• 0

Hulp bij groei gezocht

Goedemiddag,

 

Ik heb even moeten nadenken over de titel, maar ik denk dat ik het zo het beste kan omschrijven. Een korte toelichting:

 

Ik heb (samen met een vennoot) een VOF, beide zitten we voor 50% in het bedrijf. We bestaan inmiddels een kleine 2,5 jaar en werken voornamelijk part-time. Ik studeer zelf over een half jaar af en mijn vennoot (al wat ouder) werkt naast het bedrijf min of meer full-time binnen zijn eigen eenmanszaak. Binnen deze eenmanszaak verricht hij dezelfde werkzaamheden als we binnen de VOF doen, namelijk websites en intranet projecten ontwerpen en bouwen.

 

Het streven (tenminste: zo is het altijd geweest) is om de eenmanszaak van mijn vennoot langzaam af te bouwen en deze werkzaamheden onder te brengen in de VOF, daarnaast zal ik zodra ik afgestudeerd ben (Juni 2011) full-time gaan werken in de VOF, net als mijn vennoot.

 

Momenteel hebben we een leuke klanten, 30.000 euro omzet (+- 22.000 winst) en gaat het allemaal wel lekker vrijblijvend. Maar de tijd gaat snel en ik wil groeien.. volgend jaar (2011 dus) wil ik kunnen leven van de inkomsten en moet de omzet (en winst) dus verdubbelen wil ik beetje kunnen rond komen. De vraag is alleen: Hoe kan ik nu (goed!) groeien?

 

Waar kun je advies krijgen over hoe je je zaken moet regelen? Wat is aanbevolen aan boeken of cursussen? Ik zie ons bedrijf langzaam een steeds meer professionele uitstraling krijgen en er komen steeds meer zaken op papier te staan, maar hoe zorg ik ervoor dat het geen zooitje ongeregeld wordt... Met andere woorden: Hoe hou ik grip op de groei en situatie.

 

Hoop dat jullie de vraag snappen.. en het feit dat ik hier voorafgaand aan de groei over wil nadenken :)

 

Alvast bedankt voor de reacties.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dag Maarten

 

eerst maar het ABC:

 

Is er een VOF akte en liggen alle afspraken, verplichtingen en verantwoordelijkheden goed vast?

 

Denk dan met name aan jullie input in de VOF. Jij kunt er wel een succes van willen maken, maar wil jouw compagnon dat ook of is hij tevreden met zijn EMZ? Ligt er een inspanningsverplichting vast in de VOF akte? Is er een intentieverklaring waaruit de afbouw van zijn EMZ ten gunste van de VOF vastligt?

 

Boeken en cursussen zijn er te over. Ik zou alleen het kaf van het koren niet kunnen scheiden voor je. Ondernemen is ook vallen en opstaan en met je zere ballen weer op het harde zadel gaan zitten. Naar mate er meer op papier komt, is het vooral belangrijk dat je een shortlist maakt van de afspraken uit de verschillende documenten. Met name op het gebied van wie doet wat, mag wat en mag wat niet. Daarin zit vaak te veel overlapping en dan is een shortlist handig.

 

Hopelijk kom je hier alvast mee van de grond.

 

groet

Joost

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Stel een doel, waarin je de groei kadert. Met een stappenplan om dat doel te bereiken. Hoe kleiner de stappen, hoe overzichtelijker het is. Doe alsof je opnieuw start en betrek daarin alle facetten van het ondernemen. Welke doelgroep wil je erbij gaan bereiken als klanten en op welke werkzaamheden ga je inzetten. Meestal bieden zich vanzelf "andere" werkzaamheden aan, maar je zult streng moeten zijn en soms ook werkzaamheden moeten afschuiven, omdat ze het langere termijnplaatje vertroebelen. Verdeel de werkzaamheden. Je omschrijving is erg vaag. Overleg met elkaar waar jullie goed in zijn en ook waar jullie minder goed in zijn. Verdeel de werkzaamheden evenredig en ook met het oog op jullie eigenschappen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 252 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.