• 0

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Hallo,

 

Ik ben per oktober vorig jaar een onderneming gestart. Hiervoor heb ik een jaar lang veelvuldig onderzoek gedaan, alles eerst goed op papier gezet en vervolgens een businessplan geschreven dat door de bank werd goedgekeurd, zodat ik, zonder dat ik over enig onderpand beschik, mijn onderneming kon starten op een low-budgetmanier.

Helaas zijn een aantal zaken, welke cruciaal zijn voor het slagen van mijn bedrijf, veelal door het tekortkomen van derden ( ingeleende bedrijven) anders gelopen dan gepland, waardoor het moment waarop ik inkomsten kan verwachten langer op zich laat wachten dan geforecast. (mijn winkel opende later dan gepland en mijn promotiemateriaal is veel later uitgereikt dan gepland) Dit maakt dat mijn liquide middelen dusdanig geminimaliseerd zijn dat ik nauwelijks geld overhoud om mij netjes te kunnen presenteren op een voor mij zeer belangrijke beurs. Deze beurs kan mijn tekort aan liquide middelen laten omslaan naar een punt waarop ik zelfs mijn krediet niet meer nodig heb, daar er, volgens ervaringsdeskundigen, veel omzet valt te draaien.

Maar om omzet te draaien, moet je natuurlijk wel jezelf goed presenteren, en van te voren goederen inkopen........

De bank, die mij op basis van mijn ondernemingsplan mijn krediet heeft verstrekt, is niet bereid mijn limiet te verruimen.

 

Ik geloof heilig dat de genoemde beurs mij mijn breakeven point kan bezorgen, maar dan heb ik wel middelen nodig om mij daar te presenteren en een zekere hoeveelheid van mijn producten......vraag is hoe ik dit nu het beste kan aanpakken......

 

Alvast bedankt voor het advies.....

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een laptop/pc met een aantal beeldschermen waarop je een online presentatie laat lopen en je hebt de helft van je Stand al gevuld. Ga verder een Foldertje en ander materiaal gewoon zelf uitprinten op je kleurenprinter en je bent al een heel eind.

Dat nette pak leen je gewoon van je vader....

;D

Egbert Punter

Link naar reactie
  • 0

Om gewoon even verder te gaan met de discussie en niet te zeuren over de drukker (gewoon zelf printer hoor ;)):

 

Je gaat naar de beurs, dat doe je in ieder geval.

Zoals 2thepoint zegt, presenteren via verschillende beeldschermen (beamer?) staat altijd leuk. En die beeldschermen kan je altijd wel lenen/huren, dat hoeft niet veel te kosten.

Zorg dat je er zelf goed en verzorgd uitziet, weet wat je wilt vertellen maar heb geen standaard verkoop babbel, wees wel orgineel (ga geen muismatten uitdelen ;D).

Zorg dan dat mensen iets mee kunnen nemen om later informatie weer terug te zien en kunnen overwegen. Een folder is natuurlijk perfect, dan kunnen ze alles nog een rustig overwegen. Zorg ook dat je website duidelijk vermeld is. Ik heb eens een website gemaakt speciaal gericht op de bezoekers van een beurs, deze website werd toen beschikbaar gesteld via verschillende pc's op de beurs, zodat potentiele klanten alle informatie makkelijk zelf op konden zoeken. Hadden ze dan nog vragen dan konden ze meteen bij de aanwezige verkoper terecht. Hier was iedereen zeer enthousiast over.

Visitekaartjes, je deelt ze altijd meteen uit, maar zorg wel dat mensen als ze jou kaartje zien, aan jou goede indruk denken en aan je product.

 

Succes!

 

Jelmer.

Link naar reactie
  • 0
Ik geloof heilig dat de genoemde beurs mij mijn breakeven point kan bezorgen, maar dan heb ik wel middelen nodig om mij daar te presenteren en een zekere hoeveelheid van mijn producten......vraag is hoe ik dit nu het beste kan aanpakken.....

 

ik heb ooit op een ict beurs gelopen waar alle bedrijven strooiden met folders, gadgets, enzomeer enzovoort. ik kan mij er geen een meer herinneren, behalve... er stond 1 bedrijf met een vrijwel lege stand met alleen een driewieler in een spotlight. die stand viel daarmee op en dat bedrijf heb ik uitgenodigd voor een gesprek voor de redesign van de website van mijn werkgever. moraal van dit verhaal: blijkbaar is er niet veel voor nodig om op te vallen. moet wel bij je bedrijf passen natuurlijk.

Link naar reactie
  • 0

Om op een beurs mogenlijke klanten te vinden hoef je niet perse een stand te huren. Toen ik begon ging ik naar alle grote wijnbeurzen en mengde me gewoon tussen het publiek met een stapel folders, visitekaartjes en prijscouranten. Eigenzinnig netwerken op de beursvloer zonder al te veel kosten. De standhouders vinden dat uiteraard niet zo leuk en pak dus geen klanten voor de stands weg maar vermom je als roker en deel folders uit in de uitpuf hoekjes. Toen ik later wel geld had voor een stand, nam ik een houten bistrotafeltje en vier bijpassende houten stoeltjes, ik plaatste daarop 1 fles wijn en 4 glazen. Thats It. Zelf ging ik een meter of 3 weg staan en wachtte geduldig op de eerste nieuwsgierige en die lieten niet lang op zich wachten kan ik je vertellen. Simpel, doeltreffend en zeer goedkoop.

 

Link naar reactie
  • 0

ik heb ooit op een ict beurs gelopen waar alle bedrijven strooiden met folders, gadgets, enzomeer enzovoort. ik kan mij er geen een meer herinneren, behalve... er stond 1 bedrijf met een vrijwel lege stand met alleen een driewieler in een spotlight.

 

Change the Script, was het niet? Bestaan ze nog? Of zijn ze inmiddels overgenomen door Lost Boys? Overigens hadden ze geloof ik wel een aantal TV pilaren om die driewieler heen staan geloof ik.

Link naar reactie
  • 0

Change the Script, was het niet? Bestaan ze nog? Of zijn ze inmiddels overgenomen door Lost Boys? Overigens hadden ze geloof ik wel een aantal TV pilaren om die driewieler heen staan geloof ik.

 

Waarom een driewieler? ???

éér off-topic>

 

Hou het dus eenvoudig en origineel, dan trek je klanten. :)

on-topic>

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

Waarom een driewieler?

 

was iets over de drie pijlers waarop zij werkten, ik geloof marketing, creativiteit en internet. maar het mooie is dat meer mensen met die vraag liepen en zo werd er contact gelegd. inderdaad met televisie-zuilen (was ik alweer vergeten...). ze bestaan ook niet meer dus misschien ook geen goed voorbeeld...

:-[

 

Dan houden we het dus maar bij muismatten. ;)

 

Al is het wel een origineel bedacht idee. drie-wieler drie-pijlers. Met die drie kom je vooruit, net zo eenvoudig als een drie-wieler. Wauw ik krijg inspiratie. :D

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het briljant zo'n driewieler. Ook al weet ik niet wat de achterliggende gedachte ervan. Er staat trouwens een verhaaltje op de site van CTS www.cts.nl

Het punt is dat je die driewieler gaat associëren met CTS. Dat is het doel van een logo. Of not?

 

Link naar reactie
  • 0
Het punt is dat je die driewieler gaat associëren met CTS. Dat is het doel van een logo. Of not?

 

[ot]

associatie lijkt mij niet het enige doel. onderscheiden van je concurrenten lijkt mij ook belangrijk. ook je bedrijf koppelen aan een emotie lijkt mij een doel van een logo.

 

denk aan het kroontje in de logo's van de koninklijken. het is niet zo dat ik aan die bedrijven denk als ik beatrix een lintje zie knippen. wel onderscheid zo'n bedrijf zich van zijn concurrenten. en ik denk: goh zal wel een goed bedrijf zijn. al weet je dat tegenwoordig ook niet meer zeker...

[/ot]

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ik ben per oktober vorig jaar een onderneming gestart. Hiervoor heb ik een jaar lang veelvuldig onderzoek gedaan, alles eerst goed op papier gezet en vervolgens een businessplan geschreven dat door de bank werd goedgekeurd, zodat ik, zonder dat ik over enig onderpand beschik, mijn onderneming kon starten op een low-budgetmanier.

Helaas zijn een aantal zaken, welke cruciaal zijn voor het slagen van mijn bedrijf, veelal door het tekortkomen van derden ( ingeleende bedrijven) anders gelopen dan gepland, waardoor het moment waarop ik inkomsten kan verwachten langer op zich laat wachten dan geforecast. (mijn winkel opende later dan gepland en mijn promotiemateriaal is veel later uitgereikt dan gepland) Dit maakt dat mijn liquide middelen dusdanig geminimaliseerd zijn dat ik nauwelijks geld overhoud om mij netjes te kunnen presenteren op een voor mij zeer belangrijke beurs. Deze beurs kan mijn tekort aan liquide middelen laten omslaan naar een punt waarop ik zelfs mijn krediet niet meer nodig heb, daar er, volgens ervaringsdeskundigen, veel omzet valt te draaien.

Maar om omzet te draaien, moet je natuurlijk wel jezelf goed presenteren, en van te voren goederen inkopen........

De bank, die mij op basis van mijn ondernemingsplan mijn krediet heeft verstrekt, is niet bereid mijn limiet te verruimen.

 

Ik geloof heilig dat de genoemde beurs mij mijn breakeven point kan bezorgen, maar dan heb ik wel middelen nodig om mij daar te presenteren en een zekere hoeveelheid van mijn producten......vraag is hoe ik dit nu het beste kan aanpakken......

 

Alvast bedankt voor het advies.....

 

Beste Marcel,

 

Wat ik nergens terug kan vinden in jouw verhaal - gelijk Annedien eigenlijk al heeft opgemerkt - is:

 

  • wat voor onderneming heb je?
  • wat voor product(en) of dienst(en) biedt je aan?
  • op wat voor beurs wil je gaan staan?
  • hoe wil je jezelf daar presenteren?
  • hoe kun je je daar nu presenteren met je beperkte budget?
  • wanneer is die beurs?

Zonder een antwoord op deze vragen kan niemand een gericht advies geven.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 202 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.