• 0

Wat te doen met 200.000 euro ?

Zojuist een deel van mijn bedrijf verkocht en 200.000 euro overgehouden. Nu levert de rest van het bedrijf mij voldoende op om maandelijks mooi van rond te komen maar ik sta nu wel met lege handen, ik hoef niet meer aanwezig te zijn. Ben dus op zoek naar een nieuwe uitdaging. Maar ja, wat begin je met 200.000 euro vandaag de dag? Misschien moet het ook maar eerst een tijdje op de bank staan alvorens ik iets heb gevonden.

 

Wat zouden de HL'ers doen met 200.000 euro ?

In Nederland op de bank in euro's , of misschien verstandiger om in Zwitserse Franken op Zwitserland op de bank ?

En als je iets zou doen met 200.000 euro, wat zou dat dan zijn ?

 

Leuke,slimme en verstandige ideeën altijd welkom.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi AJvR,

 

Inderdaad idbroker heeft gelijk (reus van mij): wat mij betreft zijn ondernemen en investeren twee verschillende vakken. Ook daarom geloof ik in de samenwerking tussen investeerders en ondernemers bij het doen van investeringen in early stage bedrijven. Ervaren ondernemers weten wat het is om van niets iets te maken, investeerders weten wat de belangrijke aspecten zijn bij het structureren van transacties.

 

Met vriendelijke groet,

 

Ties

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hi All,

 

Zoals altijd:Zoveel mensen zoveel wensen.

 

Persoonlijk vind ik dat AJvR gelijk heeft. Wat ik begrijp uit calderon zijn verhaal is dat hij die 2 ton overheeft, en zich, na een gedeelte van zijn bedrijf verkocht te hebben zit te vervelen.

De aankomende tijd zeker is van een goed inkomen, en dus iets zoekt om zich mee bezig te houden.

 

Wat is er dan beter als je zelf geen idee hebt, leuke projecten te zoeken waarin jezelf aktief deel gaat nemen?

Zo sla je 2 vliegen in 1 klap. Je helpt mensen een plan tot uitvoering te brengen, en je bent zelf lekker bezig.

Natuurlijk loop je risico, maar met de ervaring die calderon heeft is dat juist een uitdaging.

 

Mijn advies:Zoek mensen met goede plannen en weinig ervaring, die je met niet al te veel investering kan helpen.

Maak goede afspraken en zorg dat je zelf nauw betrokken bent bij het project.

 

Succes !!

 

p.s. hier is al een recent draadje dat vraagt om hulp, en waar je met een betrekkelijk lage investering en veel ervaring iets van kan maken. Hier de link naar het draadje (dit is natuurlijk maar 1 van de vele voorbeelden)

Link naar reactie
  • 0

Hoi Waanzinnig,

 

Inderdaad heb je gelijk als je als investeerder meerdere dagen per week gaat meewerken in het bedrijf waarin je hebt geïnvesteerd. In mijn ogen ben je dan echter geen investeerder pur sang meer want van dit soort investeringen kan je er maar één doen. Voor andere investeringen heb je gewoon weg geen tijd.

 

Dus ben ik het ook eens met je conclusie dat je als ervaren-ondernemer-met-veel-tijd op zoek moet gaan naar mensen met goede plannen. Wat mij betreft moet genoemde ervaren-ondernemer-met-veel-tijd dit alleen doen in markten waar je kennis, ervaring en netwerk zijn. Ook zou ik deze ervaren-ondernemer-met-veel-tijd aanraden om bij belangrijke besissingsmomenten ervaren investeerders te raadplegen. Entrapment (ook wel oogkleppen voor hebben) bijvoorbeeld is een valkuil.

 

Met vriendelijke groet,

 

Ties

 

Link naar reactie
  • 0

Hai Ties,

 

Leuk onderwerp b.t.w.

 

Het leek mij in eerste instantie de vraag van de ervaren-ondernemer-met-veel-tijd, wat met zijn geld te doen nu hij ervaren-ondernemer-met-veel-tijd is. Alleen investeren, lijkt mij persoonlijk als ervaren-ondernemer-met-weinig-tijd niet zo uitdagend.

Dit is natuurlijk persoonlijk, en zeg hiermee niet dat alleen investeren NIET uitdagend kan zijn voor andere personen.

 

Denk ook dat hij in eerste instantie niet al te grote projecten moet zoeken waar handenvol geld in gaan zitten, maar zich juist moet bezigen met een ondernem(er)ing in spe. Dit zodat zijn geinvesteerde geld t.o.v. zijn gewenste te investeren tijd in de juiste verhouding staan.

 

Greetings,

 

p.s. Ik ben nieuw op HL en hoop goede bijdragens te kunnen leveren, en evt. t.z.t. zelf zinnige antwoorden te krijgen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Kunnen mevrouwen in het algemeen geen 2 ton aan verkoop van een bedrijfsonderdeel overhouden, Juristencollectief op een gmail-account?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het een incomplete post. Ik ben niet zo scheutig met kneuzen maar voor mij is deze post kneuswaardig.

 

Geld is slechts 1 component van ondernemerschap.

 

Over welke kennis/vaardigheden beschik je?

Waar liggen je interesses?

Hoe oud ben je? Hoe lang wil je ondernemen?

Welk doel streef je na? (Wil je een miljoen maken of ben je happy met 10% rendement).

 

Zonder antwoorden op dit soort vragen blijven er eigenlijk maar 2 alternatieven over:

- een stapel staatsloten

- doneer alles aan een ezelopvang ... http://www.ezelshoeve.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het een incomplete post. Ik ben niet zo scheutig met kneuzen maar voor mij is deze post kneuswaardig.

 

Geld is slechts 1 component van ondernemerschap.

 

Over welke kennis/vaardigheden beschik je?

Waar liggen je interesses?

Hoe oud ben je? Hoe lang wil je ondernemen?

Welk doel streef je na? (Wil je een miljoen maken of ben je happy met 10% rendement).

 

TS vraagt ook niet alleen wat hij moet doen met zijn 2 ton.. hij vraagt ook wat HL'ers zouden doen met een dergelijk bedrag. In dat geval zal ieder voor zich dus de bovenstaande vragen moeten beantwoorden.

 

Webwinkel met gouden en zilveren sieraden met edelstenen.

www.KleurJuwelen.nl, geef je leven wat kleur!

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad was de vraag bedoeld om te horen wat de HL'rs met 2 ton zouden doen. Natuurlijk kan je 2 ton niet investeren in het starten van een fabriek voor chip onderdelen of jezelf inkopen in een beursgenoteerde onderneming.

 

Het was meer een vraag van: "Je hebt 2 ton over, wat doe je" ?

 

In ieder geval is het aardig om te lezen wat voor reacties men geeft. Erg leerzaam.

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad was de vraag bedoeld om te horen wat de HL'rs met 2 ton zouden doen. Natuurlijk kan je 2 ton niet investeren in het starten van een fabriek voor chip onderdelen of jezelf inkopen in een beursgenoteerde onderneming.

 

Het was meer een vraag van: "Je hebt 2 ton over, wat doe je" ?

 

In ieder geval is het aardig om te lezen wat voor reacties men geeft. Erg leerzaam.

 

En... ben je er uit? Heb je nieuwe ideeën opgedaan? Ik ben in ieder geval benieuwd wat je gaat doen en zou het heel tof vinden als je dat tzt met ons wilt delen.

Link naar reactie
  • 0

ik zou gewoon eens gaan praten met ondernemers die de crisis juist als kans zien. Door de crisis is er ruimte en behoefte gekomen om vernieuwende initiatieven te ontplooien en in de markt te zetten.

 

Mensen met een goed idee kunnen op dit moment moeilijk aankloppen bij een bank,maar als het product of de dienstverlening goed is, dan krijg je een behoorlijke kick-off. Kan snel gaan als je significante en unieke propositie kunt creeren. En soms is daar net een goede investering voor nodig om een accelerator te vormen.

 

zomaar een gedachte

 

EDJ

 

Link naar reactie
  • 0

Wat ik heel gevaarlijk vind is het overstappen van ondernemen naar investeren.

 

Ik ben nu lekker aan het ondernemen en daar ben ik dan ook in thuis. Maar zodra het over investeren gaat is mijn kennis vooral beperkt tot het ondernemers gedeelte. Zaken als windowdressing en andere dingen om investeerders aan boord te krijgen heb ik nooit gebruikt, dus is het erg gevaarlijk om 100% te gaan investeren. De leercurve zal zeker pittig zijn (in mijn geval). Als ik naar een Dragons Den kijk dan blijft het voor mij veel "onderbuik"gevoel en weinig keiharde cijfers.

 

Ikzelf zou waarschijnlijk een nieuw bedrijf opstarten. Het voordeel van €200K in je achterzak is dat je vrij snel kunt bewegen in een nieuwe markt. Kijk bijvoorbeeld naar Layar, die zijn begonnen met relatief veel startkapitaal en hebben daardoor ook snel kunnen groeien. Maar ik zou er wel voor kiezen om in een markt te blijven waar ik veel kennis van heb, anders is €200K ook zo op aan leergeld. Overigens zou ik niet gaan voor een duur kantoor e.d., maar wel meteen richting een volwaardige organisatie proberen te gaan.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 237 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.