer.nl

Hier kun je een webwinkel maken met heel erg veel opties en waar gelijk je hele administratie aanvast zit.

Dus je hoeft geen administratie bij te houden dat wordt automatische gedaan.

Tevens kun je heel erg veel verschillende betaal middelen onder brengen zoals betalen met I-deal en pay-pall.

 

Groetjes Ivo

Link naar reactie
  • 0

Beste Braco,

 

Ik heb zelf een webwinkel gehad in het online verkopen van mobiele telefoonabonnementen.

Aangezien er zoveel concurentie hier in is heb ik dit opgezegt, maar ik had een goeie profesinele webwinkel.

En betaalde er ook nier erg veel voor.

Kijk eens op www.biedmeer.nl

Hier kun je een webwinkel maken met heel erg veel opties en waar gelijk je hele administratie aanvast zit.

Dus je hoeft geen administratie bij te houden dat wordt automatische gedaan.

Tevens kun je heel erg veel verschillende betaal middelen onder brengen zoals betalen met I-deal en pay-pall.

 

Groetjes Ivo

 

Ivou zegt beste braco u zult beste Robbert08 bedoelen (de topicstarter) ik ben al voorzien van een webwinkel ;)

When you're good for your customers, the customers will be good for you.

Link naar reactie
  • 0

Concepten als Mijnwebwinkel zijn vrij beperkt en je hebt zoals aangegeven weinig vrijheid om het een eigen look en feel te geven. Het is basic maar het kost ook weinig.

 

Aan de andere kant heb je software als Magento wat echt voor webshops is maar vond ik weer niet echt gebruiksvriendelijk. Voor lage kosten en veel vrijheid kun je Wordpress gebruiken. Het is geen standaard webshop programma maar door de vele ontwikkelaars van plugins heb je veel keuze. Door het grote aanbod is het wel een kwestie van trial and error. Voor iedere plugin zijn er altijd wel tientallen aanbieders.

 

Als je er vaker meewerkt dan zul je wel het gemak zien van Wordpress (veel vrijheid wat betreft aanpassen CSS e.d.). Het programma is gratis en met sites als b.v http://www.storefront.com kun je voor weinig geld een theme tbv een webshop aanschaffen.

Je zult dus wel zelf een beetje handig zijn anders moet je om succesvol te worden (een webshop moet aantrekkelijk zijn voor je klant anders komen ze nooit meer terug) anders zul je toch meer moeten investeren in een 'kant en klare' oplossing voor een echt webshop programma maar dan ga je het niet redden met € 300,=.

 

Succes

Link naar reactie
  • 0

Beste,

 

Je zou ook kunnen kiezen om een osCommerce (open source) te nemen, en deze door een bedrijf geheel te laten aanpassen naar jou wensen. Zo heb je een zeer stabiele webshop en die je zelf beheert bij je eigen hostingbedrijf. Zo ben je ook niet afhankelijk van het bedrijf die jou een kant en klare webshop aanbied...

 

Groeten,

Roy

 

 

Uw bedrijf online?

Wij weten wat dit inhoud!

http://www.serversteel.nl

Link naar reactie
  • 0

Met wordpress kun je als startende webwinkel prima uit de voeten.

Er zijn veel plugins voor te vinden.

- wp e-commerce is een gratis plugin (waar je wel weer extra onderdelen bij kunt kopen)

- shopp is een betaalde plugin.

 

Daarnaast zijn er veel andere plugins beschikbaar voor seo marketing, google ondersteuning, spamfilters, nieuwsbrieven en noem maar op.

 

Er zijn veel providers die met installatron werken (al eerder genoemd).

Yourhosting.nl is een goede wordpress hoster evenals Deziweb.com.

De laatste heb ik zelf goede ervaringen mee.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 212 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.