• 0

Emigratie en invullen M-biljet

Goedemorgen,

 

Na 5x te zijn doorverbonden bij de Belastingdienst nog steeds geen antwoord ontvangen op mijn vraag. Misschien dat iemand op dit forum mij kan helpen.

 

Wij zijn in 2009 geemigreerd naar Duitsland en hebben een M-biljet ontvangen van de belastingdienst.

Wij hebben alleen inkomsten uit Nederland (VOF) en dienen de winst uit onderneming in het M-biljet aan te geven voor de periode dat wij in Nederland woonden (1 maand) en de periode dat wij in Duitsland woonden(11 maanden).

 

Nu is mijn vraag: moet ik alle cijfers uit de Jaarstukken delen door 12(maanden) en dan het bedrag voor 1 maand invullen voor de tijd dat wij in Nederland woonden en het bedrag voor 11 maanden invullen voor de tijd in Duitsland, dit is erg omslachtig of is er een simpeler manier zoals bv het totaalbedrag voor 12 maanden alleen invullen bij de periode dat wij in Nederland woonden?

 

Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee, want bij de belastingdienst heeft niemand een antwoord.

 

Mvg,

Bulli

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bulli, je zoekt een simpele manier om dat rottige M-biljet in te vullen dat helaas niet elektronisch kan worden ingediend. Dan denk ik uiteraard direct: laat het over aan een terzake kundige fiscalist, want die beschikt over de software en alle benodigde kennis en ervaring om dit snel en fiscaal zo voordelig mogelijk te doen. Dat kost wel wat, maar het scheelt je ook een hoop gedoe.

Douwes Fiscale Diensten: Meester in Fiscaal Maatwerk www.douwesfiscalediensten.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 199 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.