• 0

Prijsvergelijker voor bedrijven

Hallo

 

Ik loop al een tijdje met een idee en nu vroeg ik me af hoe jullie hier over dachten.

 

Ik loop met het idee om een soort van prijsvergelijker te openen voor bedrijven.

denk hierbij aan een independer/mijngarage idee.

De klant voert het gewenste product in en krijgt zodoende simpel een aantal offerte's,

ook zou je kunnen denken aan een online vergelijkings systeem zodat bedrijven hun eigen prijzen met die van hun concurentie kunnen vergelijken.

Mischien dat het wel lastig is ivm diversiteit van de producten die een bedrijf zou willen hebben.Maar hier zou vast een oplossing voor te bedenken zijn.

 

 

 

wat vinden jullie van dit idee. mijn dank is groot.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Er zit een verschil tussen een prijsvergelijker en een offerteopvraagwebsite. De eerste heeft, à la Independer, alle prijzen in een database zitten en stelt je in staat om gemakkelijk een zoekopdracht daarop uit te voeren en verschillen te zien, de tweede is puur een online formulier wat je invult waarna verschillende bedrijven elk los van elkaar offertes maken. Dat is een wezenlijk verschil, zowel qua concept als qua businessmodelmogelijkheden.

 

Volgens mij wil jij het eerste doen? Maar dit werkt alleen met (min of meer) gestandaardiseerde producten. Een vergelijker voor 'bedrijven' werkt dus niet, je zult een niche moeten zoeken waar dit op toepasbaar is (en waar dit nog niet gebeurt).

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 186 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.