• 0

vergoeding reisuren

Hallo

Ik zit met een vraagje

Wat denken jullie wat redelijk is, betreft het in rekening brengen van reisuren naar klanten

 

De tijd die kleine ritjes kosten heb ik wel in mijn uurtarief verwerkt, maar ik heb enkele klanten die +150 kilometer van me vandaan zitten..... een bespreking daar kost me dan vaak een hele dag.

 

Zijn er richtlijnen voor of wat is gebruikelijk ?

 

Alvastbedankt voor de reactie

 

Peter

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Peter,

 

Van harte welkom op HL.

 

Wat redelijk is voor het doorberekenen van reiskosten is heel erg afhankelijk van een aantal factoren, namelijk:

 

1) Maak je de reis eenmalig, of komt deze periodiek terug?

2) In welke branche zit je?

3) Om welk percentage van je klanten gaat het?

4) Zijn de marges van jou product/dienst voldoende om de reiskosten te dekken?

5) Wat wil jij uitstralen naar je klant?

 

Als je een prijs doorgeeft aan een klant als een projectprijs (bij diensten), is het de vraag of je de klant wel wilt lastig vallen met allemaal bijkomende kosten. Je kunt natuurlijk ook naar je concurrentie kijken. Is het gebruikelijk in jou branche dat er voorrijkosten worden gerekend? Als dat niet zo is, ben je een vreemde eend in de bijt. Worden er normaal gesproken wel voorrijkosten gerekend, kan het juist een goede manier zijn om je te onderscheiden.

 

Als je de zoekfunctie gebruikt, kom je ook andere topics over voorrijkosten/reiskosten tegen.

 

Link naar reactie
  • 0
De tijd die kleine ritjes kosten heb ik wel in mijn uurtarief verwerkt, maar ik heb enkele klanten die +150 kilometer van me vandaan zitten..... een bespreking daar kost me dan vaak een hele dag.

Zijn er richtlijnen voor of wat is gebruikelijk ?

 

[*]Is het een heel grote of anderszins extra belangrijke klant/netwerkpartner, dan rijd je die 150+ kilometer gewoon. Voor je grootste klant rijd je van Groningen naar Zeeuws Vlaanderen...

[*]Voor de "normale" prospects en je gewaardeerde klanten bestaande stel je voor om bij jou kantoor af te spreken. Is dat niet mogelijk dan stel je een reiskosten en/of reistijdvergoeding voor zodat jij naar de klant toe kan komen, of je spreekt met deze klant een hoger uurtarief af zodat jouw ritjes wel uitkunnen... Laat de keuze aan de klant... die heeft vervolgens 3 mogelijkheden om uit te kiezen, en alle 3 de mogelijkheden beperken of compenseren jouw reiskosten en reistijd.

[*]Soms is ook een gulden middenweg mogelijk: spreek af op een locatie (motel o.i.d.) dat voor beide partijen op redelijke afstand en reistijd ligt.

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie

Ik maak van incidentele ritten geen issue,

In dit geval gaat het om n klant die ver weg zit, en waar ik veel voor werk, en waar ik met regelmaat langs moet om het werk daar terplekke te bespreken (ik moet echt daar zijn om producten te beoordelen en evalueren e.d.)

Dus vandaar dat ik informeer naar wat andere zelfstandigen met dergelijke reiskosten doen ?

Groet

Peter

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 175 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.