• 0

Ik wil graag een standbar/of ijssalon beginnen in op de strand van Renesse. Ik beschik nog niet over een ondernemingsplan. Wat is he beste om te doen? eerst bij de gemeeten vragen of ik een strandbar/ijssalon mag beginnen volgens het bestemmingsplan en vervolgens een (concept)bestemmingsplan maken of juist andersom? Wat zijn de eerste stappen die ik dien te ondernemen?

Tevens vraag ik me af of het mogelijk is om zelf een (concept) ondernemingsplan te maken? Of dien ik dit met behulp van een bedrijfsjurist te maken?

Ik stuur hierbij als bijlage een strandbar/ijssalon zoals ik het wil beginnen

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Met vriendelijke groet,

Paola Driece

BeachBar2.thumb.jpg.2fb01ab8c0c628f07cd7a88ee64a8a42.jpg

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/29978-horecabedrijf-beginnen/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

• 0

Je haalt wat zaken door elkaar heen, het bestemmingsplan is iets geheel anders dan een ondernemingsplan.

Je vraagt je af of je een strandbar mag beginnen volgens het bestemmingsplan. Dat betekent dat je al een locatie op het oog hebt? Zo ja, dan is het inderdaad het uitzoeken waard of die locatie geschikt is.

Daarnaast, en dat hoeft niet daarná pas, is het belangrijk om je ideeën en gedachten gestructureerd op papier te zetten. Dat doe je in eerste instantie voor jezelf, en moet je ook zelf doen. Het voordeel is namelijk dat je daardoor "gedwongen" wordt heel gestructureerd naar je plan te kijken, en kom je vanzelf alle belangrijke zaken als locatie, klantwerving, financiën, leveranciers, locatie, promotie, enzovoort tegen.

• 0

Beste Paola,

Gezien de fase waarin je je bevindt, zijn de volgende links wellicht van toegevoegde waarde:

Stappenplan bedrijf starten

Stappenplan horecabedrijf starten

De beide links zullen hier en daar wel wat overlap hebben, maar samen geven ze wat completer beeld.

Een ondernemingsplan maken

Veel succes verder.

Groet, Nynke

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

• 0

Paola, (welkom op HL),

Renesse valt als ik het goed heb onder de gemeente Schouwen-Duiveland. Als ik hun website check kom ik daar allerlei beleidsplannen tegen rondom strandpaviljoens en het strand.

Eerst naar die website en even inlezen dus. Daarna naar de gemeente. Dan weet je of het uberhaupt nog zinvol is om er nog een o-plan voor te maken.

• 0

Ik zou toch wel een basis rekensom maken om eens te kijken wat je precies moet doen en waar je naar moet vragen.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar