Heb het internet al afgestruind, maar mijn situatie is wat anders dan voor de meeste bedrijven.
Ik heb een eenmanszaakje, namelijk een hondenschool. Ik geef groepslessen in het weekend en doordeweeks privetrainingen aan huis.
Nu ga ik zelf verhuizen naar een andere provincie. Er is iemand die de hondenschool wil overnemen en ook graag dezelfde naam wil houden. Ik ken haar goed en wil het ook wel aan haar overdragen. Ze blijft dus ook gebruik maken van dezelfde (gratis) locatie, van de theorieboeken die ik heb gemaakt, en van alle contacten met dierenartsen en dierenwinkels die ik heb gelegd. Als je zoekt in Google op puppycursus Utrecht kom ik bovenaan intussen, een proffesionele site.. De goodwill, is dus eigenlijk wat ik verkoop.
Wat is nou een eerlijke formule die ik kan toepassen voor zoiets?
De hondenschool heb ik sinds 2008. Ik heb een jaaromzet van ongeveer €7000,00. Echt een klein eenmanszaakje dus.
Ik kan eigenlijk nergens vinden hoe ik dit nou eerlijk kan berekenen.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Duplo HGC
Duplo HGC
Ik heb een vraagje.
Heb het internet al afgestruind, maar mijn situatie is wat anders dan voor de meeste bedrijven.
Ik heb een eenmanszaakje, namelijk een hondenschool. Ik geef groepslessen in het weekend en doordeweeks privetrainingen aan huis.
Nu ga ik zelf verhuizen naar een andere provincie. Er is iemand die de hondenschool wil overnemen en ook graag dezelfde naam wil houden. Ik ken haar goed en wil het ook wel aan haar overdragen. Ze blijft dus ook gebruik maken van dezelfde (gratis) locatie, van de theorieboeken die ik heb gemaakt, en van alle contacten met dierenartsen en dierenwinkels die ik heb gelegd. Als je zoekt in Google op puppycursus Utrecht kom ik bovenaan intussen, een proffesionele site.. De goodwill, is dus eigenlijk wat ik verkoop.
Wat is nou een eerlijke formule die ik kan toepassen voor zoiets?
De hondenschool heb ik sinds 2008. Ik heb een jaaromzet van ongeveer €7000,00. Echt een klein eenmanszaakje dus.
Ik kan eigenlijk nergens vinden hoe ik dit nou eerlijk kan berekenen.
Hebben jullie een idee?
Groeten, Margje
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/30070-eerlijke-verkoopprijs-hondenschooltje/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
0 antwoorden op deze vraag