• 0

Concurent steelt domeinnaam door schuld van hostnet bedrijf

Beste HL bezoekers,

 

Ik zit met een probleem en ik hoop dat jullie mij hiermee misschien een beetje opweg kunnen helpen,

 

Ik heb op 22-12-2010 een domeinnaam geregistreerd, hierbij heb ik een bevestigings mail van gekregen,

na een week nog geen domeinnaam op mijn naam, ik weer hetzelfde domeinnaam registreren,en kreeg weer een bevestigingsmail, maar naar 2 dagen nog geen officieel domeinnaam op mijn naam, kreeg ik vandaag het bericht dat er op een storing van hun kant was, en dat de domeinnaam al verwezen is, ik naar hostnet toe bellen en blijkt dat mijn concurent gister hetzelfde domeinnaam heeft geregistreerd en dat de domeinnaam naar hun is verwezen terwijl ik dit 2 a 3 weken geleden al had gedaan? wat nu te doen?

 

Alvast bedankt.

 

Vrg S.Hoeksma

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Lastig. Natuurlijk heel stom van HostNet, hebben zij 2 weken lang geen registraties uitgevoerd? Zolang zou een storing niet moeten duren. Aan de andere kant, als je zelf al door had dat de registratie niet werd doorgevoerd, waarom ben je niet naar een andere partij gestapt?

Link naar reactie
  • 0

Je bent afhankelijk van wat er in de voorwaarden staat bij registratie bij hostnet of je hen aansprakelijk kan stellen of niet. Met de concurrent hebben zowel jij als hostnet niets van doen.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Is ons ook al eens gebeurd, we waren volledig in de veronderstelling dat we ook de .be hadden, maar zelfs na 2 jaar de factuur netjes betaald te hebben bleek dat het domein nooit was geregistreerd door een foutje. EN uiteraard had toen iemand anders hem al geregd, meer dan excuses voor het ongemak hebben we nooit gekregen.

 

Misschien maar even contact opnemen met je concurrent en hem een beetje geld bieden?

Batterijen en Opladers voor telefoons.
Link naar reactie
  • 0

Om wat voor een soort domeinnaam gaat het? Is het een bedrijfsnaam, handelsnaam, merknaam o.i.d. van jou? In dat geval zou ik het zoeken in het terugvorderen of terugkopen van de concurrent. Lees daarvoor o.a. even dit: http://blog.iusmentis.com/2010/02/03/gekaapte-domeinnaam-terugkopen-of-terugvorderen/

 

Gaat het om bijvoorbeeld enkel een generiek woord of zin; dan geef ik je weinig kans. Je concurrent is nou eenmaal sneller geweest. Wel zou je wellicht hostnet aansprakelijk kunnen stellen omdat zij de indruk gewekt hebben dat e.e.a. op jouw naam geregistreerd was terwijl zij verzaakt hebben dat te doen. Zal lastig te bewijzen zijn + hostnet zal e.e.a. in hun algemene voorwaarden hebben uitgesloten.

 

Maar zoals je zelf zegt heb je in de gaten gehouden of het domeinnaam al op jouw naam geregistreerd was, als de tijd echt zo krap was had je gemakkelijk even bij een andere partij het domein real time kunnen registreren. Maar dat is achteraf.

www.greenmini.nl - Groene Apple Mac Mini hosting in een topklasse datacentrum - Voor de echte Apple-fanaat, maar ook voor de maatschappelijk betrokken ondernemer.

Link naar reactie
  • 0

Erg lastig, je hebt toch wel een contract ondertekend voor de domeinnaam, welke naar het SIDN had moeten gaan? Wanneer jij dat contract nog hebt, zou ik eens contact met SIDN opnemen dat jij het contract eerder getekend hebt dan je collega. Bij dit soort registraties geldt gewoon het recht van de eerste. Van terugvorderen is geen sprake, je hebt de naam immers nooit gehad.

Link naar reactie
  • 0

Erg lastig, je hebt toch wel een contract ondertekend voor de domeinnaam, welke naar het SIDN had moeten gaan? Wanneer jij dat contract nog hebt, zou ik eens contact met SIDN opnemen dat jij het contract eerder getekend hebt dan je collega. Bij dit soort registraties geldt gewoon het recht van de eerste. Van terugvorderen is geen sprake, je hebt de naam immers nooit gehad.

Zo'n contract kan je gewoon zelf uitprinten en dateren dus dat lijkt me niet bepaald bewijst? Wat wel bewijs is ten opzichte van hostnet is het feit dat daar het domein in het systeem staat vanaf een bepaalde datum. Je moet dus informatie uit hun eigen systemen hebben als bewijs tegen ze.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Erg lastig, je hebt toch wel een contract ondertekend voor de domeinnaam, welke naar het SIDN had moeten gaan? Wanneer jij dat contract nog hebt, zou ik eens contact met SIDN opnemen dat jij het contract eerder getekend hebt dan je collega. Bij dit soort registraties geldt gewoon het recht van de eerste. Van terugvorderen is geen sprake, je hebt de naam immers nooit gehad.

 

Sinds een tijdje werkt de SIDN niet meer met (papieren) formulieren en contracten.

Het bewijs 'tegen' hostnet lijkt mij de bevestigingsmail die uit hun eigen systeem komt. Maar daar schiet je bij de SIDN en de concurent niets mee op vrees ik.

www.greenmini.nl - Groene Apple Mac Mini hosting in een topklasse datacentrum - Voor de echte Apple-fanaat, maar ook voor de maatschappelijk betrokken ondernemer.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 215 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.