• 0

[vraagje]Belasting...

Ik had een tijdje geleden een topic gepost over dat ik het wel zag zitten om een bedrijfje te starten dat mensen helpt met hun computer (kan de topic niet meer terugvinden). Maar nu zit ik met de volgende vragen.

 

1. Als ik een eigen bedrijfje heb en ik wil nog parttime blijven werken waar ik nu werk, omdat ik niet zeker ben van de inkomsten van het net opgerichte bedrijfje, hoe zit het dan met de belasting? Ik weet dat als je 2 baantjes je bij een van de twee belastingkorting kan krijgen. Hoe zit dit in elkaar?

 

2. Hoe zit het met de belasting van zo'n bedrijfje? Moet er veel gedaan worden kwa administratie? Is het moeilijk om dat allemaal te leren of is een opleiding wel gewenst?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

1. Als ik een eigen bedrijfje heb en ik wil nog parttime blijven werken waar ik nu werk, omdat ik niet zeker ben van de inkomsten van het net opgerichte bedrijfje, hoe zit het dan met de belasting? Ik weet dat als je 2 baantjes je bij een van de twee belastingkorting kan krijgen. Hoe zit dit in elkaar?

Bel horen luiden, maar de klepel kwijt....

Als je twee baantjes hebt, kun je maar bij één de belastingvrije som opgeven, bij de ander heb je die dan niet. Dus je krijgt geen korting bij eentje omdat je twee banen hebt, maar betaald bij de ander méér omdat je al een baantje hebt.

Je zult over de winst van je bedrijf op het einde van het jaar gewoon inkomstenbelasting moeten betalen...(ongeveer 36 % of meer)

 

2. Hoe zit het met de belasting van zo'n bedrijfje? Moet er veel gedaan worden kwa administratie? Is het moeilijk om dat allemaal te leren of is een opleiding wel gewenst?

lees eerst eens

Financiën, administratie en credit management

Aangifte: balans en de winst- en verliesrekening.

Waarschijnlijk staat daar je antwoord....

Egbert Punter

Link naar reactie
  • 0

Ik had een tijdje geleden een topic gepost over dat ik het wel zag zitten om een bedrijfje te starten dat mensen helpt met hun computer (kan de topic niet meer terugvinden). Maar nu zit ik met de volgende vragen.

 

1. Als ik een eigen bedrijfje heb en ik wil nog parttime blijven werken waar ik nu werk, omdat ik niet zeker ben van de inkomsten van het net opgerichte bedrijfje, hoe zit het dan met de belasting? Ik weet dat als je 2 baantjes je bij een van de twee belastingkorting kan krijgen. Hoe zit dit in elkaar?

 

2. Hoe zit het met de belasting van zo'n bedrijfje? Moet er veel gedaan worden kwa administratie? Is het moeilijk om dat allemaal te leren of is een opleiding wel gewenst?

Vertaling :)

 

Winst + loon is inkomen uit werk en woning. Daar gaan de heffingskortingen van af. Op zich is parttime blijven werken wel goed, want dan blijf je ziekenfonds verzekerd. Dat is een voordeel.

 

De belasting is in de eerste vijf jaren relatief lager dan normaal wegens de enorm aantal aftrekposten voor de ondernemer. :D

Nadeel is de administratieve last, probeer er een gewoonte van te maken, dan wen je er wel aan.

 

 

Link naar reactie
  • 0
Winst + loon is inkomen uit werk en woning. Daar gaan de heffingskortingen van af. Op zich is parttime blijven werken wel goed, want dan je ziekenfonds verzekerd. Dat is een voordeel

Bedenk wel dat je als parttime zelfstandige een lagere loongrens voor de ziekenfondswet hebt nml. € 20.250 (2003), met een beetje loon zit je daar al snel op en moet je dus particulier...

Dus ga er niet te snel van uit dat je wel ziekenfonds blijft !!!!!!!

 

Egbert Punter

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 76 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.