• 0

Marge arbeid verrekenen in verkoopprijs webshop

Hallo!

 

Ik ben nieuw op dit forum en weet niet of ik mijn bericht in de juiste categorie heb geplaatst. Ik heb al een poging gedaan om een bestaand antwoord op dit forum te vinden, maar ik kon het niet vinden.

 

Op dit moment ben ik bezig met het bepalen van mijn verkoopprijs voor een kledingstuk die ik via mijn eigen webshop zal verkopen. De verkoop zal, zoals bij velen van jullie, eerst vanuit huis gaan. Voor de verkoopprijs heb ik al diverse componenten vastgesteld, maar nu vraag ik mij af wat een realistisch bedrag is voor de kostenpost Arbeid? Wat zijn reele kosten die ik in acht moet nemen voor al het verrichte arbeid van het verwerken van een bestelling van ontvangst order via webshop tot het in de brievenbus gooien van het pakketje? Ik heb hier werkelijk geen idee?! Als ik echt mijn uren in rekening moet brengen dan ben ik minstens 30min voor één bestelling bezig en dan wordt het een duur kledingstuk

 

Hopelijk begrijpen jullie mijn vraag en heeft er iemand specifieke ervaring mee als het gaat om de verkoopprijzen bij webshops.

 

Alvast bedankt! En uiteraard een succesvol 2011 toegewenst!

 

Groet

Bazztiaan

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Die 30 minuten, is dat echt de tijd voor het inpakken, verwerken en afsluiten van een bestelling?

Dat moet op zich efficiënter en veel sneller kunnen. In mijn eentje kon ik bijvoorbeeld ongeveer 10-15 bestellingen per uur verwerken. Dat was dan van uitprinten van de pakbonnen tot het verzamelen van alle artikelen, inpakken en voorzien van een etiket. Daar mag ook nog bij vermeld worden dat ik vooral orders verwerkte die bestonden uit 3 tot 5 orderregels die in een magazijn van 75m2 verspreid lagen. Ik moest dus nog het nodige loopwerk verrichten.

 

Als je de kleding op voorraad hebt dan zou je echt niet meer dan 5 minuten per bestelling kwijt moeten zijn. Je print de pakbon(nen), verzamelt de juiste kleding per bestelling, pakt ze in en voorziet ze van een label. Ik neem aan dat je nog geen magazijn van tientallen m2 hebt en dat je dus niet veel zou hoeven te lopen om de bestellingen te verzamelen.

Stel dat je jezelf een uurloon van 20 euro zou geven dan zou je grofweg 1.60 euro per bestelling als arbeidskosten kunnen rekenen. Deze kosten kan je verwerken in de marge van je product of in de verzendkosten. Best verwerk je deze kosten in de marge van je product.

Link naar reactie
  • 0

De vraag is wel interessant, Wouter doet een kostprijs per product berekening met alleen de directe kosten.

 

Wat jij vraagt kan ook anders opgevat worden: Je besteed een bepaalde tijd aan je onderneming en moet daarvoor eigenlijk loon krijgen. Nu is winst bij een eenmanszaak je loon. Het is echter wel goed om te kijken hoeveel je moet verkopen om zowel je inkoop als je directe kosten als je overheadkosten te kunnen betalen. Overhead ben jij dan met uren die je steekt in alle overige zaken. Dat bepaalt namelijk je uiteindelijke resultaat.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Is je gehele website nog nieuw? Zoals je zelf al aangeeft is het niet realistisch om uit te gaan van alle tijd die je er nu in steekt. Ik zelf ga nu uit van de kosten die in de nabije toekomst kwijt zal zijn aan het verpakken van artikelen, dwz als er meerdere pakketten per dag weg gaan. Dit levert aanzienlijke tijdwinst op, zoals opstarttijd, adresseren, inpakken en maar 1x naar het postkantoor.

 

Net zoals de overheadkosten: wellicht is dat ook iets om tijdelijk in te investeren, om daarna met grotere verkoopaantallen te compenseren?

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dank voor jullie reacties.

 

De genoemde 30min was een eerste indicatie, omdat ik geheel van scratch zal beginnen, maar als ik Wouter begrijp kan dat gelukkig sneller.

 

Zoals djluc het aangaf, is winst loon bij een eenmanszaak en ik ben mij hiervan bewust, maar ik zou wel eens willen weten hoeveel mijn marge moet zijn om de arbeidskosten terug te verdienen. Wouter noemt een grove schatting van 1,60 euro en dat is volgens mij een aardig startpunt. Verder ben ik het ook met Karin eens in het begin kost gewoon veel tijd. In sommige gevallen is het deels hobbyen en neem je een kleine winst voor lief.

 

Dank!

 

Groet

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 192 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.