Hey mensen, dit zal ongetwijfeld een noob vraag zijn voor velen van jullie, maar ik kom er na heel veel lezen niet echt uit. Ik wil het graag zeker weten. Ik ga in januari een auto aanschaffen:
- 2e hands auto, maximaal 5.000 euro
- bouwjaar: vanaf 2005
- 14% autootje, (maw geen eventuele bijtelling, geen wegenbelasting, geen BPM)
- benzine (verbruik tussen de 1/15 en 1/20
- aantal zakelijke kilometers per jaar: ongeveer 15.000
- aantal prive kilometers per jaar: ongeveer 8.000
- ik ben zzp-er
Zou iemand me kunnen vertellen wat in mijn geval het voordeligst is: auto op de zaak of prive. En graag ook waarom?
(Ik heb al veel gelezen erover maar het is allemaal wat overweldigend. Volgens mij is het ivm een 2e hands auto beter om hem op prive te zetten..maar weet niet het zeker..)
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
allard88
allard88
Hey mensen, dit zal ongetwijfeld een noob vraag zijn voor velen van jullie, maar ik kom er na heel veel lezen niet echt uit. Ik wil het graag zeker weten. Ik ga in januari een auto aanschaffen:
- 2e hands auto, maximaal 5.000 euro
- bouwjaar: vanaf 2005
- 14% autootje, (maw geen eventuele bijtelling, geen wegenbelasting, geen BPM)
- benzine (verbruik tussen de 1/15 en 1/20
- aantal zakelijke kilometers per jaar: ongeveer 15.000
- aantal prive kilometers per jaar: ongeveer 8.000
- ik ben zzp-er
Zou iemand me kunnen vertellen wat in mijn geval het voordeligst is: auto op de zaak of prive. En graag ook waarom?
(Ik heb al veel gelezen erover maar het is allemaal wat overweldigend. Volgens mij is het ivm een 2e hands auto beter om hem op prive te zetten..maar weet niet het zeker..)
alvast bedankt!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/29957-2e-hands-auto-op-zaak-of-priv%C3%A9-zetten/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag