• 0

Prijs bepalen

Ik ben op dit moment bezig met het importeren van producten vanuit India. Ik ga de producten eerst verkopen om ze vervolgens pas te importeren.

Ik wil nu een catalogus en een prijslijst maken.

Kan iemand mij helpen met het bepalen van de prijzen? Het zijn allemaal verschillende producten met verschillende afmetingen en gewichten etc.

Ik weet alle bijkomende kosten wel (invoer rechten, btw, transport etc). Het probleem is dat ik nu van te voren de transportkosten moet weten zodat ik de totale kostprijs kan berekenen.

 

Zijn hier trucjes voor?

 

Ik hoor het graag van jullie.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je kan de mooiste berekeningen maken maar het belangrijkste is toch "wil de markt die prijs er voor betalen" en wat vragen je concurrenten voor deze producten?

 

En eerst verkopen en dan importeren betekent dat dan ook dat mensen vooraf moeten betalen?

 

Kunnen de producten alleen via internet bekeken worden of heb je ook mogelijkheden om ze te laten zien? Dat maakt natuurlijk ook een verschil in jouw kosten.

Link naar reactie
  • 0

De mensen zullen een voorschot moeten betalen. Ik zal zelf te denken aan 30 a 50%, zodat ik zelf hier geen investering in hoef te doen.

 

Ik ben van plan om eerst samples over te laten komen. Deze samples kan ik dus ook eerst aan de mensen zelf laten zien voordat zij tot koop over gaan.

 

Op de markt waar ik aan de slag ga is het vanzelfspreken dat zij nog kunnen onderhandelen over de prijs als zij een grote inkoop doen. Vandaar dat ik dan wel in mijn achterhoofd prijzen willen hebben tot hoe ver ik zou kunnen gaan.

 

Dus vandaar dat ik af vraag of er trucs zijn die hiervoor gebruikt kunnen worden. Bijvoorbeeld een standaard aantal % wat ik er boven op zou kunnen doen. Dit lijkt me alleen lastig omdat het hier om verschillende producten gaat met andere gewichten en afmetingen.

Nog tips/trucs?

Link naar reactie
  • 0
Het zijn allemaal verschillende producten met verschillende afmetingen en gewichten etc.

 

is een lastige opgave omdat per product uit te rekenen zeker als er geen verband is tussen volume en gewicht. Misschien toch maar uit gaan van het aantal producten per container en die delen op de kosten?

 

omdat ik een beetje met hetzelfde probleem zit (alleen binnen Europa) ben ik ook benieuwd hoe je dat moet berekenen per product.

 

het product wat ik op het oog heb varieert wel in grote van gewicht en prijs maar minder in volume. Als je dan uitgaat van verzendkosten per volume kom je wel bij de goedkopere producten met te hoge kosten.

 

Met Google al gezocht naar software of Excelsheets hiervoor maar tot nu toe zonder resultaat.

Link naar reactie
  • 0

Het is inderdaad een lastige opgave, maar ik heb ondertussen contact gehad met mijn leverancier. Hij verteld mij dat ik er van uit moet gaan dat ik voor het gehele transport traject 15 tot 20% op de prijs moet gooien. Hij heeft dit redelijk ruim genomen.

 

Ik zal je op de hoogte houden als ik meer weet en hoe dit af loopt. Al zal dit pas over een aantal maanden zijn.

 

Bedankt voor jullie hulp.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben op dit moment bezig met de verkoopprijs te betalen.

 

Ik ben in een excel bestandje bezig. Tot zover ben ik:

Ik begin met de inkoopprijs, daarnaast doe ik er 20% bovenop ivm geschatte transportkosten

Daar doe ik nog is 2,7% bovenop ivm invoerrechten.

Nu zit ik met de BTW. Moet ik boven het bedrag wat ik op dit moment heb (kostprijs) 19% BTW doen?

Of moet ik eerst me marge betalen en die bovenop me kostprijs doen om dan vervolgens boven die 'verkoopprijs' nog is 19% BTW te doen.

 

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Link naar reactie
  • 1

Eerst je marge uiteraard!

 

Even over je originele vraag:

Het is niet zo moeilijk, je hebt per product een inkoopprijs of zelfs een gewicht in bijvoorbeeld Excel. Gewoon de totale verzendkosten delen door een totaal (inkoopprijs of gewicht) en vermenigvuldigen met de hoeveelheid van een product.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Of je rekent het om met een maatstaf die een geschat volume van het product weergeeft, een klein product krijgt bijvoorbeeld een 1, een middelgroot product bijvoorbeeld een 3 en een groot product bijvoorbeeld een 6.

De transportkosten deel je dan door het totaal aan "punten", en door dit getal te vermenigvuldigen met het aantal punten voor ieder individeel poduct weet je de transportkosten per product.

Webwinkel met gouden en zilveren sieraden met edelstenen.

www.KleurJuwelen.nl, geef je leven wat kleur!

Link naar reactie
  • 0

@Djluc, bedankt dat wou ik weten inderdaad.

Het probleem is juist dat ik van te voren niet weet hoeveel de verzending kost.

Maar de leverancier zegt dat het gebruikelijk is dat er tussen de 15 en 20% bovenop de prijs moet worden gedaan voor de transport, dus daar ga ik in het eerste geval maar van uit dan.

Link naar reactie
  • 0

@Djluc, bedankt dat wou ik weten inderdaad.

Het probleem is juist dat ik van te voren niet weet hoeveel de verzending kost.

Maar de leverancier zegt dat het gebruikelijk is dat er tussen de 15 en 20% bovenop de prijs moet worden gedaan voor de transport, dus daar ga ik in het eerste geval maar van uit dan.

 

Als je totaal gewicht en volume hier vermeld van de goederen kan ik wel een schatting maken van de echte kosten, hiernaast kun je ook bij diverse vervoerders heel snel nagaan wat het vervoer zal kosten. Hiermee is de vraag dan ook snel opgelost.

 

Ik begrijp dan ook niet dat je dit niet van te voren kan weten want dat kan natuurlijk wel.

 

veel succes

Link naar reactie
  • 0

Ik koop de producten niet van te voren in. Dus ik weet nog niet hoeveel ik in totaal ga inkopen en hoeveel het gewicht en volume etc is in totaal.

Ik ga ze eerst verkopen en dan pas koop ik ze tegelijk in dus vandaar de vraag.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik koop de producten niet van te voren in. Dus ik weet nog niet hoeveel ik in totaal ga inkopen en hoeveel het gewicht en volume etc is in totaal.

Ik ga ze eerst verkopen en dan pas koop ik ze tegelijk in dus vandaar de vraag.

 

Dan maak je een aantal scenarios, dan heb je dat ook opgelost, gaan verkopen zonder je kosten te weten wordt een lastig verhaal en die leverancier aanspreken op z'n schatting gaat 'm ook niet worden.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 152 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.