• 0

Belasting engheid

OK, ondernemen is fun... Maar vergeet de belastingdienst niet. Hier even een paar tips:

 

Zorg dat je altijd direct schriftelijke antwoorden stuurt, dus als je b.v. iets niet kan/wil betalen, stuur direct een briefje met je onderbouwing. De belastingdienst neemt contact met je op om de verdere gang van zaken te bespreken.

 

Zorg dat je iemand hebt die je met de belastingen kan helpen. Belastingadviseurs zijn er in alle geuren en smaken, zorg dat je even rondkijkt en rondvraagt voordat je iemand vertrouwd.

 

Neem de belastingdienst serieus! Mocht je ooit failliet gaan en je hebt regels m.b.t. de belasting dienst overtreden (ook als je de regels niet kende), de curator ziet dat als bestuurders aansprakelijkheid....

 

Ik werd net gebeld door de belastingdienst, dus vandaar deze post  :-/

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

INDEED .... want zo ken ik ook nog een paar rare praktijken bij de belastingdienst.

Want is toch echt van de zotte, dat als je failliet gaat de Belastingdienst (en dus het Rijk) eerst zijn centen krijgt en toeleveranciers die je nog moeten betalen achteraan mogen sluiten.

Slaat in mijn opinie helemaal nergens op. Want als die toeleverancier nou juist op dat geld zit te wachten om zelf weer betalingen te doen .... go so on.

Ik vind dus dat de Belastingdienst in mijn ogen met hun policy de ene ondernemer na de andere om zeep helpt.

Maar laten we positief blijven! Regel alles tot in de puntjes en neem vooral iemand in de arm die er echt verstand van heeft.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Naast het inschakelen van een belastingadviseur kun je je ook zelf verdiepen op diverse onderwerpen.

 

De komst van de euro maakte een snelle update van de herziening inkomstenbelasting noodzakelijk noodzakelijk, onder regie van Accon Accountants en Belastingadviseurs. U komt vragen tegen als:

 

Wat is verzamelinkomen en waarvoor dient het?

Wat is het overgangsrecht voor de verliesverrekening?

Wanneer wordt de gebruikelijkheidstoets toegepast en wat is de uitwerking daarvan?

Wat betekent de afschaffing van de aftrek voor beroepskosten?

Is grondrente en bouwrente aftrekbaar als eigenwoningrente?

 

Deze vragen worden besproken in

Geactualiseerd: Herziening Inkomstenbelastingin The Question Library van KPMG Consultancy.

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 252 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.