• 0

TNT Post: Extreme prijsverhoging en slechte buitenlandse partners

Inmiddels 3 jaar versturen wij ca 500 pakketten per jaar naar onze buurlanden. Dit doen wij aangetekend voor de prijs van €7.70 per pakket. Het gewicht per pakket is ca 200gr. Dit is de enige manier om een pakket van dit gewicht te volgen in het buitenland via Track & Trace. Daar er nogal eens pakjes zoek raken in het buitenland, is Track & Trace vereist.

Bij toeval ben ik er vandaag achter gekomen dat de prijs voor deze dienst per 1 januari wordt verhoogd naar €14.30. Dit is een prijsverhoging van 85.7%

Deze prijs is hoger dan onze productprijs, hetgeen betekent dat wij de net opkomende handel met onze buurlanden zeer waarschijnlijk op onze buik kunnen schrijven.

Reactie van TNT? Tja, erg vervelend voor u, maar wij kunnen er niets aan veranderen.....

Gelukkig heb ik nog een hele dag de tijd om een alternatief te zoeken. :-\

 

 

mod-edit:titel aangepast en duidelijker gemaakt voor meelezers

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Mijn ervaring is dat b.v. UPS veel betere service geeft dan TNT. Soms belt een UPS chauffeur om te vragen hoe laat 'ie het beste een zending kan afleveren. Dat doet TNT niet, die laten je het ergens ophalen bij een sigarenwinkel aan de andere kant van het dorp, of zo.

Ik ben wel tevreden over de persoon die de pakketjes bij mij aflevert voor TNT, meestal stopt 'ie het in de papiercontainer zodat ik niet de deur uit hoef om het op te halen. FedEx heeft een keer een dure mobiele telefoon gewoon op de deurmat gezet, in de motregen, en ik kwam pas na middernacht thuis.

 

Link naar reactie
  • 0
Zulke constructies zijn er al, oa. postcollect (via DPD) en verschillende fulfilment bedrijven bieden dit al aan.

Zo'n constructie dempt de prijs wel, maar zorgt niet direct voor betere service van TNT of andere vervoerders.

 

Lijkt mij dus voor verbetering vatbaar? Niet primair focussen op prijs, maar op servicelevel met een stevige penalty voor iedere keer dat het minimaal vereiste serviceniveau niet wordt gehaald? Moet jij eens kijken hoe snel de dienstverlening op peil komt en blijft zodra partijen moeten dokken als ze het niet doen! ;)

 

En ja, het lijkt mij dat bij voldoende groot volume dit soort afspraken te realiseren zijn.

 

 

 

 

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

TNT Post Pakketservice is hier in elk geval heel erg moeilijk mee, kan ik vertellen. Zij lijken zich soms (onterecht) onsterfelijk te wanen. Bij hun collega's van TNT Mail lijkt het al wel doorgedrongen te zijn dat ze niet de enige op de markt zijn en daar zijn ze een stuk flexibeler. Ik denk wel dat het beleid van TNT Post Pakketservice op korte termijn om zal gaan, anders zijn ze over een paar jaar van de markt verdwenen.

Link naar reactie
  • 0

Het probleem is voor ons in feite opgelost door pakketten bestemd voor het buitenland vanuit Duitsland te verzenden.

Kosten voor een aangetekend pakket tot 1kg binnen heel Europa, €5.50. Een pakket binnen Duitsland €5.70

Binnen Nederland versturen wij nu voorlopig met DHL4you, €4.95 per pakket. Levertijd is wel ca. 5 dagen binnen Nederland.

 

Misschien is cheapcargo een goede tip voor ondernemers die niet aan de grens wonen. Deze website geeft heel duidelijk de kosten per vervoerder weer.

Mocht ik nog interessante aanbiedingen binnen krijgen, dan zal ik ze posten. Helaas is er tot op heden nog geen goedkoop alternatief aangeboden via de bekende vervoerders.

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ik heb eenzelfde probleem wat hier goed op aansluit en daarom zou ik hem graag hier willen stellen ipv een topic ervoor te openen.

 

Ik zoek een goede oplossing om pakketten te versturen naar afnemers wereldwijd (uitsluitend b2b). De afmetingen en gewicht zitten tussen klein en groot in waardoor het lastig is om een goede prijs te vinden.

 

Case: Zending naar Australie. De doos die ik verstuur is 60x37x35cm en weegt 11kg of soms een doos van 70x50x40cm en 18kg. Hiervoor zou ik bij DHL met mijn huidige korting resp. zo'n 240 en 360 euro voor betalen. Dat is niet te betalen aangezien het ongeveer de waarde van de zending is. Hierdoor kunnen we het nooit meer voor een acceptabele prijs in de winkel krijgen. want er komt nog eens invoerrechten bij.

 

Een expediteur of DHL Global Forwarding (Air Freight) is onhandig want leveren niet deur tot deur en zowel dan is het gigantisch duur. Expressdiensten zoals hierboven beschreven zijn ook geen goede optie.

 

TNT post is het enige wat in de buurt komt van een acceptabele prijs. Komt dan ongeveer neer op 100 euro voor een grote doos aangetekend.

 

Heeft iemand een goed alternatief of komt er niks in de buurt van TNT Post? En is het slim om dit soort zendingen wereldwijd aan TNT Post te laten doen (aangetekend uiteraard). Ik verstuur onder andere naar Belgie, Spanje, Griekenland, Australie, Hong Kong en niet hoofdzakelijk naar 1 bepaald land.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb geen prijswijziging van TNT doorgekregen van mijn fulfilment partij. ( Webvoorraad )Heb vaak zendingen naar Belgie en ben dus blij met mijn tarieven !

 

Verzending

Per Pakket Internationaal (BE/ DE) economy         € 5,75

Per Pakket Internationaal (FR/ UK) economy         € 9,85

 

 

Groetjes Roosmarijn

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

 

Bij toeval ben ik er vandaag achter gekomen dat de prijs voor deze dienst per 1 januari wordt verhoogd naar €14.30. Dit is een prijsverhoging van 85.7%

Deze prijs is hoger dan onze productprijs, hetgeen betekent dat wij de net opkomende handel met onze buurlanden zeer waarschijnlijk op onze buik kunnen schrijven.

Reactie van TNT? Tja, erg vervelend voor u, maar wij kunnen er niets aan veranderen.....

Gelukkig heb ik nog een hele dag de tijd om een alternatief te zoeken. :-\

 

 

mod-edit:titel aangepast en duidelijker gemaakt voor meelezers

 

 

Mod-edit: Parcel international heeft zich na twee weken afwezigheid helaas weer gemeld op ons forum met spamlinks en zonder constructieve bijdragen. Dit was voorlopig de laatste bijdrage van Parcel International aangezien Parcel International geen toegang meer heeft tot Higherlevel. Mocht parcel international een goed argument hebben om ons te overtuigen waarom parcel international zich als normale deelnemer zal gedragen dan kunnen ze contact met ons opnemen

Link naar reactie
  • 0

Beste Roosmarijn,

 

Ik ben zeer benieuwd via welke partij je pakketten verstuurd en om welke aantallen het gaat.

Helaas heb ik tot op heden nog geen goede aanbieding gekregen. Voorlopig zullen wij via DHL en Deutsche Post blijven versturen versturen.

Link naar reactie
  • 0

Ik stuur ook regelmatig pakjes naar belgie. Echter werken de tracktrace codes bijna nooit. Terwijl ik er wel voor betaal ( het is nu verhoogd naar 13 euro)

 

Elke keer als ik de code check duim ik maar weer dat de code het doet. Toch te gek voor woorden eigenlijk?

 

Hierdoor kan ik niet langer PayPal aanbieden voor belgische klanten omdat PayPal alle claims afwijst als ik een niet werkende tracing number opgeef. Ook al heb je een kassabon en een verzendbewijs met datum en stempel daar kijken ze niet naar.

Formerly known as Knuffelbeertje

Link naar reactie
  • 0

Ok heb dus een serieuze klacht over TNT Post. Ik word er helemaal gefrustreerd van. Ik vermoed de postbezorger ervan dat hij mijn pakjes achterover drukt. Echt harde bewijzen heb ik niet want er komen hier wel 3 verschillende postbezorgers.

 

Klacht 1:

Pakket van 200 euro onder rembours verstuurd. Pakket is niet betaald aan de postbode en het pakket is retour afzender gegaan op 8 maart 2011. Nooit terug ontvangen. (ik ben bezig een onderzoek te laten instellen)

 

Klacht 2:

3 pakketjes besteld uit China op dezelfde dag. Waarde 125 euro per stuk. 2 ontvangen op dezelfde dag. De andere 'unsuccesful delivery' prima dan ligt die op het postkantoor. Echter geen afhaalbriefje en op het postkantoor ligt die ook niet. Contact opgenomen met TNT Post om het chinese tracktrace nummer om te laten zetten naar een nederlandse zodat ik kan zien waar het pakket zich precies bevind, maar het tracktrace nummer is onbekend. Raar, want het tracktrace nummer RA041589286CN doet het wel op deze site: http://www.track-trace.com/post

 

Zucht!

Formerly known as Knuffelbeertje

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 189 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.