• 0

CRM Klein bedrijf automatiseren

Beste Higherlevel forumleden,

 

Met belangstelling heb ik de afgelopen week verschillende topics in dit forum gelezen om een antwoord te vinden op de volgende case:

 

Huidige situatie

Ik heb een klein bedrijf (3 werknemers) in de dienstverlenende branche, derhalve geen voorraad en een persoonlijke aanpak met mijn cliënten. Alle communicatie met cliënten en partners geschiedt door middel van e-mail en telefoon. Tot noch toe gaat dat als volgt:

[*] Een nieuwe cliënt stuurt een e-mail (voor het gemak noem ik deze 'cliënt A').

[*] Voor deze nieuwe cliënt wordt een nieuwe map aangemaakt in mijn e-mail programma (Thunderbird). De e-mail van cliënt A wordt daar handmatig ingesleept.

[*] De e-mail wordt beantwoord en ik stuur een kopie daarvan naar mijzelf door mijn eigen e-mail adres toe te voegen als BCC om vervolgens deze kopie wederom handmatig naar het zojuist aangemaakte mapje van cliënt A te slepen.

 

Tot zover nog alles te overzien. Echter doen mijn twee werknemers op hun computers precies hetzelfde werkje om alles up-to-date te houden. Zij zien de e-mail van cliënt A binnenkomen, maken ook een mapje aan om vervolgens het binnengekomen mailtje en de kopie van mijn antwoord te slepen naar het nieuwe mapje van cliënt A.

 

Probleem

Afgezien van het feit dat dit vrij geestdodend werk is, is het bovenal tijdrovend en irritant omdat er op mijn bureau stapels werk te verzetten zijn en ik en mijn werknemers zichzelf bezig aan het houden zijn met dit omslachtige klusje.

 

Het contact met de cliënten loopt enkele jaren door eer het dossier in het archief geplaatst kan worden. Nu de correspondentie met de cliënten oploopt en het aantal cliënten zelf ook, vrees ik dat het overzicht houden in de toekomst een probleem kan gaan worden. Tevens omdat, als er bepaalde informatie opgezocht moet worden van een cliënt, honderden e-mailtjes door gespit moeten worden. Vaak weet ik ongeveer wel in welke tijdsperiode iets geschreven is doch optimaal is dit natuurlijk niet.

 

Ik heb de huidige situatie altijd beschouwd als een tijdelijke oplossing omdat ik ondertussen opzoek was naar nieuwe systemen. Echter is deze tijdelijke oplossing al enkele jaren aan de gang en de oplossing heeft zich nog niet laten zien. Kortom, er moet iets gebeuren:

 

Toekomstvisie

Ik zoek een systeem welke enkele taken automatiseert.

[*] Iedere werknemer heeft zijn eigen e-mail adres. Echter moet de correspondentie tussen andere werknemers en hun cliënten voor iedereen beschikbaar zijn. We zijn een klein bedrijf en interne communicatie is essentieel.

[*] Als een nieuwe cliënt contact opneemt, moet hiervoor automatisch een cliëntbestand aangemaakt worden waarin tevens de interesse voor product A, B of C (of een combinatie) van de nieuwe cliënt is verwerkt. Dit zal (lijkt mij) gaan werken via het invullen van een kort contact-formulier op internet. Als naderhand blijkt dat de voorkeur van de cliënt veranderd, moet dit uiteraard gewijzigd kunnen worden.

[*] De correspondentie tussen werknemer en cliënt moet gelinkt zijn aan het cliëntbestand.

[*] Het cliëntenbestand moet altijd en overal (online en offline) beschikbaar zijn voor alle werknemers daar er vanuit meerdere locaties gewerkt wordt en ook onderweg.

 

Als dit eenmaal werkt, lijkt het mij (met mijn boerenverstand) een kleine stap om dit cliëntenbestand 'uit te buiten'. Daarmee bedoel ik het sturen van nieuwsbrieven aan meerdere cliënten op basis van hun aangegeven interesses, het onder de aandacht brengen van bepaalde zaken bij potentiële cliënten uit het verleden, en het versterken van de persoonlijke aanpak door het sturen van bijvoorbeeld een verjaardagskaartje aan goede contacten e.d.

 

Research

Uiteraard heb ik hiervoor mijn research gedaan. Wat betreft de organisatie van e-mail verkeer heb ik in eerste instantie getracht de e-mails te synchroniseren door middel van Imap. Echter voelde het niet goed al mijn correspondentie op internet te zetten. Derhalve heb ik gekeken naar de mogelijkheden van een server. Afgezien van de hoge kosten voor een klein bedrijfje als die van mij, is er tevens het probleem met het synchroniseren tussen mijn computer en de server. Ik werk veelal in gebieden waar de internetconnectie prima is voor het sturen en ontvangen van een mailtje. Maar wanneer er grote bestanden worden gedown- of geupload is het einde zoek.

 

Wat betreft het klantenbeheer heb ik geprobeerd dit in outlook bij te houden, echter werkte het versturen van grote hoeveelheden e-mails niet en het specifiek aangeven van interesses was niet mogelijk. Derhalve heb ik een excel sheet bijgehouden doch het handmatig invoeren van alle gegevens blijft een probleem.

Na onderzoek op deze site ben ik afgestapt van mijn idee om MS Acces te gebruiken. Dit werd afgeraden omdat, als het niet goed gebeurt, je over onbepaalde tijd een keer ergens tegenaan loopt.

MS Dynamics voldoet niet aan mijn eisen aangezien er niet automatisch een cliënt bestaand aangemaakt wordt. Het idee dat het onderdeel van Microsoft was, gaf mij een veilig gevoel.

Vtiger beviel mij niet omdat het OS is. Het is voortdurend in ontwikkeling. Ik wil niet dat er continue aan mijn systeem gesleuteld moet worden.

SugarCRM werd wel erg complex. Zaken als begrotingen en prognoses interesseren mij niet.

Zoho leek goed te voldoen, echter vraag ik mij af in hoeverre dit te integreren valt met mijn e-mail cliënt.

Yeshello lijkt mij tot noch toe de beste kandidaat.

 

Excuses voor het lange verhaal, doch ik hoop dat ik op deze manier een goed inzicht in mijn situatie heb kunnen geven ten behoeve van een adequate oplossing. Ik ben niet bang om geld uit te geven. Immers, het is een zeer waardevolle investering voor mijn bedrijf. Het moet uiteraard wel in proportie blijven en bovenal nuttig zijn.

 

In afwachting van jullie reactie.

 

Mvg,

Christian

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Als je over je angst voor het online plaatsen van contacten heen bent kun je eens kijken naar online oplossingen zoals:

 

Highrise http://highrisehq.com/ of

Batchbook met social media integratie/ http://www.batchblue.com/

 

Beide gratis te proberen. Ben zelf een fan van dit soort oplossingen online, doet wat het moet doen, zonder lange contracten, en vaak met uitbreidings en koppel mogelijkheden te over...

website zonder gedoe? www.zondergedoe.nl

Link naar reactie
  • 0

Hoi Wouterz, dankjewel voor je reactie.

 

Haha, je drukt me wel met de neus op de feiten ("als je over je angst heen bent"). Desalniettemin blijf ik er huiverig over. Bepaalde informatie is nu eenmaal niet bedoeld voor jan en allememan.

 

Ik ga zo Highrise en Batchbook eens bekijken. Vooral Batchbook lijkt mij op het eerste gezicht wel interessant, met name voor de interne communicatie binnen het bedrijf. Doch het lijkt niet te beantwoorden aan mijn vraag automatisch cliëntbestanden te maken e.d.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat CRM meer is dan automatiseren, het is eerder een way of life. Blijkbaar heb je wel goed in beeld wat je wilt, en ook wat je niet wilt. Dan is het misschien een idee om je eisen en wensen op papier te zetten en een aantal leveranciers uit te nodigen om een voorstel te doen. Misschien komen zij wel met ideeën hoe het nog slimmer of beter kan. Degenen met het beste voorstellen, zowel inhoudelijk als prijs, kan je uitnodigen voor een presentatie bij je op de zaak.

Link naar reactie
  • 0

Christian,

 

Als je dan toch over je "cloud angst" heen bent, neem dan eens de moeite om naar de oplossingen van Google Apps te kijken.

 

1. E-mail

2. Agenda (ook delen/uitnodigen)

3. Docs

 

Daarnaast zijn er in de "market" diverse CRM systemen te koppelen.

Dit heeft als voordeel dat alle correspondentie automatisch gekoppeld wordt aan je Lead/Klant.

 

Google Apps is er in een Business en een gratis versie...

 

Bovendien kan ik je best aanbevelen om Ms Access te gebruiken om (bepaalde) data vast te leggen. Alleen een automatische integratie met je mail is maatwerk...

Gemak dient de ondernemende mens...

 

De oprechte eenvoud

www.open2bizz.nl

Link naar reactie
  • 0

Als je nu met mailboxen werkt kan je het volgende doen met IMAP mailboxen:

 

Je maakt voor iedere werknemer een IMAP mailbox aan + 1 info mailbox.

 

In de info mailbox plaats je mappen (IMAP synchroniseert zelf). Die mappen kan iedereen dan inzien, correspondentie plaats je daar 1x in en is voor iedereen beschikbaar.

 

Dat is wellicht een oplossing voor je huidige probleem.

 

De keuze voor een CRM is lastig! Zijn je klantcontacten complex of vluchtig? Dat is allereerst een belangrijk punt. Voor een vluchtige klant, eenmalige order bijvoorbeeld, wil je zo min mogelijk werk verzetten. Voor vaak terugkerende klanten wil je juist een heel goed dossier. Dat is een groot verschil met dito verschillen in tools.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Een betrekkelijk eenvoudige en betaalbare oplossing voor al je wensen is een pakket zoals ACT van Sage. Daarmee kun je met meerdere personen al je kontakten met klanten beheren en automatisch alle emails in opslaan. Ook email-nieuwsbrieven etc kun je hier mee versturen. Het is geen volledig CRM systeem zoals Siebel/Oracle of Navision/Microsoft maar het werkt voor mij al vele jaren uitstekend. In nederland te verkrijgen bij Tendenz (www.tendenz.nl). Ik heb daar geen belang bij maar ben al jaren een tevreden gebruiker.

Link naar reactie
  • 0

Je zou OpenERP kunnen overwegen, deze bevat een CRM module en gedeelde agenda's. Emails en bijlages kun je per contact archiveren. Ook zijn er plugins voor Outlook en Thunderbird om emails van klanten te archiveren en aan de juiste klantenmap te hangen. Deze werkt via een windows, apple of linux client en is ook webbased.

 

www.openerp.com

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor alle reacties:

 

@Msteer:

Dat lijkt mij absoluut een goed idee alvorens over te gaan tot een daadwerkelijke aanschaf. Ik wil mij eerst echter wat beter inlezen en informeren in de mogelijkheden om beter voorbereid aan tafel te kunnen zitten. Ook om mijn (en hun) tijd niet te verdoen met vragen welke ik ook op had kunnen zoeken. Iets voor een volgende stap dus. Worden, voorzover jij weet, OS systemen ook gepresenteerd?

 

@Thomaspot:

Ik had oorspronkelijk Google Apps al afgeschreven omdat het volledig webbased is. Ik snap dat daar natuurlijk ook meteen de kracht van het product ligt. Zoals ik reeds eerder had aangegeven ben ik nog altijd huiverig doch ik probeer open-minded te blijven. Ik zal het wederom onder de loep leggen. Wat betreft MS Acces; ik gebruik natuurlijk liever gewoon 1 systeem waar alles inzit. Als e-mail integratie niet mogelijk is, dan verkies ik liever een ander product. Of zeg jij dat e-mail integratie niet onmogelijk is, maar dat het wel door een pro gedaan moet worden? Klinkt namelijk als iets onderhoudsgevoeligs?

 

@djluc:

Deze manier van IMAP'en had ik nog niet bedacht. Interessant! Wat betreft de klantcontacten; de correspondentie gaat (zoals ik ook aangaf in mijn eerste post) over de jaren heen met een enkele klant eer de zaak is afgedaan. Een vrij complex contact dus welke goed gearchiveerd moet worden. Over wat voor een tools heb je het bijvoorbeeld?

 

@rene.w:

Ziet er goed uit. Ben nu een trial aan het downloaden. Ik hoop, door het te proberen, beter te begrijpen welke eisen ik stel. Ik weet wel heel goed wat ik wel en niet wil, ik weet echter niet of mijn eisen overeenkomen met het lijstje van producten. Dankjewel voor de suggestie.

 

@Mario Gielissen:

Mijn bindingsangst met webbased oplossing is inmiddels wel duidelijk denk ik, daar zal ik het niet over gaan hebben. Weet jij of OpenERP wel automatische integratie met e-mail heeft?

Link naar reactie
  • 0

OpenERP heeft integratie met email. Vanuit OpenERP kunnen ook emails verstuurd worden naar contacten.

 

E-mail gateways can automatize and update cases in the CRM via e-mails. Users can create, assign or update cases to the CRM simply by sending or receiving e-mails without going into OpenERP interface. This module is a very useful tool to manage all from generic e-mails from the company (info, sales, support,...) and is dedicated to allow users to assign cases.
Link naar reactie
  • 0

Saas houdt in 'webbased'? Zoja, dan is dat inderdaad de reden.

 

Software

As

A

Service

 

Ja webbased.

 

Hoe wil je dan :

 

■Het cliëntenbestand moet altijd en overal (online en offline) beschikbaar zijn voor alle werknemers daar er vanuit meerdere locaties gewerkt wordt en ook onderweg.

 

Ik deel je mening over veiligheid - maar waarschijnlijk zie ik het gevaar van een andere kant als jou

 

Kun je proberen uit te leggen waarvoor je "bang" bent / voorzichtig wilt zijn? (waartegen denk/wil je je beveiligen)

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi rk,

 

Goed punt; hoe wil ik dit dan verwezenlijken? Ik zie de contradictie nu zelf ook, al had ik hem eerder nog niet opgemerkt.

 

Eerst even over mijn 'angst':

Waar ik bang voor ben is het uit handen geven van al mijn gegevens. Ik kom met mijn hele hebben en houwen naar een derde, en geef hem dit in alle vertrouwen. Vervolgens kan ik mij voorstellen dat niet alleen mijn gegevens, maar tevens alle acties welke ik vervolgens onderneem gemonitored kunnen worden. Het is een beetje zoals alle heisa de laatste tijd om de Apps voor de Iphone. Er is sprake van dat al die informatie doorverkocht is. Ofwel, 'men' weet opeens waar je van houdt, wat je leuk vind, op welke plekken je vaak komt etc. Dat lijkt op zichzelf onschuldig natuurlijk maar alles bij elkaar schept ineens een heel goed beeld van iemand. Zo ook bijvoorbeeld de discussie over Google de laatste tijd. Google slaat alle zoekopdrachten op, en daarbij het bijbehorende IP-nummer. Dan kan je wel zeggen: 'wat maakt het uit dat ik een keer naar een kapper heb gezocht in de buurt?'. Echter, net zoals bij de Apps, al die zoekopdrachten bij elkaar geven een verrekte goed beeld van iemand.

 

Als ik iets opschrijf in een schrift dan staat dat in dat schrift en basta. Als ik het verbrand is het weg. Zet ik iets op het internet, dat staat dat daar en iedereen weet: wat erop staat blijft erop. De vraag is, wie maakt daar gebruik van? Natuurlijk zijn organisaties gebonden aan wetten en regels etc etc etc. Maar als het om grof geld gaat, waarom zou een dergelijke organisatie niet alle informatie doorverkopen?

 

Dit is min of meer de richting waar ik aan denk als ik zeg dat ik 'huiverig' ben bij het op internet zetten. Niet alleen de informatie van mijzelf, maar zeker de informatie welke in goed vertrouwen gegeven wordt door mijn cliënten is niet bedoelt voor andere doeleinden.

 

Om terug te komen op je eerste vraag 'hoe wil ik dit dan verwezenlijken?'. Wel, ik snap uiteraard dat er een moment van overdracht plaats moet vinden wil je alles synchroniseren etc. Echter is er een verschil tussen het opvragen van informatie uit bijvoorbeeld mijn eigen server of het opvragen van informatie op een site van een derde. Of ik er nu voor moet inloggen of niet.

 

Ik ben benieuwd waar jij aan dacht betreffende veiligheid?

Link naar reactie
  • 0

*jammer dat ik zo moeilijk schrijf, in mijn hoofd kan ik zulk mooie voorbeelden maken over dit topic*

 

 

Mijn grootste nachtmerrie is dat ALLE gegevens van de afgelopen jaren heb verzamelt worden gehacked en misbruikt. Mijn hele business model is gebaseerd op online activiteiten.

 

gehackt betekend voor mij: Toegang krijgen tot mijn online backoffice.

 

Gmail gebruik ik niet, andere google diensten (buiten de zoekmachine) ook niet, en dat is precies de reden waarvoor jij huiverig bent. Ze slaan alles op, analyseren het, en verkopen het. Om die reden heb ik ook geen airmiles pasje, alles is terug te gaan naar jou.

 

Persoonlijk host ik alles zelf. Ik moet er wel bij zeggen dat ik een server administrator in dienst heb, die zorgt voor alle beveiligings updates van de servers, en updates aan scripts.

 

 

Je kunt het natuurlijk ook zelf op kantoor hosten, af te raden als je geen verstand van zaken hebt. Een opensource script loopt snel, maar de truc zit hem in het veilig (houden) van de scripts. Opensource is best veilig, mits je de updates draait, en dat doen de meeste "zelfhosters" niet als het eenmaal loopt.

 

 

Vanmorgen toen ik dit topic de eerste keer las, dacht ik, die moet gewoon een nieuw adres maken bijv intern@bedrijf.nl met als optie "berichten op de server laten staan" dan kan iedereen met een beetje fatsoendelijke email client (ik gebruik thebat van ritlabs.com ) gemakkelijk synchroniseren.

 

Maar goed dan blijft jou veiligheids probleem hetzelfde, vertrouw je de hoster die je email/website host?

 

In jou geval zou ik er over nadenken om een gehoste CRM te nemen (opensource) bij een partij die jij vertrouwd.

 

Ik ben bang (waakzaam) aan de andere kant, hackers die een trojan / keylogger installeren en mijn passwoord stelen en dan mijn inbox/cms/backoffice/ whatever online inkunnen..... Ik vertrouw wel mijn datacenter*, en mijn serveradmin....

 

 

 

* datacenters hebben 24/7 toegangscontrole, wegen je bij binnenkomst en als je weg gaat (zodat je bijv geen harde schijf kunt stelen) en weet ik wat een gekke dingen nog allemaal meer, mijn mening is dat hackers het via de andere kant proberen (jou kant!)

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi rk,

 

Dat is nog eens toewijding, om half 2 's nachts een reply sturen ;) Anyway, wat je schrijft is inderdaad precies wat ik bedoel. Als je nog iets verder denkt (tegen het paranoïde aan) moet je ook je BP Freebees pasje wegdoen, je AH bonuskaart en eigenlijk is pinnen ook verkracht. Om over zaken als Hyves en Facebook nog maar te zwijgen.

 

Hoe dan ook, hoe paranoïde we wellicht mogen lijken; zo'n rare gedachte is het volgens mij helemaal niet. Je wilt immers ook niet dat iemand aan de overkant van de straat in de bosjes ligt met een verrekijker. Niet dat je iets te verbergen hebt, maar het gaat ook niemand wat aan welk merk tandpasta je gebruikt en of je liever op sloffen of schoenen door het huis loopt.

Zeker in het geval van bedrijfsinformatie en klantgegevens is voorzichtigheid geboden volgens mij. Ik vraag mij trouwens af in hoeverre ik eigenlijk wel klantgegevens op mag slaan?

 

Zelf iets op kantoor hosten lijkt mij niet ideaal. Ik weet best wat af van computers maar zoals Dirty Harry al zei: "A man's got to know his limitations". Jij raad aan een gehoste CRM (OS) te nemen bij een partij die ik vertrouw. Even in andere woorden om te kijken of ik het goed begrijp: Ik heb een contract met een betrouwbaar hosting bedrijf X. Zij hebben een contract met een datacenter (of doen het zelf), waar een server draait gehost door dat zelfde bedrijf X. Dat bedrijf houdt zich bezig met het beveiligen en onderhouden van de server. Op die server draait een Open Source CRM systeem zoals SugarCRM, dat is immers een een OS systeem, doch niet webbased. Zorgt bedrijf X ook voor het onderhoud van het CRM systeem?

 

Dit klinkt interessant. Er is natuurlijk altijd nog een veiligheidsrisico doch deze (lijkt) aanzienlijk kleiner dan een webbased applicatie. Heeft iemand een idee in welke prijscategorie ik moet denken?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Je haalt denk ik een paar dingen door elkaar.

 

Wat bedoel je met een OS?

 

OS = Operatie Systeem, windows, linux, unix en 100'den varianten daarop

 

SugerCRM (ik heb even snel gekeken) is gedeeltelijk opensource, dat is webbased, heeft niets te maken met de OS (die heb je nog steeds nodig)

 

Er zijn soms wel wekelijks patches / updates voor bijvoorbeeld windows, maar ook voor linux, unix enz. (OS)

Maar, een lek kan ook zitten in sugarCRM, ook die zul je regelmatig moeten controleren en updaten.

Link naar reactie
  • 0

Sorry, ik bedoel met OS inderdaad, zoals Jeroen Bakker al zei, Open Source. Ik had er even niet bij stilgestaan dat mijn zelf bedachte afkorting ook andere dingen kon betekenen. Ik begrijp heel goed dat een OS (Operating System ;)) niets te maken heeft met Open Source en dat beiden updates, patches en dergelijken behoeven.

Link naar reactie
  • 0

Hoe dan ook, nu dit misverstand uit de wereld is, begrijp ik dan goed wat jij (rk) bedoelt:

 

*aangepaste versie van eerder gepost verhaal*

Even in andere woorden om te kijken of ik het goed begrijp: Ik heb een contract met een betrouwbaar hosting bedrijf X. Zij hebben een contract met een datacenter (of doen het zelf), waar een server draait gehost door dat zelfde bedrijf X. Dat bedrijf houdt zich bezig met het beveiligen en onderhouden van de server. Op die server draait een Open Source CRM systeem, bijvoorbeeld Vtiger. Zorgt bedrijf X ook voor het onderhoud van het CRM systeem?

 

Zoja, heeft iemand een grof idee van het prijskaartje van een dergelijk grapje?

Link naar reactie
  • 0

Geen idee, vraag bedrijf x - vraag wel of ze ZELF regelmatig (welke frequentie) ze checken op updates (veiligheids lekken zijn over het algemeen snel opgespoord in opensource, omdat de broncode openbaar is, maar dan moet er natuurlijk WEL gechecked en gepatched worden)

 

schatting van de prijs:

 

100 euro per maand (gevoel, niet met beleid gecalculeerd)

Link naar reactie
  • 0

Even een kleine update om te laten weten dat de TS nog leeft:

 

Een oplossing is nog niet gevonden. Ben momenteel aan het kijken naar Outlook Business Contact Manager. Deze lijkt echter significant wat nadelen te hebben t.o.v. Phophet Contact Manager. BCM laat bijvoorbeeld enkel 1 gebruiker toe, resulterend in het lastig delen van bestanden. In tegenstelling tot bijvoorbeeld PCM, welke enkele functies heeft zoals de mogelijkheid centrale e-mails te versturen en rapporten op te kunnen slaan in een 'neutraal' formaat als PDF, Excell etc, welke niet in BCM aanwezig is; deze gebruikt zijn eigen extensie.

 

Hoe dan ook: work in progress :)

Link naar reactie
  • -1

vtiger CRM hosted hoeft echt niet zoveel te kosten hoor. Houdt er wel rekening mee dat het topic CRM goed inrichten in je organisatie zodat je er echt van profiteert wel tijd kost. Je kunt daar lang zelf over doen met vallen en opstaan of een ervaren partij inhuren.

 

:-)

Architect van Marketing- en Verkoopprocessen - Marketing- en Sales Automation

Vicus eBusiness Solutions B.V . | Magento webshops | Vtiger CRM

www.vicus.nl | www.v-tiger.nl | www.webvisitanalyser.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 262 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.