• 0

Factureren bij klant op locatie?

Ik heb een vraag. Als ik bij een klant op locatie werkzaamheden uitvoer, en het is gebruikelijk voor deze dienst om meteen te betalen hoe kan ik dat administratief het beste doen? Is het mogelijk om een soort van 'factuur' op papier te maken en deze later in te voeren in het syteem ofzo? Maar dan heb ik geen 'kopie' van de factuur...in tweevoud opmaken een optie? Of de klant meteen laten betalen en een factuur nasturen? Maar dan heb ik wel hogere administratieve kosten.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Oplossing uit vorige eeuw:

Dan schrijf je met een balpen een factuur. Je gebruikt simpelweg de standaardfactuurbloks (verkrijgbaar bij kantoorvakhandel) en zet daar een stempel op van je bedrijf of je laat ze op maat maken inclusief voornedrukt logo.

 

Oplossing uit deze eeuw:

je maakt een factuur op je laptop en stuurt een digitale factuur naar die klant. Je maakt een betaalfunctie op je website met bijvoorbeeld Ideal en je klant betaald ter plekke. Of je neemt een mobiele pin mee.

 

(toevoeging: als je van sjouwen houdt kun je ook een mobiel printertje meenemen)

 

Allemaal afhankelijk van type afnemer, hoogte van de bedragen en gewenste uitstraling.

Link naar reactie
  • 0

Oplossing uit vorige eeuw:

Dan schrijf je met een balpen een factuur. Je gebruikt simpelweg de standaardfactuurbloks (verkrijgbaar bij kantoorvakhandel) en zet daar een stempel op van je bedrijf of je laat ze op maat maken inclusief voornedrukt logo.

 

Oplossing uit deze eeuw:

je maakt een factuur op je laptop en stuurt een digitale factuur naar die klant. Je maakt een betaalfunctie op je website met bijvoorbeeld Ideal en je klant betaald ter plekke. Of je neemt een mobiele pin mee.

 

Allemaal afhankelijk van type afnemer, hoogte van de bedragen en gewenste uitstraling.

 

Prima idee. En dan optie 1 in tweevoud neem ik aan? Hoe kan ik dit het beste doen met factuurnummering? En de tweede versie digitaliseren of het origineel in de boekhouding?

Link naar reactie
  • 0

Nog makkelijker; gebruik ipv een laptop een iPhone of iPad met een mooie app als Billings of een van de andere mogelijkheden (Invoice2go, Square, online opties, etc.) Alles via mail, syncen en lekker digitaal houden. Geeft je zeker een moderne uitstraling.

 

http://marketcircle.com/billings/iphone/

http://www.iphone-invoice2go.com/

https://squareup.com/

etc.

www.greenmini.nl - Groene Apple Mac Mini hosting in een topklasse datacentrum - Voor de echte Apple-fanaat, maar ook voor de maatschappelijk betrokken ondernemer.

Link naar reactie
  • 0

Heb een hekel aan het wiel opnieuw uitvinden.

 

Kijk eens naar de rioolontstoppingsboeren. Een gedeeltelijk voorgedrukt formulier met de klantgegevens. De rest nog niet (want hoe lang hij bezig is weet je niet). De variabelen worden met de pen ingevuld en er wordt afgerekend (met de gsm pin natuurlijk :-) ).

 

Ongetwijfeld kan dat ook digitaal, maar de vraag is maar of dat het invoeren achteraf van de uren opweegt tegen de software die onderhouden moet worden. Soms is een 'datatypiste' goedkoper dan een duur servicecontract.

 

En de uitstraling hangt maar helemaal van de sector af. Ik vind het nogal genant als de boel niet werkt omdat het mobiel netwerk even een probleem heeft

Link naar reactie
  • 0

Even voor de volledigheid. Op 'kantoor' worden de 'opdrachtformulieren' gedrukt met een uniek opéénvolgende formulier nummering (doet elke drukker voor je). Het nummer van het formulier is gelijktijdig het factuurnummer. Dus tenzij je op 'kantoor' erg veel foute formulieren afdrukt, is het vrij eenvoudig in de verkoop administratie in te voeren.

Link naar reactie
  • 0

Gewoon mobiel een factuur aanmaken, als je klant al in je systeem staat (kan je vooraf doen, bijvoorbeeld bij de offerte) dan is dat binnen max een minuut gelukt. Meteen betaald? Kan de factuur meteen afgevinkt worden. De factuur komt dan meteen per e-mail of per post de volgende dag.

 

Bijvoorbeeld met:

 

http://www.moneybird.nl/iphone

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Even reageren als "Rioolontstoppingsboer"

 

Ik maak werkbonnen met unieke nummering die ik niet heb voorbedrukt.

Werkbonnummer wordt dus ter plaatse ingevuld, wel opvolgend uiteraard.

Wil de klant pinnen, ik heb een mobiel pinapparaat, schrijf ik dat op de werkbon. (Betaald per pin)

De werkbon in tweevoud, eenvoudig carbonpapiertje en de klant laten ondertekenen voor akkoord.

Heeft de klant gepind dan maak ik één factuur voor mijn eigen boekhouding en wil de klant liever een factuur dan uiteraard twee.

Heeft de klant betaald per pin dan krijgt hij automatisch een pinbon als betaalbewijs.

Voor mijn eigen boekhouding niet ik dan het doordruk exemplaar van de werkbon achter de factuur.

Het origineel laat ik achter bij de klant of stuur het mee met de factuur naar het installatieburo of de aannemer waar ik de klus van heb gekregen.

Bij particuliere betaling vermeld ik de prijzen, uren en materiaal, en als de facturering via een installatieburo of aannemer gaat vermeld ik alleen het aantal uren en het gebruikte materiaal. Dus geen prijzen.

 

Misschien niet zaligmakend maar het bevalt mij zo erg goed.

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ben al een tijdje bezig en wilde het voor de volledigheid even posten, zodat anderen er later ook nog wat aan hebben. Wat ik nu doe is als volgt: als ik bij een particulier op locatie diensten verricht, dan vraag ik of ze contant of per telebankieren het bedrag willen voldoen.

 

Vervolgens geef ik ze een handgeschreven rekening met de betaalgegevens. Ze betalen dezelfde dag en ze krijgen een factuur per e-mail.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 115 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.