• 0

Invoerrechten bepalen

Ik heb de zoekfunctie geraadpleegd maar ik kom er nog niet helemaal uit. Ik wil 10 mini laptops importeren uit China voor 2100usd inclusief verzendkosten (DHL)

 

De import belasting maakt de totaalprijs dus 2100usd x 1.19 = 2499 usd

 

De invoerrechten bepalen is mij tot nu toe niet gelukt. Ik heb de douane gebeld en die stuurde mij van het kastje naar de muur (of andersom lol)

 

China is dus een niet EU land maar verder dan dat kom ik ook niet.

 

Ik verwacht niet dat iemand het allemaal gaat voorkauwen maar een hint in de goede richting volstaat al. Ik zou graag het eindbedrag willen weten of het de moeite waard is om te importeren.

 

Formerly known as Knuffelbeertje

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bedankt ik ben wezen kijken en de beste categorie die ik kon vinden was:

 

XVI   MACHINES, TOESTELLEN EN ELEKTROTECHNISCH MATERIEEL, ALSMEDE DELEN DAARVAN;

TOESTELLEN VOOR HET OPNEMEN OF HET WEERGEVEN VAN GELUID, VOOR HET OPNEMEN OF HET WEERGEVEN VAN BEELDEN EN GELUID VOOR TELEVISIE, ALSMEDE DELEN EN TOEBEHOREN VAN DEZE TOESTELLEN

 

84   Kernreactoren, stoomketels, machines, toestellen en mechanische werktuigen, alsmede delen daarvan   84

   85   Elektrische machines, apparaten, uitrustingsstukken, alsmede delen daarvan;

toestellen voor het opnemen of het weergeven van geluid, toestellen voor het opnemen of het weergeven van beelden en geluid voor televisie, alsmede delen en toebehoren van deze toestellen

 

Ik ging daarna voor 85 maar daarna een subcategorie is nog moeilijker:

 

8515   Elektrische machines, apparaten en toestellen (met elektrisch verhit gas werkende daaronder begrepen) en machines, apparaten en toestellen werkend met laserstralen of met andere licht- of fotonenbundels, met ultrasone trillingen, met elektronenstralen, met magnetische impulsen of met plasmastraal, voor het solderen of voor het lassen, ook indien geschikt voor het snijden;

elektrische machines, apparaten en toestellen voor het warm verspuiten van metaal of van cermets

 

Een laptop is een elektrisch apparaat :-\ maar als ik die voorbeelden zie denk ik dat ik verkeerd zit :'(

Formerly known as Knuffelbeertje

Link naar reactie
  • 0

Hmm ik denk dat deze meer in de buurt komt:

 

8471   Automatische gegevensverwerkende machines en eenheden daarvoor;

magnetische en optische lezers, machines voor het in gecodeerde vorm op dragers overzetten van gegevens en machines voor het verwerken van die gegevens, elders genoemd noch elders onder begrepen

 

   - 8471 30   draagbare automatische gegevensverwerkende machines, wegende niet meer dan 10 kg, die ten minste bestaan uit een centrale verwerkingseenheid, een toetsenbord en een beeldscherm

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 214 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.