• 0

Adwords BTW betalen en verminderen?

Ik heb diverse klanten die Adwords diensten bij mij hebben afgenomen. Ze betalen aan mij bijv. 400 ex. BTW voor budget en ik voeg 400 euro toe aan Google Adwords (zonder BTW). Het resterende BTW bedrag heb ik netjes betaald aan de belastingdienst (onder 4a Leveringen/diensten uit landen buiten de EU), maar niet verrekend als voorbelasting.

 

Ben ik verplicht om de BTW van Adwords sowieso af te dragen aan de belastingdienst en kan ik dit niet aftrekken als voorbelasting?

 

M.a.w. doe ik het zo goed?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ja je bent verplicht om het af te dragen, maar je mag het ook terugvragen bij 5b.

 

Dus je hebt het niet helemaal goed gedaan, je hebt jezelf tekort gedaan door het niet terug te vragen.

 

gezien je andere vraag over kleine ondernemersregeling zou het dus goed kunnen dat je alsnog onder die grens komt? of is de groei zo hard gegaan dat dat niet meer zal uitmaken?

 

In de toelichting op de aangifte omzetbelasting staat wat je mag terug vragen en aangegeven bedragen bij vraag 4a horen daarbij

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ja je bent verplicht om het af te dragen, maar je mag het ook terugvragen bij 5b.

 

Dus je hebt het niet helemaal goed gedaan, je hebt jezelf tekort gedaan door het niet terug te vragen.

 

gezien je andere vraag over kleine ondernemersregeling zou het dus goed kunnen dat je alsnog onder die grens komt? of is de groei zo hard gegaan dat dat niet meer zal uitmaken?

 

In de toelichting op de aangifte omzetbelasting staat wat je mag terug vragen en aangegeven bedragen bij vraag 4a horen daarbij

 

 

 

Kan ik het dus in hetzelfde kwartaal boekhoudkundig afdragen en als voorbelasting aftrekken, zodat het per saldo nul is?

Link naar reactie
  • 0

ja, sterker nog je moet in hetzelfde kwartaal aangeven en terugvragen. Als je het nu nog wil corrigeren moet dat officieel via een suppletie aangifte over de al aangegeven tijdvakken. Maar mede omdat je ook met de kleine ondernemingsregeling te maken hebt zou ik het op de aangifte over het 4e kwartaal doen. anders word het wel heel ingewikkeld.

Link naar reactie
  • 0

Hoi!

 

Nu blijkt dat ik nog facturen heb van Adwords als kostenpost en daarover BTW moet afdragen (kan ik dus ook direct weer vereffenen, per saldo dus 0) Kan ik dat ook in het laatste kwartaal boeken en opgeven, ongeacht dat het in eerdere kwartalen zou moeten opgegeven worden? Of moet ik nu wel een suppletieverzoek indienen?

 

MVG

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 117 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.