• 0

Meer klanten door een kantoorpand te betrekken?

Ik volg de forum al een tijdje en heb nu zelf een vraag / c.q. mening.

 

Ik werk inmiddels al meer dan 2 jaar als zzp-er in de ICT. (detachering)

Daarnaast heb ik ook kleine klanten (MKB) waarvan ik het beheer doe. (weinig klanten)

Afgelopen 2 jaar ben ik fulltime bezig geweest met detachering.

Voor aankomend jaar ben ik het eerste kwartaal verzekerd van werk.

Uiteindelijk wil ik uit de detachering stappen en de overstap maken naar het MKB.

Dus meerdere klanten bedienen.

Ik ben daar uiteraard al meebezig en maak o.a. ook reclame.

Helaas lukt het me niet om meer klanten te werven. De bestaande klanten zijn zeer tevreden.

Ik denk zelf dat het komt omdat ik vanuit huis werk. Mijn bedrijf adres is dus mijn huis adres.

Ik zie wel dat mensen op mijn contact pagina klikken maar denk dat ze dan afhaken als ze zien

dat het een privé adres is. Staalt dus geen professionaliteit uit.

 

Nu denk ik erover om volgend jaar een kantoorpand te huren. Uiteraard klein van opzet.

Aangezien ik meer dan 2 jaar fulltime werk heb gehad kan ik dat veroorloven. Alleen

nu mijn vraag. Zal dat extra klanten opleveren?

 

Heeft iemand meer klanten gekregen nadat men een kantoorpand heeft betrokken.

 

Ben benieuwd naar de reacties.

 

Parte-ICT . Voor ICT beheer, en clouddiensten zoals: Hosted Exchange, Hosted Desktop. Gericht op het MKB

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je geen kantoor nodig hebt, praktisch gezien, dan heb je die niet nodig en bespaar je de kosten?! Als jij op locatie aan het werk bent kan een klant toch niet langskomen want je hebt geen personeel. Dus dan kan je weer een receptioniste of collega op kantoor gaan zetten etc.

 

Ik kan me niet goed voorstellen dat je dienstverlening en sales beter gaan alleen door het feit dat je een kantoor hebt. Ik denk dat het wat anders is.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Voor ons werkte het wel. Vroeger hadden we alleen een opslag zonder kantoor en nu heb ik een heel bescheiden kantoor, waar ik mijn administratie doen en klanten ontvang. Vooral voor grotere/langere opdrachten komen mensen graag even langs om te kijken hoe alles werkt.

 

Ik weet alleen niet of dit ook zo gaat in de itc (weet ook niet precies wat het inhoudt.

Link naar reactie
  • 0

Ik woon in een 2 onder 1 kap woning maar nog niet zo luxueus als hierboven ;-)

Met google kan men snel zien waar het is. Als ondernemer wil je met een betrouwbaar ICT bedrijf in zee om je omgeving te laten beheren. Een ICT bedrijf die vanuit huis werkt komt anders over als vanuit een kantoor. Althans, dat kan ik me voorstellen. Helaas zijn er genoeg ICT-ers die MKB markt erbij doen maar niet serieus te nemen zijn.

 

Parte-ICT . Voor ICT beheer, en clouddiensten zoals: Hosted Exchange, Hosted Desktop. Gericht op het MKB

Link naar reactie
  • 0

Ik woon in een 2 onder 1 kap woning maar nog niet zo luxueus als hierboven ;-)

Met google kan men snel zien waar het is. Als ondernemer wil je met een betrouwbaar ICT bedrijf in zee om je omgeving te laten beheren. Een ICT bedrijf die vanuit huis werkt komt anders over als vanuit een kantoor. Althans, dat kan ik me voorstellen. Helaas zijn er genoeg ICT-ers die MKB markt erbij doen maar niet serieus te nemen zijn.

 

 

Dat bedoel ik. Het is geen absolute stelregel, maar een ICT bedrijf in een 12hoog flat, of een 2 onder een kap vind ik persoonlijk vertrouwder overkomen. In een kantoor daaraan tegen denk ik direct "log, lomp, duur, inefficient" ;D

 

En daarbij denk ik dat je over het algemeen kunt stellen dat hoe succesvoller je bent, hoe meer je betaald krijgt. Misschien is dat iets te materialistisch van mijn kant. (ik geloof ook niet in ondernemers die zeggen : "zo'n auto kan ik echt niet mee aankomen bij een klant... " )

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een reclame (advies) bureau,

 

Ook begonnen op de zolder thuis, had wat zzp'ers als klant maar na één maand al een kantoortje opgezocht. Momenteel zit ik niet echt representatief (zit al te kijken naar iets beters) maar ik weet zeker dat het kantoor bijgedragen heeft in de groei afgelopen anderhalf jaar.

 

Momenteel heb ik een aantal grotere bedrijven in mijn klantenkring dus het word tijd om een mooiere lokatie op te zoeken, maar ik verwacht daardoor ook weer meer klandizie.

 

Uitstraling is vaak onbewust, maar echt wel een factor van belang!

 

Huurprijs lijkt vaak veel geld omdat het natuurlijk elke maand terugkomt, maar je verdient het snel genoeg terug en je kunt je uurtarief beter uitleggen. :)

 

Succes!

Dirk

Link naar reactie
  • 0

Waarom maak je van dit "nadeel" niet een nadrukkelijk voordeel?

 

Als je op de website zet dat je kantoor vanuit huis hebt en daardoor efficiënter kunt werken zal niemand daar problemen mee hebben. Vooral als je het ook zo presenteert zal er niemand zijn die er echt problemen mee heeft.

Het is natuurlijk anders als jij je voor wilt doen als een bedrijf dat vanuit kantoor werkt en daar ook bv. de reparaties uitvoert.

 

Als ik nu op je site kijk (bv. in "Over ons") krijg ik de indruk dat je "jezelf" groter voordoet dan dat je bent. Terwijl dat juist een nadeel is: laat zien wie JIJ bent, dat jij bepaalde kwaliteiten bezit en die graag tot uitvoer brengt. Dat je geen personeel hebt hoeft zeker geen nadeel te zijn, maar zorg wel dat je continuïteit gegarandeerd hebt (bv. door een samenwerking met andere eenmanszaakjes aan te gaan).

 

(Als ik dan toch op je sit inga: waarom kom ik onder de knop helpdesk uit bij een inlogscherm? Lijkt daardoor wel alsof er geen helpdesk is...)

 

Uitstraling is vaak onbewust, maar echt wel een factor van belang!

Uiteraard is dat van belang: maar dan is meer van belang waar je afspreekt ipv waar je de werkzaamheden uitvoert. Zoek een representatief eetcafe op en spreek daar met je klanten af.

 

Wij werken allemaal vanuit "kantoor aan huis", maar is nog nooit een probleem geweest. Afspreken doen we vaak bij de opdrachtgever op kantoor of in een eetcafé oid. Ik ben de enige van ons team die inmiddels wel opdrachtgevers thuis kan ontvangen.

 

Het adres op je website doet er volgens mij echt niet toe.

Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

Link naar reactie
  • 0

De punten die je beschrijft staan er wel maar met andere bewoording.

O.a. weinig overhead en dat we werken met partners. (Ik werk met andere eenmansbedrijven) (staat op de hoofdpagina).

Helpdesk is puur alleen voor de vaste klanten. Zij hebben een naam en wachtwoord zodat ze gelijk bij hun eigen meldingen komen.

M.b.t. meervoudsvorm op een website is volgens mij een lastige discussie. Is het goed om een eenmanszaak als een meervoudsvorm neer te zetten? Denk dat het niet zoveel uit maakt voor de klant.

 

Parte-ICT . Voor ICT beheer, en clouddiensten zoals: Hosted Exchange, Hosted Desktop. Gericht op het MKB

Link naar reactie
  • 0

Enkelvoud of meervoud maakt niet zo uit.

 

Ik heb je website natuurlijk niet van punt tot punt doorgelezen, dat doen potentiële klanten ook niet.

 

Helpdesk alleen voor bestaande klanten? Waarom? Zet een spoednummer op je website, waar mensen met spoedeisende vragen naar toe kunnen bellen (juist ook niet klanten). Kans is klein dat er überhaupt naar toe gebeld wordt, maar je laat iig zien dat je klaar staat.

 

Waarom je partners niet met naam en toenaam benoemen? En op de contact-pagina neerzetten dat dit het postadres is? Een stukje achtergrond van jezelf? (Uiteraard zijn het maar tips, waarbij je zelf moet bedenken wat je daarmee wilt, maar het zou mij als potentiële klant eerder stimuleren van jou diensten gebruik te maken.)

Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

Link naar reactie
  • 0

Ik zit net je referenties te bekijken en ik zie 2x een detacheringsopdracht staan. Die zal wel duur zijn ;) Gevoelskwestie maar de bakker op de hoek zal er niet snel door aangesproken voelen.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

@TS, ik vind je website trouwens erg mooi, alleen krijg je inderdaad het idee dat er een veel groter bedrijf achter zit, het kan dan zijn dat je prospect een afknapper krijgt als je wilt afspreken in een café of alleen bij hem wilt komen (ik heb ook regelmatig dat klanten zo even informeel binnen komen, en dat kan niet).

 

Maar het kan zijn dat het in jouw branche anders ligt.

 

 

 

 

Uitstraling is vaak onbewust, maar echt wel een factor van belang!

Uiteraard is dat van belang: maar dan is meer van belang waar je afspreekt ipv waar je de werkzaamheden uitvoert. Zoek een representatief eetcafe op en spreek daar met je klanten af.

 

Wij werken allemaal vanuit "kantoor aan huis", maar is nog nooit een probleem geweest. Afspreken doen we vaak bij de opdrachtgever op kantoor of in een eetcafé oid. Ik ben de enige van ons team die inmiddels wel opdrachtgevers thuis kan ontvangen.

 

Het adres op je website doet er volgens mij echt niet toe.

 

Aan de ene kant geef ik je gelijk, maar als ik van mijzelf uitga (en wat ik van 'koude' klanten ook merk) is toch dat een kantoor aan de klant een bepaalde zekerheid geeft.

 

Ik zeg niet dat het zo is, maar als ik bijv. mijn ICT'er of boekhouder moet ontmoeten in een café dan krijg ik het beetje het 'een auto op een parkeerplaats kopen' :-\ gevoel. Uiteraard is bovenstaande niet van toepassing als je iemand al persoonlijk kent.

 

Daarnaast gaf het mij een erg onzeker gevoel als ik afsprak in bijv. een hotelrestaurant, alsof ik harder mijn best moest doen om de klant te overtuigen, en ik denk dat ik dat ook uitstraalde toen. 8)

 

 

Link naar reactie
  • 0

(...)

 

Daarnaast gaf het mij een erg onzeker gevoel als ik afsprak in bijv. een hotelrestaurant, alsof ik harder mijn best moest doen om de klant te overtuigen, en ik denk dat ik dat ook uitstraalde toen. 8)

Tja, die uitstraling is natuurlijk wel essentieel...

 

Persoonlijk krijg ik altijd een minder gevoel als iemand (vooral bij een ZZP-er) in een bedrijfsverzamel gebouw zit: te veel bedrijfjes die op zo'n plek zitten en er binnen no-time ook weer weg zijn. Als ik weet dat iemand vanuit huis werkt en het postadres dus ook zijn woonadres is, is de kans dat dingen niet netjes afgehandeld worden IMHO veel kleiner.

Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

Link naar reactie
  • 0

@Dirk,

 

Bedankt voor je compliment m.b.t. de site.

 

Ik ben wel eens bij een klant geweest voor een gesprek. Toen had ik nog geen partners waar ik me samen werkte. De klant is afgehaakt i.v.m. continuïteit. Dat is een rede dat ik in een wij vorm praat. Ja, het is een eenmansbedrijf maar continuïteit is gewaarborgd. Voor een klant is dat belangrijk

 

Je zegt inderdaad wat ik denk. Als een klant zijn ICT omgeving wil uit besteden of een vaste ICT leverancier wil hebben dan wil hij het gevoel hebben dat het een serieus bedrijf is. Niet dat het bedrijf bijv. over een maand opgedoekt is.

Op dit moment ga ik overigens naar de klanten toe. Ook vaak om te kunnen zien wat ze nu hebben.

 

Wat ook voor professionaliteit zorgt is bijv:

Een website.. NIet zelf doen als je er niet goed in bent maar laat het doen een bedrijf die het wel kan.

Niet alleen een mobiel nummer maar ook een vaste nummer.

Folders laten maken door een design bureau.

etc. etc.

En daar hoort een kantoorpand denk ik ook bij.

 

Vandaar de vraag of het klanten aantrekt.

Parte-ICT . Voor ICT beheer, en clouddiensten zoals: Hosted Exchange, Hosted Desktop. Gericht op het MKB

Link naar reactie
  • 0

(...)

 

Daarnaast gaf het mij een erg onzeker gevoel als ik afsprak in bijv. een hotelrestaurant, alsof ik harder mijn best moest doen om de klant te overtuigen, en ik denk dat ik dat ook uitstraalde toen. 8)

Tja, die uitstraling is natuurlijk wel essentieel...

 

Persoonlijk krijg ik altijd een minder gevoel als iemand (vooral bij een ZZP-er) in een bedrijfsverzamel gebouw zit: te veel bedrijfjes die op zo'n plek zitten en er binnen no-time ook weer weg zijn. Als ik weet dat iemand vanuit huis werkt en het postadres dus ook zijn woonadres is, is de kans dat dingen niet netjes afgehandeld worden IMHO veel kleiner.

Die is wel grappig eigenlijk, die bedrijfjes hebben wat meer ruimte nodig of willen aan hun imago werken door een echte bedrijfsruimte te huren en jij ervaart het juist als minder.

 

Je kan in basis gewoon naar de klant toe gaan. Je dienstverlening is (voor een deel) ook op locatie als het systeembeheer betreft?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

@djluc,

 

Systeembeheer gebeurt bij de klant maar ook vaak remote. Afhankelijk van het contract c.q. incident.

Ik zal zeker niet fulltime gebruik maken van de kantoorruimte. Maar als ik meer klanten krijg dan vind ik het niet erg dat de kantooruimte niet fulltime gebruikt wordt omdat ik bij de klanten ben. Eventueel met een ander bedrijf een ruimte huren behoort zeker tot de mogelijkheden.

 

Parte-ICT . Voor ICT beheer, en clouddiensten zoals: Hosted Exchange, Hosted Desktop. Gericht op het MKB

Link naar reactie
  • 0

@djluc,

 

Systeembeheer gebeurt bij de klant maar ook vaak remote. Afhankelijk van het contract c.q. incident.

Ik zal zeker niet fulltime gebruik maken van de kantoorruimte. Maar als ik meer klanten krijg dan vind ik het niet erg dat de kantooruimte niet fulltime gebruikt wordt omdat ik bij de klanten ben. Eventueel met een ander bedrijf een ruimte huren behoort zeker tot de mogelijkheden.

 

Ik zou het daar zoeken, wellicht met een webbureau een ruimte delen o.i.d. zou bijvoorbeeld kunnen. Daar zou een synergie kunnen zitten qua klanten.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 136 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.