• 0

Huis kopen en gedeeltelijk doorverhuren aan studenten

Hallo,

 

Allereerst de beste wensen voor 2011. Dat het maar een mooi ondernemersjaar mag worden!

 

Mijn vriendin en ik willen graag een hoeve kopen (€ 850.000 k.k.) en een deel van die hoeve gebruiken om in te wonen. Een ander deel willen we verbouwen (hebben we ongeveer €100.000 voor nodig) en vervolgens gaan verhuren aan 6 studenten of Aio's die daar ook met hun paard kunnen staan (verwachte huurinkomsten 500 euro bruto per student). Op basis van onze inkomens zouden we een hypotheek van rond de €600.000 kunnen krijgen. We brengen zelf €100.000 in. Zou zoiets kunnen slagen en is het de moeite waard om dit in een business plan uit te werken of zeggen jullie bij voorbaat al niet aan beginnen?

 

Vriendelijke groeten,

 

Bastiaan

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Is je huurprijs redelijk en denk je dat er voldoende vraag is? Daar zou ik beginnen voor je jezelf helemaal op financiering e.d. gaat storten!

 

Of 100k als eigen vermogen voldoende is vraag ik me af, het zou kunnen maar dan moeten je vaste inkomsten wel voldoende zijn. Meestal is het wat lastiger om een hypotheek te verkrijgen voor verhuur omdat er een bescherming van de huurders ontstaat. Dan is het voor de bank lastiger om het pand te verkopen mochten jullie het niet meer kunnen betalen.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Zo te zien zit er een erg groot gat tussen wat jullie maximaal kunnen lenen en dat wat je nodig hebt. Zonder huurcontracten zal het moeilijk zijn om daar financiering op te krijgen en aangezien jullie eerst moeten verbouwen voordat je kunt verhuren lijkt me dat een moeilijke zaak.

 

Overigens, op het moment dat je een deel gaat verhuren dan is over dat deel geen hypotheek rente aftrekbaar. Bovendien valt dat deel in de box 3 heffing (gezien het lage bedrag aan eigen inbreng zal dat wel meevallen). Hebben jullie daar rekening mee gehouden bij het rekensommetje?

 

Misschien even verder zoeken naar een object wat goedkoper is (moet in deze tijd toch mogelijk zijn) zodat je het kunt aankopen binnen jullie financieringsruimte.

ahqbeheer: participatie, vastgoed, advies en coaching

www.websitevanons.nl leverancier van brand spinazie

Link naar reactie
  • 0

Dank voor jullie reacties & tips. De vraag naar dit soort woonruimte is geen probleem waarschijnlijk. Een goedkoper pand dat dezelfde mogelijkheden qua verbouwen en locatie biedt, is waarschijnlijk moeilijker te vinden, maar dat zullen we even gaan bekijken. En dan verder gaan rekenen!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 260 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.