• 0

potientiele klanten benaderen voor beveiligingsbedrijfje

Na een aantal jaren ibij een particuliere beveiligings organisatie te hebben gewerkt heb ik besloten om voor mezelf te beginnen. Inmiddels zijn de vergunningen binnen, heb ik een werkbusje met logo en een kantoor aan huis. Nu is het tijd om klanten te gaan benaderen voor mijn diensten. Een van de diensten waarmee ik klanten hoop te krijgen is het preventief bewaken van bedrijfpanden tijdens avond, nacht en weekenden 365 dagen per jaar. Hoe kan ik het beste bedrijven benaderen om ze te overtuigen dat ik hun pand in de gaten zal houden?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het klopt dat sommige bedrijven terreinen een beveiligingsdienst in dienst hebben maar vaak ook niet. Er zijn ook veel bedrijven op bedrijven terreinen die geen bewaking hebben, geen alarmopvolging en geen preventieve bewaking hebben. Graag zou ik wat meer ideeen of informatie willen hebben over het benaderen van prospects. Hoe kan ik dat het beste doen? Hoe doen beginnende bedrijven in de beveiliging dat? Hoe zou u het doen als u een beveiligingsbedrijf zou opstarten?

Link naar reactie
  • 0

Kleed je in 3 delig pak, loop via de achteringang een willekeurig bedrijf binnen. Je kan er om wedden dat de helft van alle bedrijfspanden onvoldoende aandacht besteedt aan bijvoorbeeld het op slot houden van deuren. Vraag dan als je iemand tegenkomt wie er verantwoordelijk is voor de beveiliging. In bijna alle gevallen zal dat de eigenaar zijn die op kantoor aan het werk is. Vraag of je hem heel even kan spreken. Breng hem op de hoogte dat je zojuist een "lek" hebt ontdekt en zeg hem dat je hem graag eens geheel vrijblijvend van advies wil dienen om zijn zaak beter te beveiligen. Zeg dan dat je ook op zijn zaak kan passen na kantoortijd. En dat voor een fractie van de prijs vergeleken bij schade na een inbraak oid. Mooie gesatineerde flyer mee en visitekaartje.

 

Zo zou ik proberen "binnen te komen" .

Link naar reactie
  • 0

Ik vraag me een beetje af waarom je hier nu pas over nadenkt. Je hebt al je voorbereidingen getroffen, behalve het beantwoorden van de belangrijkste vraag: "welke waarde heb je aan wie te bieden?"! Niet lullig bedoeld hoor, maar dit is eigenlijk niet verkeerd om gedacht en dat is best gevaarlijk.

 

Inhoudelijk zul je een analyse moeten maken waarin je jezelf (en liefst ook anderen) de volgende vragen voorlegt:

[*]Welke dienst(en) wil je aanbieden?

[*]Aan wie?

[*]Wat is hun probleem precies, waarom zouden jouw diensten hun probleem oplossen?

[*]Waarom hebben ze die oplossing niet nu al? Of hoe lossen ze dit probleem nu op?

[*]Hoe verpak je je diensten op zo'n manier, dat je niet vertelt wat jij dóet, maar wat het je potentiële klanten oplévert?

[*]Hoe kom je in contact met je potentiële klanten? Nu je weet wie het zijn en hoe ze er uit zien, hoe kun je ze dan te spreken krijgen?

[*]Als je 20 seconden de tijd krijgt, hoe zou je dan vertellen wat je doet, op zo'n manier dat je enkel in voordelen voor de toehoorder praat?

[*]Hoe zet je je bestaande netwerk in om een handje te helpen?

[*]Welke organisaties ken je die dezelfde doelgroep(en) benaderen, met wie je zou kunnen samenwerken (in een win-win situatie)?

[*]Enz...

Beantwoord elke vraag serieus en zet het op papier. Er komen dan vast weer vervolgvragen uit voort, verwerk die er ook in. Bedenk hoe je zaken anders aan kunt pakken dan huidige aanbieders, en bedenk hoe je zo goed mogelijk kunt omschrijven wat jouw voordelen zijn zodat toehoorders snappen wat je doet en weten waarom ze met hou in zee willen.

 

Let op; dit klinkt als een simpel invuloefeningetje, maar je zult merken dat als je dit serieus doet, je al heel snel de diepte in gaat en steeds meer vragen krijgt. Door dit echter gestructureerd te doen zul je vanzelf merken dat het je heel helder wordt hoe je dit aan moet pakken en welke stappen je als eerste moet zetten. Zoek dus niet naar quick fixes (die zijn er vaak toch niet), maar pak het gestructureerd aan.

 

Veel succes!

Link naar reactie
  • 0

Kleed je in 3 delig pak, loop via de achteringang een willekeurig bedrijf binnen. Je kan er om wedden dat de helft van alle bedrijfspanden onvoldoende aandacht besteedt aan bijvoorbeeld het op slot houden van deuren. Vraag dan als je iemand tegenkomt wie er verantwoordelijk is voor de beveiliging. In bijna alle gevallen zal dat de eigenaar zijn die op kantoor aan het werk is. Vraag of je hem heel even kan spreken. Breng hem op de hoogte dat je zojuist een "lek" hebt ontdekt en zeg hem dat je hem graag eens geheel vrijblijvend van advies wil dienen om zijn zaak beter te beveiligen. Zeg dan dat je ook op zijn zaak kan passen na kantoortijd. En dat voor een fractie van de prijs vergeleken bij schade na een inbraak oid. Mooie gesatineerde flyer mee en visitekaartje.

 

Zo zou ik proberen "binnen te komen" .

 

Bij winkeldiefstal werkt deze methode goed, er zijn zelfs ex criminelen die het in opdracht van beveiligingsbedrijven doen.

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie
  • 0

Ik snap het niet.

 

Wil je in je eentje 365 dagen per jaar een bedrijven terrein gaan beveiligen?

 

Niemand neemt je toch serieus op deze manier?

 

Ik zou aanbieden wat die anderen niet doen,

 

Bijvoorbeeld een sleutel dienst.

 

Ik kan me herrinneren dat je als bedrijfsleider/eigenaar vroeger uit je nest kon komen al er een "kat" op het dak had gelopen en het alarm af ging, zo'n soort dienst klinkt veel geloofwaardiger als een 365 dagen beveiligning.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb marktonderzoek gedaan, ik weet wie mijn concurrenten zijn en wat hun uurtarief is. Nadat ik bij een aantal jaren bij een beveiligingsbedrijf gewerkt had zag ik bepaalde dingens die gewoonweg niet kunnen in mijn ogen. Klanten betalen voor bewaking van hun panden terwijl het beveiligingsbedrijf of het personeel van het beveiligingsbedrijf het laat afweten.

 

Een voorbeeld: Een bedrijf betaald 200 euro per maand voor (mobiele surveillance) preventieve bewaking tijdens avond, nacht en weekend. De beveiliger komt bij het bedrijf aanrijden, controleerd soms wel, soms niet of er openstaande deuren zijn.(bedrijven vergeten wel eens een deur op slot te draaien) en gaat verder naar het volgende bedrijf. In 8 uur tijd dat de beveiliger aan het werk is rijdt hij max 3-4 keer langs het bedrijf, terwijl klanten denken dat het beveiliging op hoog niveau is. Zij krijgen dus niet waar voor hun geld. Of voor alarmopvolging(wanneer een alarm afgaat en de beveiliger komt de melding oplossen) kost 50 euro per melding terwijl het bij mij 30 kost voor precies hetzelfde.

 

Ik wil bedrijven preventief bewaken op hoog niveau, dus elke uur minimaal 1 keer het bedrijf controleren waardoor de kans op schadelijke invloeden aanzienlijk wordt verkleind. Het de inbrekers moeilijk maken zodat zij ook weten dat er niks te halen valt.

 

Natuurlijk is het ook zo dat ik nu geen personeel heb dus er alleen voor sta, maar ik heb al diverse sollicitaties gekregen van beveiligers die graag willen komen werken. Ook heb ik een groep oude collega's die ook willen komen werken. Dus als het eenmaal begint is er voldoende mankracht.

 

Alleen hoe breng ik dit over mijn prospects over hoe ik te werk ga? Koud bellen?? Flyeren?? Persoonlijk langs gaan? Mailings? Er moeten toch wel verschillende manieren zijn om mijn te kunnen presenteren?

 

Veel ondernemers bereiken hun doelen met vallen en opstaan, met veel teleurstellingen maar altijd door blijven knokken.

Link naar reactie
  • 0

Je bent beter voorbereid dan waar ik bang voor was, gelukkig :)

 

Alleen hoe breng ik dit over mijn prospects over hoe ik te werk ga? Koud bellen?? Flyeren?? Persoonlijk langs gaan? Mailings? Er moeten toch wel verschillende manieren zijn om mijn te kunnen presenteren?

 

Nu spring je weer te snel naar oplossingen, zonder het "probleem" goed te definiëren. In dat geval is het schieten met hagel en meer geluk dan wijsheid als je iets raakt. Om structuur aan te brengen is het belangrijk dit stap voor stap aan te pakken. Daarom ben ik wel benieuwd, kun je iets met mijn eerdere post?

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat een ieder die nu nog geen beveiliging heeft geregeld voor jou de 1e potentiële kandidaat is. Als jij voor 200 euro per maand 5 maal per nacht de zaak controleert zie ik niet waarom men niet zal ingaan op jouw aanbod.

 

Maar.........je moet dan wel wat te bieden hebben ! Kan me voorstellen dat iemand die binnenkomt in pak, 1.90 groot, breed óf met je werkkleding met herdershond aan de lijn (of achterin de auto) meer indruk maakt als een gemiddeld persoon.

 

En als je zegt dat je al mensen hebt die geschikt zijn als beveiliger: Ga dan met z'n 2'n langs de klant. En neem die hond mee !

Link naar reactie
  • 0

RvB1960 dat is ook inderdaad een hele goeie, dus gewoon langs gaan. Alleen vraag ik mezelf af stel ik ga met 2 beveiligers in werk kleding, of met de herdershond naar een bedrijf, hoe moet ik dat precies aanpakken? Misschien kan je het wat uitgebreider formuleren. Ten eerste zou ik bedrijven moeten weten waar ze geen beveiligingsbedrijf in dienst hebben. Ten 2e kom je vaak een bali/ receptie tegen zodra ik binnenkom. Vaak hebben ze geen tijd, maar hoe kom ik dan toch bij de juiste persoon?

Link naar reactie
  • 0

Als beveiliger zal je de beschikking moeten hebben over een heldere geest. Er wordt van je gevraagd om in stress situaties goed te blijven denken en de juiste beslissingen te nemen. Dit betekent dus improviseren en analyseren.

 

Als je daar nu ook even mee begint. Analyseer de tips en laat je niet alles voorkauwen. Je vraagt hoe je moet weten of iemand al een beveiligingsbedrijf heeft? Dit weet je alleen door langs te gaan, te investeren en met trial and error verder proberen te komen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb al jaren ervaring in de beveiliging, toen ik voor een redelijk groot beveiligingsbedrijf bij mij in de stad werkte heb ik de vak beveiliging echt leren kennen.

 

Alleen wist ik niet hoe ze op het kantoor te werk gingen. Maar ik ga alle tips analyseren en daarvan werk maken. Ik ben er dan ook ervan overtuigd dat als ik me voor 1000% inzet, prospects kan overtuigen en vertouwen heb in mezelf het wel goed kan komen.

 

Bedankt voor de tips! Meer is altij welkom

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 252 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.