Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
BasEs2000
BasEs2000
Sinds ongeveer een jaar is mijn vennoot opgehouden met zijn werkzaamheden in onze vof.
De moeilijkheid is het volgende:
Op het moment dat hij de vof verliet had hij prive een schuld in de vof, meer opgenomen dan ingebracht dus.
Dat had ik ook op dat moment, dus de vof stond er financieel zeer slecht voor.
Vanaf vorig jaar ben ik alleen verder gegaan in de vof en de financieele situatie in de vof is sterk verbeterd.
Er zijn geen schulden meer behalve een credit (rekening courant) bij de bank.
Het jaar is bijna afgerond en de verhouding onderling in de vof zal zijn dat hij een forse prive schuld heb en ik niet meer.
Dit omdat ik de schulden die we vorig jaar hadden bijna alleen voldaan heb.
Dus in getallen: Prive schuld vennoot -50.000, mijn prive schuld 0 en rekening bank -30,000
Mijn vennoot is nog medeeigenaar van de vof, die een 50/50 verdeling heeft maar heeft inmiddels een baan in loondienst.
Alle administratie is keurig door een accountant bijgehouden.
Echter sinds mijn vennoot weg is uit de zaak (in de praktijk dus) laat hij niets meer van zich horen.
Ik wil namelijk, het liefst in goed overleg, dat hij zijn prive schuld aan de vof voldoet (deze is exact bekend bij accountant)
Maar hij reageert nergens op, niet op telefoontjes, mail of brieven.
Ook niet als de accountant belt.
Het bizarre is dat we geen ruzie hebben gehad, niet dat ik weet tenminste
Mijn brieven zijn ook vriendelijk geweest en met verzoek om samen aan een oplossing te werken.
Maar hoe kan ik hem laten betalen?
Mijn eigen scenario is als volgt;
Ik ga door tot ik de rekening courant op 0 heb staan bij de bank, dan zijn er geen externe schuldeisers meer.
Vervolgens zeg ik eenzijdig het contract op en wil ik dat hij zijn priveschuld plus rente aan mij terugbetaald.
Is dit een verstandig scenario?, Kan het eerder? Kan het makkelijker?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/30031-vennoot-schuld-laten-betalen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
18 antwoorden op deze vraag