• 0

Luxe horlogemerk opzetten.

Beste,

 

Ik heb het idee om een luxe horlogemerk op te gaan zetten, want ik wil van mijn passie mijn werk gaan maken.

Het zouden horloges moeten worden die er luxe uitzien van goede kwaliteit zijn, en betrouwbaar zijn.

Omdat ik zelf niet de capaciteiten in huis heb om de horloges zelf te gaan maken, heb ik een Zwitsers atelier gevonden die dit voor mij kan realiseren.

Echter geld wel, je moet er minimaal 50 afnemen.

Dat is het probleem niet, want ik wil eerst 1 introductie model op de markt bregen met een gelimiteerde oplage van 2011 stuks.

2011 omdat dat het jaartal is wanneer het merk is opgericht.

 

Voor het merk zal er een website komen, en gaan wij langs verschillende juwelierszaken in de regio Twente(kom zelf uit Enschede).

Hopende dat hun zeer geinterreseerd zijn is ons producten en wellicht het merk zouden willen verkopen.

Daarnaast komt er een webshop.

 

Op latere termijn als de zaken goedlopen, zou ik een winkel willen beginnen in de stad Enschede, die ook de horloges gaat aan bieden.

Een soort van flagship store dus.

Hoeft niet een heel groot pand te wezen, maar hier komt ik een andere keer nog op terug.

 

De naam van het merk zet ik hier bewust niet neer, omdat het anders in de zoekmachine's terecht zal komen.

Pm me als je interesse hebt, en dan kan ik je eventueel een preview van de website laten zien.

 

De prijs van een horloge zal zijn tussen de 300 tot 400 euro.

Deze prijs omdat wij vinden dat onze horloges voor een groot deel van de bevolking te betalen moeten zijn

 

Op de gelimiteerde oplages zal op de achterkant van de kast van het horloge dit komen te staan: #0001/2011

Daaronder komt nog een ander nummer te staan, wat je kan gebruiken om het horloge op echtheid kan controleren doormiddel van onze website.

 

Nu komt eigenlijk de vraag.

 

In het begin zal je een groot budget moeten hebben, om de horloges te kunnen produceren.

Nu bestaat er zoiets als www.kickstarter.com, waar je een project aan kunt maken en doormiddel van een video en/of verhaal personen geld kunnen doneren, om de productie te kunnen starten.

Echter geld dit alleen voor creative dingen zoals, website's, gadget etc.

Bestaat er echter ook zoiets voor het idee wat ik heb?

 

Als jullie nog een ander idee hebben om hierbij te voegen, hoor ik dat graag

 

Met vriendelijke groeten,

Timo

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

@djluc

 

Ik zou het eerst in de webshop willen hebben van de offciele site, en binnen afzienbare tijd zou ik naar aantal juweliers hier in de regio(Twente) gaan, om het merk te presenteren.

 

@rk

 

De mensen die vanaf 25 euro/dollar "doneren" krijgen van mij 15 procent korting op het limited edtion horloge

Link naar reactie
  • 0

@djluc

 

Ik zou het eerst in de webshop willen hebben van de offciele site, en binnen afzienbare tijd zou ik naar aantal juweliers hier in de regio(Twente) gaan, om het merk te presenteren.

Je wilt tegen normale marktprijs met je laagste tarief van 300 euro een omzet halen van 600.000+ met deze collectie. Je wilt dan een webshop en wellicht eventueel wat winkels bezoeken.

 

Heb je uberhaupt een plannetje gemaakt o.i.d. om 2000+ horloges te gaan verkopen? Dat zijn nogal wat bezoekers op je website! Daar ben je niet zomaar doorheen gewerkt, dat is bijna 10 horloges per dag als het in een jaar moet gebeuren. Hoeveel horloges van 1 type denk je dat een juwelier inkoopt?

 

Het idee is goed, mooie horloges, mooie prijs, uit het land van de horloges, schitterend. Maar het lijkt alsof je met name vanuit het product denkt en je niet denkt vanuit de klant. Wil die 300 euro of meer voor je horloge betalen, zo ja hoeveel mensen zijn dat en hoeveel kan je er dan verkopen. Daar begint het, bij iemand die daadwerkelijk je eerste horloge wil kopen.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

@djluc

 

Waar haal jij die 600.000+ euro vandaan?

Die heb je mij nergens neer zien zetten?

 

Er zijn hier genoeg mensen de 300+ euro willen betalen met een grens tot 400 , duurder worden de horloges van het merk niet.

Ken redelijk wat mensen die veel duurdere horloges hebben dan 300-400 euro.

 

@rk

 

Dat bedoel ik dus, een super mooi budget om meteen marketing en display materialen van kunnen te betalen.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je voor dit soort idioterie in America moet zijn. Ik heb een aantal weken geleden ook gezocht naar een nederlandse crowdfunder, die is er ook maar zijn allemaal kleine bedragen. http://www.crowdaboutnow.nl/

 

Ik geloof ook dat abn er mee bezig is http://www.depers.nl/economie/496609/ABN-bouwt-platform-voor-crowdfunding.html

 

Allemaal nederlands geleuter en gezeur of de AFM papiertjes wel in orde zijn.

 

Snelste manier - mits je ervan overtuigd bent dat de massa het mooi vind: LLC opzetten in delaware, zodat je een merchant amazone account kunt maken en gebruiken (er zitten wat haken en ogen aan een nieuwe amazone account)

 

Ik weet niet wat de fiscus hier van gaat vinden, misschien dat een fiscalist wat kan zeggen over zo'n soort constructie....

Link naar reactie
  • 0

@T.C.J.W.E

 

Zelf niet eengedacht , hahah.

 

@Starterscoach

 

Kan wel een goed ideen zijn, maar dan moet ik meteen al minimaal 50 modellen meteen verkopen;

Dit vind ik jammer, want ik wil juist dat ook juweliers vanuit een kleine voorraad kunnen verkopen.

Link naar reactie
  • 0

 

Dit vind ik jammer, want ik wil juist dat ook juweliers vanuit een kleine voorraad kunnen verkopen.

 

Ik zou eens een middag vrij nemen en bellen met enkele juweliers (buiten de Twente regio) en ze vragen:

- welke eisen ze stellen aan een horloge voordat ze het opnemen in hun assortiment.

- tegen welke betalingscondities ze bereid zijn om van een onbekende beginnende producent af te nemen.

Ik vermoed dat dit al een grote openbaring voor je zal zijn.

 

Overigens ben ik zelf horloge liefhebber en vraag mij af hoe je aan het case-design gaat komen.

Er lopen bij mijn weten erg weinig horloge ontwerpers in Nederland rond. Of laat je dit ook door de Zwitserse leverancier regelen?

 

Link naar reactie
  • 0

@Jaguar

 

Ik wil ze eerst via de webshop aan bieden, in een iets later stadium bij de juweliers.

Ik neem de tijd als ik de horloge's binnen heb en er al een paar verkocht heb.

Dit doe ik zodat de juweliers waar ik langs kom, meteen de horloges kunnen zien.

 

De case word in eerst instantie dan ook geleverd door het atelier.

Maar die kun je in nederland ook wel laten produceren.

 

@AG Consulting

 

Hier komt ik misschien later nog wel op terug.

Link naar reactie
  • 0

In horlogewereld word veel uitgewisseld. Veel dure merk uurwerken worden opdezelfde plek gerepareerd (of uurwerk vervangen) en maken gebruik van elkaars uurwerken,

 

Breitling is een goed voorbeeld. Breitling maakt gebruik van uurwerken van andere fabricanten en ontwerpt zelf eigenlijk alleen de kasten en de wijzerplaten.

 

In Dokkum hebben wij een fabricanten van onze eigen exclusieve nederlandse horloges.

Een jong bedrijf die een aantal jaren terug, net als jou door een horloge liefhebber is opgezet.

 

Mijn advies aangezien je een markt niche wilt betreden:

 

Schakel een marketing bureau in en/of vindt een geschikte compagnon met kennis en een netwerk in/ binnen de branch.

En probeer de vraag naar jouwn product te laten pijlen d.m.v. een Digitaal voorbeeld voordat je ze daadwerkelijk in productie laat nemen.

 

Voor je het weet zit je met 2000 horloges in je maag.

 

300-400 euro (retail?) voor een oplage van 2011 stuks lijkt me aan de lage kant om je kosten er uit te halen.

 

Denk aan:

- garantie-afhandeling,

- onderdelen

- reparatie service die afgekocht moet worden (neem aan dat je dat niet zelf doet)

- marketing kosten

- de bouw, onderhoud en hosting van je webwinkel

- het (af)kopen van het horloge ontwerp (exclusieviteit, goedvoorbeeld: het overleiden van de Spartamet)

 

Mocht er nog wat overblijven, dan is er nog altijd de belasting dienst.

 

Succes

Link naar reactie
  • 0

@anymous

 

Het horloge ontwerp, dus het afkopen van het horloge hoeft niet.

Een goede kennis van mij heeft jaren geleden een ontwerp laten vast leggen, dus daar hoeft het geld niet meer voor betaald te worden, dat is aan aantal jaar geleden al gebeurt.

 

Nauurlijk krijg ik ook eerst een digitaal voorbeeld te zien, voordat ze het daadwerkelijk in productie nemen.

Daarnaast is er een optie om een echt model (waarvan er dus 1 is gemaakt) thuis kan krijgen.

 

De garantie op het horloge word een 2 jaar lange garantie, er komt waarschijnelijk een mogelijkheid om voor een klein bedrag levenslange garantie te krijgen.

 

Onderdelen

Wat bedoel je precies hiermee?

Opbergboxen en dergelijke?

 

Reparatie service, ken ik een juwelier voor, die dit voor mij kan realiseren.

Dit bedrijf zal dan ook een deel van de collectie gaan verkopen.

 

Marketing kosten.

Die zullen in eerste instantie niet al te veel wezen.

Via de webshop bied ik ze eerst aan.

Ken een paar personen die gratis of tegen een superklein bedrag, reclame willen maken.

Dan lijkt mij dat goede marketing, en als het merk meer naamsbekendheid krijg is er natuurlijk een groter budget(door eerder verkochte modellen)om bijv. billboard, abri etc. reclame te gaan maken.

 

De bouw, onderhoud en hosting van de site/webshop.

Regel ik allemaal zelf, heb zelf een diploma voor grafisch vormgever, en weet alles van ontwerp, realisatie etc.

Link naar reactie
  • 0

Als horloge liefhebber, ik heb er maar 1 maar wel een luxe en met levenslange garantie, snap ik de link tussen luxe en de verkoopprijs van 300 tot 400 euro niet.

De markt van horloges tussen de 300 en 400 euro zit vol met gevestigde merken ( Seiko etc.) en "hippe" merken ( Diesel etc. ) uit andere branches die hun naam hebben verpand aan horlogemakers uit het verre oosten.

 

Met de optie: levenslange garantie kom je alweer in heel ander segment en kan je de verkoopprijs gerust hoger maken en dit gewoon als standaard gaan voeren.

 

 

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie
  • 0

Voor de prijs van 300-400 zijn de horloges voor dat geld luxe.

Natuurlijk niet te vergelijken met een Audemars Piguet, Cartier, Officine Panerai etc.

Die zitten in een heel ander segment.

 

De extra levenslange gerantie die je dan erbij kan kopen, is gewoon een gevoel voor jezelf.

Oh verdomme horloge stuk, er word naar gekeken waarvoor, en is het een fout die bij het merk ligt, en niet aan de gebruiker dan geld de garantie erop

Link naar reactie
  • 0

Wat ik probeer duidelijk te maken is dat dat het misschien verstandiger zal zijn het gat te vullen tussen de "standaard " ( 400 euro) en de " wat luxere " ( minimaal 1000 euro).

Met een verkoopprijs van 600 tot 700 euro kan je levenslang garantie geven en een duurdere prijs vragen aan de detaillisten zodat er meer financiele ruimte is een marketingscampagne op te zetten waarbij je ook kan denken aan guerrilla marketing waarbij je de campange richten gaat op " trendy " twintigers.

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie
  • 0

Dit kan ik later nog toepassen

 

Het eerste model wat er komt , is een met een gelimiteerde oplage van 2011 stuks een tijd het enige model.

 

Als we op de helft zitten van de resterende horloges, dan worden er nieuwe modellen geproduceerd, en daar kan wel eens een uitschieter bijzitten kwa prijs.

Link naar reactie
  • 0

Die zullen in eerste instantie niet al te veel wezen.

Via de webshop bied ik ze eerst aan.

Ken een paar personen die gratis of tegen een superklein bedrag, reclame willen maken.

 

Lees hierboven

 

Tegen wie heb je het nou, want je citeert jezelf...............

Het valt mij op dat er nogal wat bedenkingen komen van de users op dit forum. Ik zou ze ter harte nemen want normaliter worden frisse ideeën hier met veel enthousiasme opgepakt. Ik speur bij TS enige vastberadenheid in zijn ideeën (wat natuurlijk heel positief kan zijn), maar het zou niet verkeerd zijn om hier goed naar te kijken want je krijgt geen bedenkingen van collega's/concurrenten maar van potentiele klanten.

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 192 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.