• 0

Verzendingen pakketten

Dames/Heren,

 

Ik ben bezig met een nieuwe webwinkel in de verfbranche. Deze wil ik graag in het nieuwe jaar lanceren, spannende

tijden! Vraag: Zitten hier meer webwinkeleigenaren en zo ja: Hoe doen jullie dat met het verzenden van pakketten?

 

Je hebt natuurlijk de geijkte manier via TNT, maar er zijn tegenwoordig ook veel alternatieven als DHL en DPD.

Wat zijn jullie ideeen en en ervaringen? Waar krijg ik de beste prijs?

 

Voor de opening van mijn webwinkel heb ik een direct mail gepland naar zo'n 10.000 adressen. Wat zijn jullie ervaringen

daarmee? (drukwerk, verzending, afhalen etc.).

 

Alvast bedankt.

 

Vr. groet,

 

Rob Pieterse

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

Niet alle soorten verf mogen zomaar verzonden worden omdat er giftige of licht ontvlambare dampen van af kunnen komen. Dat zou ik in elk geval eerst uitzoeken.

Afgaande op de vele verhalen op internet zou ik dit durven stellen: TNT is de grootste en bekendste, maar ook het duurst. DPD is de goedkoopste en DHL zit daar een beetje tussen in.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou absoluut niet op de prijs afgaan. Er is soms zoveel ellende met pakketten die "kwijtraken", bij de buren afgeleverd worden of wat dan ook. Oftewel: kies voor kwaliteit. Het verschil in prijs is te klein om daarop te besparen.

 

Zelf maken wij gebruik van DPD voor de grote en zware pakketten (tot 30 kg één tarief) van UPS voor de kleine. Bij beiden heb ik tot nu toe goede ervaringen.

 

Wat betreft grootschalige mailing, zoek naar een malingservice, zelf heb ik goede ervaringen met: www.directmailingservice.nl

Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

Link naar reactie
  • 0

Zelf heb ik qua verzenden alleen ervaring met TNT. DIt is overwegend postief. Een zeer klein promille van de pakketten daar gaat het fout. Wij verzenden vrij veel per dag.

 

Wat Johannes ook al zei klopt; ga voor kwaliteit. Als je een euro bespaart per pakket dan kan dat op jaarbasis heel aardig zijn, maar als je daardoor veel meer van je pakketten kwijt raakt of slecht bezorgd worden dan is dat verschil opeens niet meer zo interessant.

 

Ik heb overigens het idee dat de manier waarop de pakketten verpakt zijn (al dan niet stevige doos voorzien van veel of weinig reclame of hints naar de inhoud) veel te maken heeft met de kans op geslaagde bezorging. Ondernemers die klagen over slechte bezorgservice van welke dienst dan ook die voorzien hun zendingen vaak van aantrekkelijke reclame en/of verpakken hem slecht. Kortom; zorg dat je pakketten stevig dicht getaped zijn en dat er verder alleen een afzender en geadresseerde op staat. Dat doen wij in elk geval en onze zendingen raken, als ik het vergelijk met de verhalen hier, zeer weinig kwijt.

Link naar reactie
  • 0

Voor binnenland en particulieren zou ik ook voor TNT kiezen (oa vanwege optie ophalen bij postkantoor).

 

Aangezien ik veel naar het buitenland verzend heb ik voor een vervoerder gekozen die alles in eigen beheer doen en een wel werkende tracktrace in het buitenland hebben: dan valt TNT direct af.

Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

Link naar reactie
  • 0

Ik zou absoluut niet op de prijs afgaan. Er is soms zoveel ellende met pakketten die "kwijtraken", bij de buren afgeleverd worden of wat dan ook. Oftewel: kies voor kwaliteit. Het verschil in prijs is te klein om daarop te besparen.

 

Zelf maken wij gebruik van DPD voor de grote en zware pakketten (tot 30 kg één tarief) van UPS voor de kleine. Bij beiden heb ik tot nu toe goede ervaringen.

 

Wat betreft grootschalige mailing, zoek naar een malingservice, zelf heb ik goede ervaringen met: www.directmailingservice.nl

 

Ik wil inderdaad niet blind op de prijs afgaan. Prijs en kwaliteit moeten in verhouding staan. Ik heb inmiddels contact gehad met DPD, TNT en met PostCollect. Grappige is dat PostCollect 'gewoon' via DPD verzend naar ik begreep van hun medewerker. Dan heb je dus gewoon DPD, maar dan tegen scherpere tarieven. Als ik tussen de 500 en 1000 pakketten ga verzenden per jaar betaal ik 6,25 euro (!) inclusief gratis afhalen bij mij op locatie. Dat is toch niet duur, als ik dat vergelijk.

 

TNT doet nogal moeilijk omdat ik geen vaste haaldienst wil en niet precies kan aangeven hoeveel ik ga verzenden. Dan moet ik het gaan wegbrengen naar een businesspoint en dan betaal ik alsnog de hoofdprijs.

 

Vooralsnog gaan mijn voorkeuren uit naar DPD en hun prijsvechter variant PostCollect. Verdere tips blijven vanzelfsprekend welkom!

 

Ik houd jullie op de hoogte.

Link naar reactie
  • 0

Postcollect zal dan een groot contract hebben bij DPD waardoor zij lagere tarieven betalen. Als jij dus gaat meezenden op hun contract dan betaal je minder per pakket. PostCollect is voor zo ver ik weet verder niet verbonden aan DPD. PostCollect is dus niet "hun prijsvechter", maar een klant van hun.

Link naar reactie
  • 0

Beste Rob,

 

Heb laatst met DHL express om de tafel gezeten voor onze Europese zendingen.

Onze accountmanager begon ook over een product waar ze mee bezig zijn, toegespitst op de webwinkels.

 

Gaat dan voornamelijk om dagelijkse binnenlandse zendingen naar particulieren en bedrijven.

 

Zelf hebben wij te grote producten voor deze service, maar wellicht kun je ze eens bellen en is het voor jouw wel een oplossing.

 

Excuseer, maar kan me de naam van deze service niet meer helemaal voor me halen..... (global Mail/ Global pakket?)

Meubilex Meubelen

 

Mooie hoekbanken, bankstellen, fauteuils en andere meubelen in leer en stof en altijd laag geprijsd

 

www.meubilex.nl

Link naar reactie
  • 0

Voor binnenland en particulieren zou ik ook voor TNT kiezen (oa vanwege optie ophalen bij postkantoor).

Aangezien ik veel naar het buitenland verzend heb ik voor een vervoerder gekozen die alles in eigen beheer doen en een wel werkende tracktrace in het buitenland hebben: dan valt TNT direct af.

Vergeet niet dat het aantal postkantoren sneller afneemt als de sneeuw met de huidige dooi.. >;(

de kennis en kunde bij de 'afhaalpunten' haalt bij lange na niet het niveau van een postkantoor.

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Hoorde gister van een conculega een verhaal over pakjegemak van TNT.

Pakjes die hij naar pakjegemak locaties stuurt krijgt hij nogal vaak retour.

Pakjegemak locatie heeft die pakjes dan geweigerd omdat er geen persoon met die naam op dat adres woont.

 

Kennelijk weten veel pakjegemak locaties zelf niet dat ze een pakjegemak locatie zijn...

Link naar reactie
  • 0

Heren en dames,

 

Allereerst een bijzonder prettig 2011 voor iedereen hier! Dat we met zijn allen maar veel goede zaken kunnen gaan/blijven doen.

 

Morgen en overmorgen heb ik afspraken met verschillende verzenders, dus ik zal jullie daarvan op de hoogte houden hoe en wat. Alvast bedankt voor alle tips in de tussentijd.

 

Groeten.

Link naar reactie
  • 0

Niemand verder heren en dames?

 

Inmiddels gesproken met zowel een accountmanager van DPD als PostCollect. PostCollect is inderdaad geen divisie van DPD, maar een klant. Zij hebben daar volumecontracten en dus een hoge korting, waardoor ze aan andere bedrijven weer lagere prijzen kunnen bieden.

 

Verder is hun dienstverlening precies hetzelfde. Sterker nog, de pakketten worden straks gewoon afgehaald door DPD, verwerkt door DPD en bezorgt door DPD. Alleen de administratie en het labelen verloopt via PostCollect en ook voor vragen zijn zij je aanspreekpunt. Voordeel daarvan vind ik dat het een gewoon 072 telefoonnummer is en je direct iemand aan de lijn krijgt, zonder menu's of extra kosten oid.

 

Ook is de prijs van PostCollect voor mij (en ik denk ook vele anderen) interessanter. Ze werken met vaste prijscategorieen, afhankelijk van hoeveel je verstuurt. Scheelt echt belachelijk veel als ik het vergelijk met TNT, dat zijn echt afzetters. Zeker voor wat zwaardere of grotere pakketten, of als je een handtekening of verzekering wil ofzo. PostCollect haalt dagelijks op een vast tijdstip bij me af, gratis. Pakketten hebben 1 en hetzelfde tarief, tot een lengte van 175 cm en een gewicht van 31,5 kg. Niks geen gezeur over gewichten etc. Handtekening voor ontvangst? Ook gratis?!

 

Voor mij is de keuze dus gemaakt. Misschien dat anderen hier ook over nadenken of mee bezig zijn: ik ben in ieder geval erg enthousiast over PostCollect.

 

Tarieven staan overigens ook op hun website, (weet niet of ik mag linken?) op http://postcollect.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=95&Itemid=215&btnid=176 .

 

DUs doe er je voordeel mee zou ik zeggen.

 

Groeten.

Link naar reactie
  • 0

Kijk vooral naar de regelingen die er zijn als iemand niet thuis is. Wordt deze dan weer aangeboden? Zo ja, wanneer? Op hetzelfde tijdstip de volgende dag? Grote kans dat meneer/mevrouw weer niet thuis is.

 

Heb dit al eens meegemaakt.. kan je op 3 dagen 3 papiertjes oprapen van de mat, waarna het product retour afzender gaat.. zo heeft elke bezorgdienst (kwa bezorging) z'n voor- en nadelen...

 

Erg belangrijk voor de ervaring van de klant bij jouw webshop.

 

Groet,

 

AgendaVoorOndernemers

 

 

 

Alle evenementen voor ondernemers online: http://www.agendavoorondernemers.nl

Seminars, beurzen, congressen, workshops over onderwerpen die jou als ondernemer aanspreken.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Pieterse,

 

Het lijkt erop dat je zelf bij PostCollect werkt.

 

Dit geeft me niet echt zo'n vertrouwelijk gevoel bij jullie bedrijf.

 

Dit heb jij eerder geschreven op een ander forum. ook op 23 december.

 

 

 

Hoi,

 

Zo bijzonder is dit niet. PostCollect doet dit al langer en biedt tegen lage tarieven verzending van pakketten aan (zie ook www.PostCollect.nl).

 

23 dec 2010 om 11:45 ·

 

 

En zo heb ik nog 2 forums gevonden met dit soort uitspraken.

 

@ de rest: mijn excuses ervoor dat ik me niet eerst even voorstel, en dat ik zo'n oude topic omhoog haal.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb overigens het idee dat de manier waarop de pakketten verpakt zijn (al dan niet stevige doos voorzien van veel of weinig reclame of hints naar de inhoud) veel te maken heeft met de kans op geslaagde bezorging.

 

Enige tijd heb ik een product verzonden dat nét aan past in een gewonde envelop, qua dikte paste het echt NÉT aan door de brievenbus waardoor het per briefpost verzonden kon worden. Nu wil ik niemand beledigen maar het was zeer opvallend dat (via TNT Post) bijzonder veel van deze pakketjes simpelweg niet aankwamen als de geadresseerde in Rotterdam woonde.

Ik meen dat het percentage kwijtgeraakte pakketjes in Rotterdam meer dan vier keer zo hoog was als het gemiddelde van overige steden. ???

 

Nu weet ik natuurlijk niet wat de werkelijke oorzaak is maar ik kan me voorstellen dat voor een jonge postbode die voor 4 euro per uur de kou trotseert zo'n dikke brief met duidelijk een doosje erin er mogelijk spannend / potentieel waardevol uit ziet.

 

Overigens wil van de gelegenheid gebruik maken om nogmaals te herhalen dat de internationale TNT Post pakketservice een ramp is (hopelijk hiermee nog een extra negatieve hit op google aangemaakt). >;(

Link naar reactie
  • 0

Naast het selecteren van de juiste partij zijn ook retour zendingen een kostbare uitdaging.

Neem in de leveringsvoorwaarden op dat verzenden en retour zenden op risico van de koper is en biedt aanvullende verzekerde verzending voor wie dat niet wil.

 

Controleer ook bij je webwinkel keurmerk of deze voorwaarden mogen.

Gratis website monitoring met alerts via email en iPhone

Link naar reactie
  • 0

Helaas, zo werkt het niet. Je kan niet de wet omzeilen met je algemene voorwaarden. De consument is beschermd door de wet. Het risico gaat pas over op de koper als het pakket afgeleverd is. De keuze bieden om een pakket al dan niet verzekerd te verzenden veranderd daar niets aan, net als het in je AV vermelden dat het risico van verzenden bij de koper ligt. Als het pakket onverzekerd verzonden is en het raakt kwijt of beschadigd, dan is dat altijd het risico van de verkoper.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zelf (en enkele klanten met mijn) ook wel eens een klein onderzoek gedaan naar koeriersdiensten.

 

Mij zelf bevalt UPS (heb ik in dit topic nog niet voorbij zien komen) echt heel goed. Ze komen alle pakketten netjes ophalen en het normale binnenland expres-saver tarief ligt rond 5 - 6 euro zonder korting. Als je inderdaad enkele honderden tot duizenden zendingen verwacht dan kan hier behoorlijk veel vanaf!

 

Tracking is beschikbaar, evenals verzekering en retourzendingen. Via het web zijn zendingen aan te maken die binnen een uur geloof ik nog opgehaald kunnen worden.

 

Daarnaast lopen de mensen van UPS in een uniform en rijden ze in een nette bus die iedere dag gewassen wordt. Dat kan je niet zeggen van de DHL/TNT/DPD chauffeurs die in grijze (ooit witte) busjes of personenauto`s de pakjes komen afgeven die overduidelijk geasfalteerd met nicotine zijn.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 157 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.