• 0

Kledingzaak opstarten in een dorp

Mijn man en ik zijn ons aan het orienteren of het mogelijk is om een kledingzaak te starten bij ons in het dorp. We hebben al een pand op het oog, maar hebben beide nog nooit in een kleding zaak gestaan.

 

In ons dorp ligt een tehuis voor zwakzinnige en gehandicapte en hebben gehoord dat er voor deze mensen weinig in de buurt te krijgen is. Het is vaak te veel werk/tijd voor de begeleiders om met deze mensen de stad in te gaan. Dit zijn voornamelijk mannen en we willen dan ook een herenzaak opzetten.

Een aantal van de begeleiders kennen we persoonlijk en die zeggen allemaal, dat we zeker moeten beginnen met dit idee om een herenzaak te beginnen!

 

We willen wel graag goede kleding verkopen, maar niet te duur. Zelf hadden we bepaalde merken in gedachten zoals: Mexx, Jack & Jones, Pall Mall ed). Weet iemand nog een aantal (niet al te dure) goede merken?

Nu hoor ik dat er bepaalde merken zijn waar je een Kleding pakket kunt inkopen (en deze ook terug nemen, welke nog niet verkocht zijn). Weet iemand om welke merken het hier gaat?

Ik heb ook op internet gezocht voor leveranciers voor bepaalde merken, maar vind het moeilijk om contact informatie te vinden. Misschien dat ik op een verkeerde manier zoek, maar kan hier ook iemand in helpen.

 

Ik heb al vanalles gelezen op deze site en zie dat er toch wel een behoorlijke marge zit op kleding (2.2), maar zoals ik ook meerdere berichten lees, ben ik ook onzeker om toch mijn baan op te zeggen en de stap te nemen. Je hebt toch evengoed vaste lasten van je huis, kinderen ed.

 

Ik ben van plan om in elk geval een bedrijfsplan te gaan schrijven en kijken waar het schip strand.

Als iemand goede tips of ideeen heeft, wil ik ze graag horen.

 

Alvast bedankt.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het is natuurlijk hartstikke leuk om een eigen zaak te hebben en hier over na te denken. Maar laat je AUB niet leiden door je omgeving. Túúrlijk zeggen die allemaal "doen!" of "ik ga er zeker kopen!". Maar zeggen is iets anders als daadwerkelijk doen.

 

Je noemt een aantal populaire merken. Ik weet niet hoeveel inwoners je dorp heeft, maar de doelgroep van die merken zijn toch meer de wat jongere mensen. Die gaan m.i. liever naar de stad om daar een middagje te winkelen.

 

Als ik me in een dorp zou vestigen, dan zou ik me richten op de mensen die wat minder mobiel zijn (ouderen, of zoals je noemde mensen met een handicap) of juist grote maten mode, zodat er wellicht ook mensen van de omliggende dorpen of steden speciaal naar jou toe komen.

 

Ga je vissen in een kleine vijver (in jouw geval een klein verzorgingsgebied), dan ben je enorm van de mensen uit je dorp afhankelijk, dat is heel anders dan wanneer je in een grote winkelstraat zit en er op zaterdag duizenden mensen toevallig langs je etalage lopen. Ik zou me daarom onderscheiden en zorgen dat je iets unieks hebt.

 

Voor leveranciers kun je het beste gewoon de fabrikanten zelf bellen. Ik weet dat grote merken niet zomaar aan alles en iedereen verkopen. Maar 1 telefoontje en je weet het.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Als ik jou was zou ik eerst eens de zoekfunctie van HigherLevel gebruiken om meer te weten te komen hoe het in de modebranche werkt met inkopen etc.

 

Om je meteen maar uit je droom te helpen is het in de merk kledingbranche gebruikelijk dat je in de herfstmaanden al de zomer voorraad koopt voor het jaar daarop en dan bedoel ik niet alleen bestellen maar ook al betalen.

Bijbestellen en het retouneren van overtollige voorraad is niet mogelijk.

 

Mocht je het willen doorzetten dan kan je het beste beginnen zonder merk kleding.

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Monique, welkom op HL.

 

Ik ben deze regio behoorlijk en ik schat dat je denkt om te beginnen in een plaats met 4 letters die begint met een H en eindigt op L.

 

Dan zal het qua rendement een zeer lastig verhaal worden om hier voldoende rendement uit te halen. Zeker als startend bedrijf met maar 1 verkooppunt.

 

Wat wellicht een interessante vorm zou kunnen zijn is om met een "vliegende winkel te werken". Verrijdbare kledingrekken en dan iedere dag een ander "tehuis" bezoeken om zo je waar te slijten. Ik heb geen idee of dit concept qua kleding in deze branche al bestaat. Ik weet wel dat er veel kapsters zijn die tehuizen bezoeken. Zo kun je 20 tehuizen per maand bezoeken en de maand erna bezoek je dezelfde weer. Met een behoorlijke auto (stationcar) en een flinke aanhanger (type boedelbak) kun je beginnen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 129 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.