• 0

inkomsten belasting

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bij lage omzet hoeven bedrijven vaak geen belasting te betalen. Echter is het vaak wel zo dat als je over een bepaalde grens heen gaat, je wel over het gehele bedrag moet betalen. Hoe dit precies zit is moeilijk te zeggen, dit is compleet afhankelijk van je persoonlijke fiscale achtergrond. Wat je gaat en wil omzetten.

Link naar reactie
  • 0

dag rijsdijk

 

Is nu geld verdienen je doel of geen IB betalen? :P

 

Ruwweg klopt je opstelling wel ja. Er kunnen ook wel andere zaken meespelen, maar voor een alleenstaande ondernemer zonder kinderen met een eigen woning is dit wel een aardige inschatting.

 

Denk er overigens wel aan dat je nog 0,55% van de WOZ waarde van je huis op moet tellen bij je inkomen.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Ik wilde weten tot wat voor bedrag ik zonder of zo weinig belasting kan verdienen.

het klopt over de woz , maar door de gezinssamenstelling zijn er nog meer aftrekposten.

De ene dag uitgeschreven een dag later weer ingeschreven dus geen startersaftrek

en door te weinig uren ik blijf onder de 1225 uren ook geen zelfstandigen aftrek.

het aantal is denk ik wel teveel om de btw te mogen behouden en bij de winst te mogen rekenen,

klopt het dat de grens op ongeveer 1385 euro btw zit.

Hans

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 224 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.