• 0

Project X: het functioneel ontwerp

Hoi,

 

Ik loop nu al een tijd met een idee rond, waar ik nu eindelijk eens wat mee wil gaan doen. Het moet een online applicatie gaan worden. Klinkt allemaal vaag, maar het gaat dan ook niet zozeer over wat het wordt.

Zelf beschik ik, denk ik, niet over de technische kennis en ervaring om deze applicatie te bouwen (ik ben meer van het vormgeven).

 

Nu wil ik wel zelf het functioneel ontwerp gaan maken, waarna ik het technisch ontwerp (voor een deel) en de applicatie zelf ga uitbesteden.

 

Mijn vraag is nu: Wat moet er allemaal in het functioneel ontwerp komen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

dat je zelf geen technisch genie bent lijkt me geen probleem. Een manier die ik zelf altijd erg op prijs stel is om gewoon iedere stap en mogelijkheid van de applicatie uit te leggen.

 

Dit kan je doen met behulp van powerpoint en een teken programma of bijvoorbeeld het bouwen van een aantal webpages. Je kan dan een lege schil maken van het programma met uitleg wat er moet gebeuren als er op een bepaald knopje gedrukt wordt.

 

Het is een behoorlijk uitgebreide klus en het resultaat zou ik met iemand bespreken die onbekend is met het programma.

 

Volgens mij zijn er ook zat andere manieren, maar dit is mijn strategie normalitair.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Ja zoiets had ik ook al in gedachten. Ik heb ooit voor een programma moeten ontwikkelen tijdens mijn studie, inclusief FO, TO en bouw ervan.

 

Ik weet daar alleen nog van dat we toen in het functioneel ontwerp de user interface hebben gemaakt.

 

Maar wat staat er normaliter nog meer in het FO?

De doelgroep/gebruikers, randvoorwaarden?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 187 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.