• 0

De Groeimodellen van Port4Growth

Interessant om je onderneming tegen het licht te houden volgens de Groeimodellen van Portf4Growth:

 

Waarom groeit de ene organisatie beter en sneller dan de andere? Een groot aantal groeiondernemers ontwikkelde samen met de partners van Port4Growth het Groeimodel. Dit Groeimodel geeft aan op welke zes groeithema's succesvolle groeibedrijven zich onderscheiden. Succesvolle groei kent vier groeifasen. Per fase is aangegeven welke groeiknelpunten een succesvol groeibedrijf overwint. Door het groeimodel kijkt de ondernemer vooruit. Het maakt duidelijk op welke thema's zijn bedrijf voor- en achterloopt en waar de prioriteiten gelegd moeten worden. Klik op de link om het model te bekijken.

 

Totaaloverzicht van de Groeimodellen van Port4Growth

 

Alle modellen op een rij:

 

Het Groeimodel (PDF)

- Ondernemingsplan/ Ondernemersplan

- Automatisering

- Quickscan

   

Het IT Groeimodel (PDF)

- Detachering

- Content management systeem

- Concepts ICT

   

Het Human Resources Groeimodel (PDF)

   

Het Ontwerp & Productie Groeimodel

- Innovatie

- Productie automatisering

 

Het Marketing & Communicatie Groeismodel (PDF)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Dit ken ik al. Vind het een hoog open deuren gehalte hebben. Vind ik overigens van de meeste initiatieven hieromtrent. Veel borstklopperij van kijk mij eens een succesvolle ondernemer zijn (allemaal klappen). Helemaal omdat er awards aan worden verbonden en dat er altijd een Big 4 accountant aan is verbonden. Ieder kantoor heeft zijn eigen succes awards.

 

Op zich heb ik niets tegen succesvolle ondernemers. Integendeel. Ik help ondernemers met meer succes te ondernemen. Maar ik denk dat mijn irritatie (klinkt zwaarder dan het is) voortkomt uit de manier waarop het succes geëtaleerd wordt. Nu is het uiteraard razendknap dat ondernemers het voor elkaar krijgen om zo hard te groeien. Zonder meer petje af. Maar ik ken ook succesvolle groeiondernemers die dat doen en er niet mee te koop lopen.

 

Nu heb ik de indruk dat de hele formule is opgezet vanuit een venture capital perspectief. Er zit namelijk een financieringsclub achter die in de aangesloten groeibedrijven investeert. Immers, verreweg de meeste groeibedrijven hebben extra financiering nodig om de groei te realiseren (werkkapitaal, grote investeringen, etc.). En groei betekent in de regel ook succesvolle business of te wel hoge rendementen (en mooie exit). Leuk voor investeerders. Bovendien helpen de groeiers elkaar, leren ze van elkaar en zit er een competitie element in waardoor ze harder willen groeien dan de rest. Succes gegarandeerd? De aangesloten accountant zorgt voor de beoordeling van de bedrijven en regelt meteen zijn eigen sales en marketing. En de investeerders hebben een eigen visvijver vol goudkarpers die allemaal de beste willen zijn. Mooi investeerders feestje als je het mij vraagt.

 

Maar wel goed doordacht en slim opgezet. Jammer van die award, al is het een essentieel element in de formule. Het zorgt voor zichtbaarheid en bekendheid van de formule en ook van de winnaar van de award. Die krijgt als beloning veel aandacht en daardoor nog meer succes. Bovendien brengt het competitie en daardoor meer succes voor alle deelnemers en investeerders. Misschien moet ik er gewoon aan wennen dat we kennelijk helden nodig hebben om ons aan te spiegelen. Je ziet het overal gebeuren. CFO of the year, controller van het jaar, manager van het jaar, overname van het jaar, .... zomaar een paar voorbeelden, beetje overkill wellicht. Verkiezingen worden vooral als marketinginstrument gebruikt en is een manier om een community aan je te binden. Slim, maar doorzichtig. Ik denk dat we er over een paar jaar allemaal genoeg van hebben.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 146 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.