• 0

Semi unieke style introduceren

Beste leden,

Door een vakantie in turkije tegen erg bijzondere laarzen en tassen aangelopen mede door mijn vrouw. Aldaar meteen contacten gelegd met in eerste instantie winkelverkopers en na lang aandringen contact met de fabrikant.

Deze is bereid om mij te leveren tegen goede prijzen en voorwaarden. Nu kan ik de volgende stap niet zetten. A: via welk kanaal moet ik verkopen internet, eigen winkel of aan ketens? Nu zijn er al een paar nld webwinkels die dit product verkopen maar die vragen veels te hoge prijzen. En doen volgens mij niet aan marketing en volgens mij lopen deze dus voor geen meter Gezien het in nederland een onbekend product is weet ik niet of een webwinkel de voorkeur heeft gezien ik geen mega budget heb voor marketing en mensen er nou niet echt spontaan opgaan zoeken. Is het denken jullie een optie om aan grote winkelketens proberen te verkopen, zoja hoe. En een vraag waar ik mee blijf zitten waarom zouden die het niet zelf importeren. De fabrikant levert heus wel aan grotere jongens dan ik en dan sta kk buitenspel. Dus misschien toch verkopen rechtstreeks aan de consument. Maar een ding wil ik zeker niet zelf in een kledingwinkel werken en mijn vrouw ook niet. Pfff lastig please help. Misschien zijn er ook nog opties waar ik zelf nog niet aangedacht heb?

Alvast bedankt

Willem

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Willem,

 

Als ik jou was zou ik als eerste stap eens gaan kijken of er mensen zijn die jouw bijzondere laarzen willen kopen

Kijk eens wat jij de klant kan bieden ten opzichte van de concurrent. Daarna kan je verder met stap 2 :)

 

Groet,

 

Adriënne

Corporate Sales Insider

 

Stel: U bent opzoek naar hotelovernachtingen voor het bedrijf of u heeft een externe vergaderlocatie nodig voor een training of workshop. Ik wil u dan vragen om contact met mij op te nemen Ik ga dan opzoek in de desbetreffende regio naar een geschikte locatie voor u.

Link naar reactie
  • 0

Het is dan geen officieel marktonderzoek maar heb wel samen met mijn vrouw heeeeel veel kenissen familie en vriendinnen naar hun mening gevraagd. Dit was super positief. Maar je hebt wel gelijk ik heb nog geen idee of het echt aanslaat. Hoe kan ik hier op relatief goedkope manier achterkomen?

Link naar reactie
  • 0

Alleen maar goed om te horen dat de mensen om je heen zo goed op je reageren, alleen staar je daar niet blind op..

Het is namelijk zo dat hun het goed bedoelen, alleen kan je niet 'rijk' worden door je eigen familie ..

als ik jou was zou ik een enquete opstellen, dit kan je gratis doen via de website : http://www.thesistools.com/

heb je hyves? facebook? verspreid het via zoveel mogelijk kanalen. vraag je vrienden/kennissen of zij het ook willen doorsturen naar hun vrienden/familie/kennissen (onbekenden voor jou)

stel realistische vragen over de uitgaves, hoeveel zij er voor over hebben, plaats er een foto bij, wat ze van het idee kopen op internet vinden etc. denk eraan dat de mening van onbekende in dit geval het meeste waard is..

 

eventueel de enquete uitprinten en in de straat/buurt / wijk verspreiden?

 

wees creatief ;)

 

hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen!

Corporate Sales Insider

 

Stel: U bent opzoek naar hotelovernachtingen voor het bedrijf of u heeft een externe vergaderlocatie nodig voor een training of workshop. Ik wil u dan vragen om contact met mij op te nemen Ik ga dan opzoek in de desbetreffende regio naar een geschikte locatie voor u.

Link naar reactie
  • 0

Het is dan geen officieel marktonderzoek maar heb wel samen met mijn vrouw heeeeel veel kenissen familie en vriendinnen naar hun mening gevraagd. Dit was super positief. Maar je hebt wel gelijk ik heb nog geen idee of het echt aanslaat. Hoe kan ik hier op relatief goedkope manier achterkomen?

Kennissen en familie zijn altijd positief over wat je ook doet en vinden alles leuk. Hoewel ze je prima kunnen steunen met je bedrijf, zijn zij de slechtst betrouwbare bron als je echt goede feedback wilt hebben.

 

Hoe goed ben je bekend met de kleding branche? Je kan niet zomaar "even" een nieuw merk bij bestaande winkelketens parkeren.

 

Een webwinkel is op zich een aardige keuze. De investering zal het kleinst zijn tov. een eigen winkel of als distributeur. Je zegt dat je de huidige webwinkels duur vind, maar ben je bekend met bijvoorbeeld het gemiddelde percentage van kleding wat retour komt als je via een webwinkel verkoopt? Mensen zullen bijvoorbeeld een kledingstuk in 3 maten bestellen en alleen diegene die past houden, en de andere twee retourneren. Het is daarom noodzakelijk om een flinke marge te hebben om die kosten die daar mee gemoeid zijn te kunnen dekken. Vergis je daar niet in.

Link naar reactie
  • 0

Beste Willempie,

 

Het lijkt me in jouw situatie verstandig om een marktonderzoek te doen.

 

Indien je het nog niet zelf gevonden hebt, op de website van de KVK staat een uitgebreide uitleg hoe dit moet: http://www.kvk.nl/bedrijf_starten/markt/marktonderzoek_de_sleutel_tot_succes/

 

Heel veel succes met het opzetten van je webwinkel.

Met vriendelijke groet,

Vito Glasbergen

http://Promivo.nl - Een professionele website, zonder grote investering.

Link naar reactie
  • 0

Allereerst iedereen bedankt voor de tips! Ik merk dat iedereen toch op hetzelfde punt uitkomt; MARKTONDERZOEK. Ja inderdaad hier ben ik het helemaal mee eens, alleen in de praktijk is dit ondanks de tips hoe en waar te doen nog erg moeilijk.

Ik als startend ondernemer heb te weinig financiële middelen om dit door een bedrijf te laten doen. Daarnaast zal dit product pas bekendheid krijgen na mijn marketing campagne (lees mensen moeten eerst weet hebben van dit product alvorens het te kopen). Nu weet ik dat het inderdaad kan met een enquête met een foto erbij. Maar bij dit soort producten ligt dat wat complexer, mensen kopen dit pas zodra anderen het dragen. De innovators / adapters theorie, ik zal eerst een markt moeten creëren want die is er überhaupt nog niet.

Zien mensen dan toch nog mogelijkheden om op een financieel aantrekkelijke manier een onderzoek te doen?

Maar er kleeft dus inderdaad wel een risico aan vast of het wel in de smaak valt. Ik zag wel tijdens de vakantie dat iedereen die deze laarzen zag er meteen erg van gecharmeerd was en ik kan me dan ook niet anders voorstellen dan dat dat hier ook het geval kan zijn, maar zeker weten nee. Maar ja ondernemen kan helaas niet zonder risico's ook al wil ik die uiteraard tot een minimum beperken.

 

Willem

Link naar reactie
  • 0

 

Marktonderzoek?

 

Heb je genoeg geld om een voorraad naar Nederland te halen? Zet een marktkraam op (braderie/zomermarkt) en test je product direct in de markt zelf. Koppel dat aan een webshop en 'zaai' je product bij invloedrijke bloggers/publicisten. Heeft het al een label of kan je je eigen label opzetten?

 

Niet teveel papieren excercities doen; gewoon de handel in. Volgend seizoen is de mode weer anders.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Het zal wel zo zijn dat die fabrikant een export vergunning heeft .. zoniet dan komt wat extra op voor de behandeling daarvan door derden.

 

En bekijk de transportkosten goed want "eigen rijders" of transporteurs brengen niet graag een palet of 1,2 , 3 bij je thuis.. daar wordt flink voor gerekend.

Bij een transporteur met een -centraal- magazijn zou je het op kunnen gaan halen of prijs opvragen voor transport van het magazijn tot voor je deur.

http://nl.linkedin.com/in/corvanprooyen

Leg niet teveel vast, anders beweegt het niet meer !

Link naar reactie
  • 0

En weer bedankt voor de goede tips! Hmm die instelling hou ik wel van TwaBla de hort op. Ik heb de optie van op een markt wel overwogen, alleen heb ik hem misschien al in een te vroeg stadium laten varen. Dit omdat het product in een prijsklasse valt waarvan ik niet verwacht het op de markt te verkopen, de laarzen zitten nl rond de 150 euro. Maar misschien is dit wel mogelijk hoor ik heb er geen ervaring mee dus ik ga eens even nadenken over dit idee. Misschien heb jij of anderen wel ervaring in duurdere kleding op een markt verkopen??? Het is in ieder geval meteen een goed marktonderzoek letterlijk op de markt :-)!

Ik hoor het graag,

 

Willem

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 229 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.