• 0

Tijdelijke rekening (prive) starter

Hallo mensen,

 

Mijn naam is Rick Bakker, en ik heb mij pas geleden aangemeld op dit prachtige forum. Top dat er zo veel informatie te vinden is, hier zal ik als starter zeker nog wat aan gaan hebben :)

 

Nu heb ik eigenlijk direct al een vraag. Ik ben sinds 1 januari begonnen met mijn onderneming. Ik ben "programmeur" zoals dat zo mooi heet op internet gebied. Dat wil zeggen dat ik mij bezig houd met het maken en onderhouden van bestaande en nieuwe web projecten. Een voorbeeld is een normale website, of een complete webshop met bijvoorbeeld het pakket Magento.

 

Nu ben ik dus ingeschreven bij de KVK, en ik heb gister mijn BTW nummer mogen ontvangen, wat dus betekend dat ik officieel BTW mag gaan factureren. Ik beschik alleen nog niet over een zakelijke rekening, wel heb ik een starters pakket in aanvraag bij de ING. Dit kan echter 10 dagen duren is mij verteld. Zoals jullie weten is voor een starter elke cent belangrijk, dus ik vroeg mij af, en dan nu mijn vraag:

 

Kan ik mijn klanten nu factureren, dat ze het geld op mijn prive rekening storten? Met andere woorden ik zet gewoon mijn prive rekening nummer op mijn factuur, verstuur deze en klaar? Wanneer ik dan mijn ING rekening heb, kan ik het geld toch gewoon overboeken naar mijn zakelijke rekening? Of is dit niet handig?

 

Ik heb niet zo'n grote boekhouding, het enige wat ik bijhoud zijn inkomende facturen, offertes en uitgaande facturen. Dit doe ik via moneybird. (niet relevante link verwijderd door mod)

 

Alvast bedankt voor het advies!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat is geen probleem hoor. Als je later dezelfde klant weer een factuur stuurt met het zakelijke nummer erop, dan moet je dat gewoon even extra aangeven. De ontvangsten op je privé-rekening stort je later door naar je zakelijke en als dat (gedeeltelijk) niet kan, is dat een privé-opname.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 233 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.