Jump to content
Webshop Eigenaar
Verberg

TNT factureert meer verzendingen dan daadwerkelijk verzonden

vraag

Beste,

 

Wederom problemen met TNT en de zeer langzame "klantenservice". Momenteel zit ik met het probleem dat er meer zendingen worden gefactureerd dan daadwerkelijk zijn verzonden. Situatie:

 

 

[*]ALLE verzendingen worden voorgemeld met Parcelware. Op deze manier heb ik een duidelijk overzicht met alle zendingen van week 42 tot week 52 uit het vorige jaar.

[*]Het viel me in week 51 en week 52 voor het eerst op dat facturen hoger leken te zijn en er meer 'colli's' op stonden dan daadwerkelijk aangeboden.

[*]Ik heb contact opgenomen met TNT en werkelijk niemand heeft me tot nu toe kunnen helpen terwijl de te hoge facturen blijven binnenstromen:

 

1. (29 december) Gebeld met TNT zakelijk . Deze hebben een intern formulier aangemaakt en ik zou begin week 1 worden teruggebeld.

2. (5 januari) nog niet teruggebeld. Gevraagd naar de status en deze wisten hier niets over te vertellen. Ze gingen navraag doen bij Parcelware, waar ik van het een op het andere moment weer in het wachtmenu bij Parcelware zat. Opnieuw de situatie uitgelegd. Parcelware "kan u helaas niet helpen, ik kan u alleen terugsturen naar het businessdesk". Terug bij het businessdesk opnieuw de situatie uitgelegd. Zij wisten ook niet wat te doen. Ik werd teruggebeld door een afdeling waar zij geen contact mee kunnen opnemen. Hier moet ik dan maar op wachten. Wanneer dit het geval is konden ze niet zeggen. Dat het een probleem is dat facturen blijven binnenkomen vinden ze "lastig".

 

Ik heb niet het gevoel dat dit goed gaat komen dankzij voorgaande ervaringen met het werkelijk gigantische transparante netwerk van afdelingen binnen TNT waar iedereen slecht een gedeelte van de informatie kan inzien. Vooral omdat er informatie over meerdere afdelingen nodig is (aantal parcelware zendingen (parcelware) strookt niet met de facturen (administratie) en dit moet de businessdesk (algemene zakelijke helpdesk) opvangen).

 

Het gaat om een afwijking na eigen telling van ~20% wat zeer aanzienlijk is te noemen en uitgezocht moet worden. Heeft iemand anders een idee hoe dit aan te vliegen. Sta op het punt om naar UPC o.i.d. over te gaan. Wellicht is er een webcare team welke kan helpen over de afdelingen heen?

Link to post
Share on other sites

5 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer

Maakt u gebruik van de online of de desktopversie?

En: waren dit geannuleerde zendingen , die toch werden meegerekend?

 

Het individueel natrekken van pakketten is me echt te veel werk, maar bij zeer grote bestellingen valt het dan wel eens op dat de TNT Post je op een geniepiger wijze 'beet neemt' , nl dat er veel meer gewicht afgerekend wordt dan er in werkelijkheid in een pakket zat.

 

Ben een pietje-precies en heb zodoende alles wat ik aanbied op de weegschaal gezet, zodat ik het netto gewicht van een bestelling exact weet. Daarbovenop komt ongeveer 15% extra verpakkingsgewicht.

Het uiteindelijke gewicht weeg ik zelden na, maar wijkt nooit meer dan een honderdtal gram af... dan weet je gewoon dat als er 3kg meer afgerekend wordt, er op dat moment een ander zeer zwaar pakket meegewogen werd.

 

Werk tegenwoordig met Parcelware desktop en daar is een vrij 'dwingend' veld, waar je het gewicht kan invoeren. Toen ik vroeg aan de technicus die het voor me installeerde zei hij dat het genegeerd kon worden omdat het toch niet wordt meegenomen bij het verwerken..

 

Nu begin ik me af te vragen of ik dat niet toch wel moet doen, omdat je dan een beter weerwoord hebt als je eens een factuur binnenkrijgt met absurd hoge gewichten.

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Maakt u gebruik van de online of de desktopversie?

En: waren dit geannuleerde zendingen , die toch werden meegerekend?

 

Het individueel natrekken van pakketten is me echt te veel werk, maar bij zeer grote bestellingen valt het dan wel eens op dat de TNT Post je op een geniepiger wijze 'beet neemt' , nl dat er veel meer gewicht afgerekend wordt dan er in werkelijkheid in een pakket zat.

 

Ben een pietje-precies en heb zodoende alles wat ik aanbied op de weegschaal gezet, zodat ik het netto gewicht van een bestelling exact weet. Daarbovenop komt ongeveer 15% extra verpakkingsgewicht.

Het uiteindelijke gewicht weeg ik zelden na, maar wijkt nooit meer dan een honderdtal gram af... dan weet je gewoon dat als er 3kg meer afgerekend wordt, er op dat moment een ander zeer zwaar pakket meegewogen werd.

 

Werk tegenwoordig met Parcelware desktop en daar is een vrij 'dwingend' veld, waar je het gewicht kan invoeren. Toen ik vroeg aan de technicus die het voor me installeerde zei hij dat het genegeerd kon worden omdat het toch niet wordt meegenomen bij het verwerken..

 

Nu begin ik me af te vragen of ik dat niet toch wel moet doen, omdat je dan een beter weerwoord hebt als je eens een factuur binnenkrijgt met absurd hoge gewichten.

 

 

Ik maak gebruik van de webversie. Er zijn een aantal voormeldingen geweest die nooit zijn verzonden, maar Parcelware heeft beloofd dit nooit mee te rekenen. Dit gebeurd soms per ongeluk door de nogal spartaanse werking van Parcelwre web. Zo worden soms meldingen 3 keer o.i.d. voorgemeld omdat er problemen zijn de pakbonnen correct voor te melden. Dat mag volgens TNT het verschil iig niet maken.

 

Hoger gewicht heb ik in de factuur ook al een aantal keer gezien wat niet kan kloppen omdat onze pakketten zeer licht zijn. Pakken ze snel idd even €4+ mee...

 

Maar daar is het probleem niet mee opgelost. Ik wil eerst weten waarom ongeveer 20% meer colli's zijn geteld dan daadwerkelijk verzonden.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Als het goed is kan je aan de hand van het overzicht van afgesloten zendingen binnen Parcelware eenvoudig zien of een barcode wel of niet daadwerkelijk verzonden is. Omdat de barcodes cumulatief zijn is het makkelijk te tellen hoeveel zendingen je in totaal gemaakt hebt en hoeveel daarvan niet verzonden zijn in die periode.

 

Als je deze cijfers naast die van de factuur legt en overlegt aan je accountmanager dan zou het volgens mij zo opgelost moeten kunnen worden.

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Ik zal dit toch ook maar eens gaan controleren op mijn factuur.

Tot nu toe vanuitgegaan dat dit gewoon goed gaat maar dat is natuurlijk nogal naief van me.

 

Wat ik in elkgeval wel erg vaak heb bij facturen van TNT is dat er veel extra kosten gerekend worden voor niet vorogemelde zendingen terwijl we alles altijd voormelden.

 

Helaas is het systeem van parcelwareweb erg slecht en hebben we vaak dat we smiddags alles voormelden en het scherm dan aangeeft dat alles keurig voorgemeld is en dat als we de volgende ochtend weer inloggen alle zendingen weer als open staan en volgens het systeem niks is voorgemeld.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer
dan zou het volgens mij zo opgelost moeten kunnen worden.

 

 

daar zeg je het helemaal juist: moet KUNNEN worden. Het kunnen is bij TNT meestal geen probleem, dat klachten en problemen niet worden opgelost is vaak gewoon een kwestie van NIET WILLEN aan de kant van TNT

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 8 leden online en 204 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept