• 0

Goedkoopste manier om personeel aan te nemen?

Ik zou graag willen weten wat de goedkoopste (en vooral makkelijkste) manier is om mensen aan te nemen c.q voor je bedrijf te laten werken.

 

Ik heb zelf een technisch bedrijf en zoek een 'technisch 'persoon', zou het handig zijn iemand te nemen die ingeschreven is bij KVK als eenmanszaak en mij dus een factuur met aantal gewerkte uren erop kan sturen?

Wat zijn hierbij de voor-en nadelen, of zit hier ergens nog een addertje onder het gras?

Iemand vast in dienst nemen is op dit moment nog te duur.

 

Iemand die mij hierover iets meer kan vertellen?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

In basis is die persoon dan niet voor jou werkzaam maar voor zichzelf, voor zijn bedrijf, en werkt hij voor meerdere bedrijven. Een totaal iets anders dus, zoek bijvoorbeeld op verkapt dienstverband voor de risico's.

 

In basis moet een freelancer duurder zijn in veel gevallen mits alles goed gecalculeerd. Het voordeel is dat je flexibeler bent, je zit niet aan elkaar vast. Dat is wel de factor bij een medewerker. Weet je wel goed wat je wilt en wat daadwerkelijk het verschil is qua kosten? Of is het slechts gevoel?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Het is inderdaad puur gevoel dat een vast dienstverband duurder zou zijn.

Wel is het natuurlijk zo dat je dan aan veel meer regels vast zit, ik wil daar eigenlijk nog niet aan beginnen.

 

Ook is de branche erg wisselend, nu is het erg druk terwijl over twee manden het bijvoorbeeld een stuk rustiger is.

Hoe lang zou je iemand op factuurbasis kunnen inhuren?

 

Zijn er nog andere manieren?

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Je kunt denken aan payrolling. Het idee daarachter is dat je zelf een kandidaat aanbrengt bij de payroll organisatie en dat deze die persoon in dienst nemen. Het werkt eigenlijk hetzelfde als uitzenden, alleen verzorgt de payroll organisatie niet de werving en selectie, waardoor de werknemer veel goedkoper weggezet kan worden.

Als die persoon wordt uitgeleend conform de uitzend-CAO geldt in het begin ook het uitzendbeding. Dit betekent dat je (nagenoeg) onmiddellijk van een werkgever af kan (geen opzegtermijn) en dat het adagium "geen loon geen werk" geldt. Natuurlijk moet jouw kandidaat hier wel aan willen meewerken, het geeft voor de werknemer veel minder zekerheden omtrent het inkomen (week x werkt hij 40 uur, week y 20 en week z 10, dus ook naar verhouding van die uren uitbetaald worden).

 

Je kunt gewoon bij een payroller een keer een offerte opvragen. Houd er wel rekening mee dat deze (meestal) alleen de gewerkte uren in rekening brengt. Dit is dus inclusief de vrije dagen (feest- en vakantiedagen en ziekteverzuim / kort verlof), deze uren worden dus niet gefactureerd. Veel werkgevers / inleners vergelijken de prijsopgave van de payroller met hun eigen loonkosten. Deze zijn natuurlijk een stuk lager, omdat in deze loonkosten geen rekening is gehouden met 24 doorbetaalde vakantiedagen (niet werken, wel loon) en ga zo maar door.

 

Succes!

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Vergis je niet in de payroll methode.

 

Je moet dan ineens ook aan een hoop regels voldoen, zoals het hebben van een risicoanalyse, arbo verantwoorde werkplaatsen etc etc

 

Dit soort ongein en burocratie ontloop je door gebruik te maken van freelancers.

 

Wij maken gebruik van een combinatie van oproepkrachten en freelancers. Uiteindelijk is een freelancer een stuk goedkoper en heeft veel minder administratie nodig. Namelijk alleen een VAR en een factuur.

Link naar reactie
  • 0

@Jasper

 

Daar heb je helemaal gelijk in, de verantwoordelijkheid die je als inlener draagt voor een uitzendkracht / payroller is feitelijk gelijk aan de verantwoordelijkheid die je draagt voor een werknemer. Al vind ik zelf ook de RIE in veel gevallen bureaucratische onzin, dat zou ik zelf niet zeggen over een arbo verantwoorde werkplek - dat laatste vind ik als zelfstandig ondernemer ook hel prettig om te hebben 8)

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Let er bij de inhuur van zelfstandigen wel op dat ze een VAR-WUO hebben!!

 

Zojuist gepost in een ander topic:

Het probleem dat jij als opdrachtgever hebt, is dat de VAR-ROW helemaal niets waard is voor jou. Eigenlijk zegt de VAR-ROW tegen jou: "ik ben een VAR-ROW en omdat de fiscus geen oordeel geeft over de aanvaardbaarheid van het ondernemerschap van je opdrachtnemer, moet je dat zelf bepalen, maar als je dat verkeerd doet, dan komt de fiscus alsnog bij jou naheffen".

 

Oftewel: het stuk papier is waardeloos voor jou!

 

Je zult aan de hand van de regels vaststelling dienstbetrekking zelf dus moeten beoordelen of zij in (verkapt) dienstverband staat tot jou of dat ze echt een freelancer is. Alleen in dat laatste geval mag zij jou factureren. In het eerste geval moet jij inderdaad een loonadministratie aanleggen en haar salaris periodiek verwerken.

 

 

Succes

Joost

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 251 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.