• 0

Zelf financieren?

Hallo,

 

Ik wil over een aantal maanden een klein bedrijfje starten. Het startkapitaal hebben wij in principe zelf, maar is het ook verstandig om al onze spaarcenten in ons bedrijf te steken, of is het juist verstandiger om toch een gedeelte door een bank te laten financieren?

 

Vriendelijke Groet,

 

Monique

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zou zelf geen zinvolle reden kunnen verzinnen om het door een bank te willen laten financieren moet ik eerlijk zeggen. Een bank geeft je meestal geen lening zonder hoofdelijke aansprakelijkheid, dus dan ligt het risico alsnog bij jezelf.

 

Mijn motto: nooit lenen, met je eigen geld doe je altijd rustiger aan dan met geleend geld

 

Of ik moet iets over het hoofd zien :)

Link naar reactie
  • 0

Ik wil over een aantal maanden een klein bedrijfje starten. Het startkapitaal hebben wij in principe zelf, maar is het ook verstandig om al onze spaarcenten in ons bedrijf te steken, of is het juist verstandiger om toch een gedeelte door een bank te laten financieren?

 

Lekker zelf doen en geen geld uitgeven dat je niet hebt, dan ga je nooit failliet ;D

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Klinkt heel logisch om niet bij een bank aan te kloppen. Natuurlijk moet je er centen van je zelf in stoppen. Als je er voor de volle 100% zeker van bent dat je met je eigen geld de startperiode door komt, moet je dit zeker doen. Betekent wel dat je goede liq. prognoses etc. moet hebben (goed doorrekenen, ook met privé opnames, belastingen etc).

 

Stel dat het even tegen zit, heb je dan voldoende middelen om zo'n dipje ook door te komen? Als het namelijk tegen zit en je hebt extra liquiditeiten nodig, wordt het aankloppen bij een bank al heel moeilijk.

 

Als starter ben je voor de meeste banken interessant en de meeste banken hebben starterspaketten etc. Dus wat is er op tegen om een zgn starterskrediet bij een bank aan te vragen. Kost je wellicht iets aan afsluitkosten, maar zolang je het niet nodig hebt (en dus geen gebruik van maakt) kost het je geen rente.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 255 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.